شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

آمار جدید از بودجه سه ماهه سال ۹۳+جدول

سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 375881
بانک مرکزی در حالی آماری از وضعیت بودجه ای دولت در سه ماهه اول امسال را منتشر کرد که رقم پرداخت‌های عمرانی دولت در این مدت یک رقم قابل تامل است.دولت در این مدت تنها ۰.۳ درصد بودجه عمرانی را تخصیص داده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در حالی دولت به تازگی برنامه خروج غیر تورمی از رکود را تهیه کرده و لایحه اش را هم به مجلس برده است که انتشار عملکرد بودجه ای دولت در سه ماهه امسال وضعیت دیگری را نشان می دهد.

بر اساس بودجه سال ۹۳ دولت باید در سال جاری بیش از ۴۱ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان را صرف هزینه های عمرانی بکند که با این حساب باید در سه ماهه امسال ۱۰ هزار و ۳۱۲ میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی اختصاص می یافت. این در حالی است که دولت در سه ماهه امسال تنها ۳۲ میلیارد تومان صرف هزینه های عمرانی کرده است که ۰.۳ درصد کل بودجه عمرانی سه ماهه را شامل می شود.


حال باید دید آیا دولت با این وضعیت پرداخت هزینه های عمرانی موفق به خروج از رکود در سال جاری خواهد شد یا اینکه در ماههای بعدی در میزان تخصیص بودجه های عمرانی تجدیدنظر خواهد کرد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تورم را با عدم پرداخت نقدی کاهش داده اند تازه کلی هم پز می دهند یعنی در حقیقت دولت در سه ماهه اول سال هیچ کاری انجام نداده است و تنها روزمرگی می کرده چون هیچ برنامه و کاری را با پرداخت پول انجام نداده است