سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۴
۵

اعتراض احمدی نژاد به رد صلاحیت های انتخابات نظام پزشکی

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب: 271886
رییس جمهور به دنبال نامه رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور درباره عملکرد هیات های نظارت بر انتخابات نظام پزشکی در روند رسیدگی به صلاحیت های نامزدهای انتخابات هیات مدیره این سازمان، خواستار اصلاح این روند و تجدیدنظر درباره افرادی شد که رد صلاحیت شده اند.
اعتراض احمدی نژاد به رد صلاحیت های انتخابات نظام پزشکی
به گزارش جهان به نقل از مهر ، متن دستور دکتر محمود احمدی نژاد درباره نامه رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:
 
باسمه تعالی
جناب آقای طریقت
جناب آقای نجار
 
مطلب صحیح است. باید طبق قانون عمل شود و نظرات شخصی و گروهی و خارج از چارچوب قانون دخالتی نداشته باشد. چنانچه روند اصلاح نشود و افرادی که بدون دلیل قانونی رد صلاحیت شده اند با تجدیدنظر احقاق حق نشوند، برگزاری انتخابات خلاف قانون و از نظر اینجانب باطل است.
 
دکتر بیژن گودرزی رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران در نامه خود خطاب رییس جمهور آورده است:
 
خدمت برادر گرامی جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد
ریاست جمهوری محبوب و محترم اسلام ایران
 
با عرض سلام و تحیت
احتراماً، به استحضار می‌رساند که چندی است که مقدمات برگزاری انتخابات نظام پزشکی در حال اجرا می‌باشد، عملکرد هیات‌های نظارت بر انتخابات نظام پزشکی شهرستان‌ها، تهران بزرگ و هیأت نظارت مرکزی در روند رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخابات هیأت مدیره سؤالات و ابهامات فراوانی را برای جامعه پزشکی فراهم آورده است.
 
از آن جمله می‌توان به رد صلاحیت تعدادی از پزشکان اشاره نمود که در دوره‌های متوالی مورد اعتماد و وثوق جامعه پزشکی قرار گرفته‌اند و بارها به عنوان رییس هیأت مدیره شهرستان‌ها، عضو شورایعالی و حتی رییس کل سازمان نظام پزشکی انتخاب گردیده‌اند. بسیاری از ردشدگان از جمله اساتید شاغل در دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر نهادهای دولتی بوده و دارای سوابق انقلابی و از خادمین شناخته شده نظام جمهوری اسلامی می‌باشند. براساس قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی مصوب مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه‌های مربوطه مراجع پنج‌گانه مورد استعلام در مورد این گروه از نامزدها اعلام نظر نموده‌اند، در کمال تعجب با آنکه پاسخ استعلامات مزبور حاکی از حسن سابقه برخی از این افراد بوده است، معهذا مشخص نیست که هیأت‌های نظارت بنا به کدام مستمسک قانونی ایشان را رد صلاحیت نموده‌اند. در حالی که دولت خدمتگزار از طریق تمهیدات مشروع و قانونی موجبات اعتماد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم می‌سازد، معلوم نیست که چرا با رد صلاحیت افراد شاخص و مورد وثوق جامعه پزشکی موجبات دلسردی و عدم اعتماد در این جامعه فرهیخته فراهم می‌آید.
 
مجمع عمومی نظام پزشکی جمهوری اسلامی به عنوان فراگیرترین مرجع منتخب جامعه پزشکی از مقام منیع ریاست جمهوری تقاضا می‌نماید که با مرعی نمودن کلیه اقدامات قانونی و ملحوظ ساختن تمامی مقدورات، نسبت به اصلاح روند رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخابات نظام پزشکی و عملکرد هیأت‌های نظارت مرکزی، تهران و شهرستان‌ها دستور عاجل صادر فرمایند.
 
امید است به فضل الهی و تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج) در تحقق اهداف بلند و رفیع انقلاب اسلامی ایران، پیروز، سرفراز و موفق باشید.

                                                                              دکتر بیژن گودرزی
رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران


درخواست رئیس جمهور غیر قانونی است

در  همین حال، رئیس بسیج جامعه پزشکی گفت: درخواست رئیس جمهوری برای تأیید افراد رد صلاحیت شده‌ در انتخابات نظام پزشکی غیر قانونی است و آقای احمدی نژاد باید به روند قانونی بررسی صلاحیتهای این انتخابات تمکین کند.

محمد رئیس زاده در گفت‌وگو با فارس درباره درخواست رئیس جمهوری برای تأیید صلاحیت، رد صلاحیت شده‌های انتخابات نظام پزشکی افزود: طبق روال قانونی فرد مورد نظر رئیس جمهوری در هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی رد صلاحیت شده و هم فرد مورد نظر رئیس جمهوری و هم شخص رئیس جمهوری باید از این روال قانونی تمکین کنند.
 
وی ادامه داد: اینکه ما در هر حادثه‌ای به دلیل اینکه اطرافیان ما مورد تایید قرار نگیرند بیاییم و تمام فرایند را بر هم بزنیم حرکتی دیکتاتور مأبانه کرده‌ایم.
 
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: با بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات نظام پزشکی بیش از 4 هزار نفر تائید صلاحیت شده‌اند بنابراین فقط به دلیل رد صلاحیت یک نفر که آن هم مورد تایید رئیس جمهوری است نباید تمام زحمات، روند انتخابات و افرادی که وارد عرصه رقابت قانونی انتخابات شده‌اند را بازیچه دست خود قرار دهد.

 رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور تأکید کرد: جامعه پزشکی کشور از این حرکت ناخرسند است و فرد مورد اشاره رئیس جمهوری با وجود آنکه خود را مبرا از جریان انحرافی می‌داند. با این قبیل کارها شبیه افرادی می‌شود که در جریان انحرافی شرکت داشته‌اند.
 
وی گفت: به نظر می‌رسد آقای رئیس جمهور با این کارها به دنبال این است که فردی که اکنون صلاحیت او رد شده است به مرتضوی حوزه سلامت تبدیل کند.

 
وی درخواست رئیس جمهوری مبنی بر تأیید صلاحیت رد صلاحیت شده‌های انتخابات نظام پزشکی را غیرقانونی دانست و بر صلاحیت نامزدهای تعیین شده در انتخابات نظام پزشکی تأکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ali
محبوبو خوب اومده!!!
احمدی نژاد نه تنها محبوب کشورش بلکه محبوب تمام ملتهای جهان نیز هست
حمید
تا تعریف شما از محبوبیت چه باشد/
حمید
Iran, Islamic Republic of
کلید خورد.مقدمه ای برای اعتراض به رد صلاحیت کاندیداهای موردنظر جریان انحرافی در انتخابات ریاست جمهوری
سیده طاهره
محبوب دل کیادقیقا؟؟؟؟