شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

ظرفیت شبکه‌های مجازی در توسعه مساجد

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 458096
حجت الاسلام شهریاری با اشاره به اینکه نباید شبکه های اجتماعی را تهدیدی برای مساجد بدانیم، گفت: باید از ظرفیت شبکه‌های مجازی در توسعه مساجد استفاده کنیم.
به گزارش جهان به نقل از شبستان، حجت الاسلام حمید شهریاری، دبیر شورای عالی اطلاع رسانی کشور با اشاره به اینکه شبکه های اجتماعی تهدیدی برای مساجد ندارند، گفت: شبکه های اجتماعی امروز نه تنها جایگزین مساجد شده اند بلکه جایگزین بسیاری از تعاملات اجتماعی شده اند.

وی بیان کرد: امروز نباید مساجد را مقابل شبکه های مجازی قرار دهیم بلکه باید از ظرفیت شبکه های مجازی در جهت توسعه مساجد بهره ببریم و از این طریق مشارکت ایرانی و اسلامی ایجاد کنیم و همه را به مساجد سوق دهیم.

* شبکه های مجازی را تهدید برای مساجد ندانیم

معاون رییس قوه قضاییه ادامه داد: اینکه شبکه های اجتماعی را تهدیدی برای مساجد بدانیم، دید یکسویه است. امروز فرصت های قابل توجه ای برای مساجد در بستر شبکه های مجازی پدید آمده است که باید این فرصت ها را برجسته و عرضه کنیم همانند مراسم اعتکاف مساجد و یا مجالس عزاداری و رویدادهایی که در طول سال وجود دارد و فرصت های قابل ملاحظه ای را در اختیار مسجد قرار داده است و باید مساجد از این ظرفیت ها بهره ببرند. البته لازم ایت این فرصت ها را انسان های کار آمد و آشنا به مسائل روز فراهم کنند.

معاون آمار و فن آوری اطلاعات قوه قضائیه با اشاره اینکه شورای مجازی سیاستگذار در فضای مجازی است، اظهار کرد: فعالیت های اجرایی و تصمیم سازی در مورد شبکه های مجازی باید توسط وزارتخانه های مرتبطی همانند وزارت علوم، ارتباطات، آموزش و پرورش، حوزه های علمیه، دانشگاه‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و... صورت گیرد. شورای فضای مجازی در حوزه سیاستگذاری برخی از مسایل را مورد بررسی قرار می دهد و شبکه های مجازی هم در شورای فضای مجازی از آن دسته مواردی هستند که در مورد آن موضوعاتی مطرح و در مورد آن تصمیم گیری شده است.

دبیر شورای عالی اطلاع رسانی کشور با اشاره به تهدیدها و فرصت های فضای مجازی گفت: فضای مجازی چند ویژگی برجسته دارد که رسانه ها هم درگیر آن هستند و باید به آنها توجه و ابعاد کارشان را بسنجند و اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشند. دولت نیز باید در برنامه ششم توسعه در حوزه فضای مجازی سرمایه گذاری کند تا علاقه های طبیعی و نیازهای مخاطبان و کاربران داخلی در بستر شبکه ملی محقق شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *