شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱۳
اطلاعيه شماره (2) ستاد هدفمندكردن يارانه‌ها

میزان سهمیه و قیمت‌های جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو

يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب: 149215
میزان سهمیه و قیمت های جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو (سی ان جی) در حوزه حمل و نقل که بر اساس قانون هدفمندکردن یارانه تعیین شده است برای وسایل نقلیه بنزین سوز، گاز سوز و گازوئیل اعلام شد.

به گزارش جهان از ستاد هدفمند کردن یارانه ها، اين ستاد اطلاعیه شماره 2 خود را درباره میزان سهمیه و قیمت های جدید حامل های انرژی صادر کرد. 

در این اطلاعیه آمده است:

میزان سهمیه و قیمت های جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو (سی ان جی) در حوزه حمل و نقل که بر اساس قانون هدفمندکردن یارانه تعیین شده است برای وسایل نقلیه بنزین سوز، گاز سوز و گازوئیل به شرح ذیل اعلام می شود:

سهمیه بنزین خودروها اعم از شخصی، عمومی و موتورسیکلت بدون تغییر و معادل سهمیه آبان 1389 تعیین می شود.

بنزین معمولی سهمیه ای به قیمت هر لیتر4 هزار ریال و بنزین معمولی غیرسهمیه ای به قیمت هر لیتر 7 هزار ریال و گاز خودرو (سی ان جی) هر متر مکعب به قیمت 3 هزار ریال تعیین می شود.

بنزین سهمیه ماه های گذشته خودروهای شخصی که در کارت سوخت افراد باقیمانده است به صورت ذخیره برای آنان حفظ و با قیمت هر لیتر بنزین معمولی 1000 ریال و بنزین سوپر 1500 ریال قابل استفاده است.

سوخت کلیه خودروهای گازوئیل سوز با توجه به نوع و کاربری سهمیه بندی شده و گازوئیل سهمیه ای خودروهای گازوئیل سوز به قیمت هر لیتر 1500 ریال و گازوئیل غیرسهمیه ای به قیمت هر لیتر 3500 ریال تعیین و از طریق کارت هوشمند سوخت قابل استفاده خواهد بود.

5- به منظور حمایت از بخش کشاورزی، ضمن تعیین سهمیه سوخت مراکز و ماشین آلات این بخش قیمت هر لیتر گازوئیل سهمیه ای 1500 ریال و قیمت غیر سهمیه ای 3500 ریال تعیین می گردد.

6 - جهت رفاه و نیز امکان مدیریت فعال بخش حمل و نقل که از گازوئیل استفاده می کنند سهمیه این بخش به صورت دو ماهه با قیمت 1500 ریال تعیین و از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل استفاده است.

سهمیه و قیمت های اعلامی از ساعت 24 روز شنبه مورخ 27 آذر 1389 قابل اجراست.

ضمناً‌ علاوه بر سهمیه عادی مندرج در بند 1، سهمیه علی الحساب و حمایتی خودروهای عمومی و شخصی بنزین سوز به قیمت هر لیتر 1000 ریال تعیین می شود که از دی ماه 1389 از طریق کارت سوخت خودرو قابل استفاده است.

همچنین وسایل نقلیه دیزلی (گازوئیل سوز) نیز از سهمیه حمایتی علی الحساب حداکثر میزان مصرف10روز برای یک مرحله با قیمت 165 ریال بهره مند می گردند.

در پایان اعلام می دارد دولت خدمتگزار ضمن تأکید بر اجرای کامل قانون انتظار دارد رانندگان و صاحبان وسایل نقلیه و فعالان حوزه حمل و نقل با تشریک مساعی منافع ملی و رعایت حقوق مصرف کنندگان همچون گذشته ملت بزرگ و خادمین خود دردولت را یاری نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پس مگه قرار نبود قیمت حاملهای انرژی ظرف مدت 5 سال به قیمت اصلی خود برسد اینکه خیلی بده
Iran, Islamic Republic of
مانده بنزین موتور سیکلت چه میشود ؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دكتر جان خداوند نگهدارت ما تا آخرين نفس با هاتيم
Iran, Islamic Republic of
قیمت هر لیتر بنزین در دبی 1.5 درهم است یعنی حدود 450 ت.مان در لیتر اما قیمت خودرویی مثل مزدا 3 حداکثر با کلیه امکانات حدود 35 هزار درهم ، تقریبا حدود 16 میلیون است در حالیکه در ایران این خودرو 35 میلیون تومان است .. حالا که قیمت بنزین به بهای واقعی اش فروخته میشود خوب است دولت برای اثبات مردم محوری و بنای خدمتگزاری اش قیمت خودرو را هم واقعی کند .. .
Iran, Islamic Republic of
خيلي مردي دكتر جون دوست داريم
Iran, Islamic Republic of
ای کاش اینقدر ساده نبودید در حالی که قیمت سوخت گران می شود مسلماً قیمت انواع تولیدات به خاطر افزایش قیمت تمام شده بیشتر می شود و زندگی برای طبقه متوسط و ضعیف جامعه سخت تر می شود .
Iran, Islamic Republic of
حالا که قیمت ها رو واقعی کردن بهتر نیست حقوقا رو هم واقعی کنن
Iran, Islamic Republic of
میزان حقوق ها کی هدفمند و واقعی میشود؟ بهای خودروهای خارجی کی واقعی و آزاد میشود؟ بهای مصنوعات فلزی کی آزاد میشود ؟ ببینیم آیا دولت توان دل کندن از عواید گمرکی سنگین را دارد یا نه ؟ همش باید فشار تنها به مردم وارد شود؟
Iran, Islamic Republic of
من با واقع سازی قیمتها موافقم ولی آیا این انصافه که در کشوری که دومین دارنده گاز در جهان است قیمت گاز سی ان جی هر کیلو 405 تومان باشه .با این کارخیلی از مسافرکشها بیکار میشن
Iran, Islamic Republic of
حالا که بنزین از دبی (لیتری 400 تومان
) و از امریکا گالنی 4 دلار (لیتری 450 تومان ) گرانتر شده است ماشین هم باید به قیمت اصلی اش فروخته شود . یعنی بطور مثال تویوتا کمری 19 میلیون ، پرادو 23 میلیون ، پراید 2 میلیون ، مزدا 3 شانزده میلیون و ...
چه فرقی میکند که یارانه روی قبض باشد یا به ما بدهند که ما بریزیم
Iran, Islamic Republic of
با این وضعی که برای گازوییل در نظر گرفته شده حقیقتا که امثال ما ماشین دارها باید بریم گدایی چون درامدش بیشتر واستعلاکش کمتره .بابا اخه چرخ این مملکت رو دوش راننده های ماشین سنگین میچرخه بیچارمون نکنید به دادمون برسید مجبورمون نکنید خونه نشین بشیم . هموطن ها برای ما دعا کنید تا برشکسته نشیم با این همه بدهی ما تازه یک تصادف هفده میلیونی کردیم و هنوز نتونستیم بدهی هامون رو بدیم پشتوانه هم نداریم خوردو خوراک هیچی جواب طلبکار و صاحب خونه رو کی باید بده؟
Iran, Islamic Republic of
با سلام، لطفا قشر زحمت کش جامعه یعنی بخش حمل ونقل عمومی را در نظر بگیرید ؛سهمیه گازوئیل برای اتوبوس های بیابانی کم است