جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۶

تجاوز جنگنده های رژیم صهیونیستی به سوریه

واکنش روسیه و آمریکا به حمله صهیونیست‌ها
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 269374
شبکه خبری المیادین اعلام کرد که شهرداری «حیفا» در این شهر حالت آماده باش اعلام کرد.
تجاوز جنگنده های رژیم صهیونیستی به سوریه
به گزارش جهان نيوز، این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شب گذشته پایگاه پژوهشی نظامی را در ریف دمشق مورد هدف قرار دادند. ارتش سوریه حمله جنگنده‌های اسرائیلی را تأیید کرد

به گزارش پایگاه خبری العهد، فرماندهی ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد جنگنده‌های اسرائیلی حریم هوایی سوریه را صبح امروز نقض کرده و به طور مستقیم یکی از مراکز پژوهشی ارتش را که مسئول تقویت مقاومت و دفاع از خود در منطقه «جمرایا» در ریف دمشق داشته، هدف قرار داده است.

این در حالی است که افراد مسلح مخالف نظام سوریه، طی ماه‌های خیر چندین بار تلاش داشتند که کنترل مرکز مورد نظر را در دست بگیرند.

تلویزیون سوریه نیز دقایقی پیش خبر حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مرکز پژوهشی سوریه در حومه دمشق را منتشر کرد.

تلویزیون سوریه از کشته شدن ۲ نفر خبر داد

این تلویزیون گزارش داد که دو نفر در حمله نیروی هوائی اسرائیل به یک مرکز پژوهش‌های نظامی در نزدیکی دمشق، کشته شده‌اند.

جزییات تجاوز جنگنده های رژیم صهیونیستی به سوریه 

همچنین شبکه الاخباریه هم نوشت، ارتش سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اسرائیل پس از اینکه با همکاری برخی کشورهای ضد ملت سوریه، همه امکانات خود را برای نابودی زیر ساختهای مدنی و نظامی سوریه به کار گرفت، جنگنده های اسرائیلی یکی از مراکز پژوهشی را در منطقه جمرایا در حومه دمشق هدف قرار دادند و این پس از تلاشهای فراوان نافرجام گروههای تروریستی است.
 
در این بیانیه آمده است: جنگنده های رژیم صهیونیستی با نفوذ از منطقه شمال ارتفاعات جبل الشیخ و پرواز در ارتفاع پایین و پایین تر از خط افقی رادار یکی از مراکز پژوهشی را در منطقه جمرایا در حومه دمشق هدف قرار دادند که این حمله به شهادت دو نفر و زخمی شدن پنج نفر از پرسنل این مرکز و وارد شدن خسارات زیاد مالی به آن منجر شد.

ارتش سوریه بیان کرد: اخبار موجود در برخی رسانه ها درباره حمله جنگنده های اسرائیلی به یک کاروان سلاح از سوریه به لبنان نادرست است و جنگنده های اسرائیلی ضمن نقض آشکار حریم هوایی سوریه و حاکمیت آن، یک مرکز علمی را هدف قرار داده اند.

در این بیانیه آمده است: اسرائیل محرک و استفاده کننده اصلی از حوادث تروریستی سوریه است و برخی کشورهای تروریست پرور که در راس آنها قطر و ترکیه قرار دارند نیز با آن همدست هستند.

ارتش سوریه بیان کرد: این تجاوز اسرائیل به جنایات رژیم صهیونیستی علیه اعراب و مسلمانان افزوده می شود و این اقدامات جنایتکارانه سبب تضعیف سوریه و دست برداشتن آن از حمایت جنبشهای مقاومت و موضوعات جهان عرب که در راس آنها فلسطین است نخواهد شد.

واکنش روسیه و آمریکا به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه 

در همین حال، شبکه روسیا الیوم گزارش داد، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مسکو با نگرانی عمیق اخبار مربوط به حمله هوایی اسرائیل به مرکزی در حومه دمشق را با نگرانی دنبال می کند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: اگر این اطلاعات صحت داشته باشد ما در آینده شاهد حملات بدون بهانه به کشورهای دارای صاحب حاکمیت خواهیم بود که این نقض منشور سازمان ملل است.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: ما درباره این حملات تحقیق خواهیم کرد و مجددا خواستار توقف خشونتها در سوریه و عدم دخالت خارجی و شروع گفتگوهای ملی سوریه بر اساس توافقنامه ژنو هستیم.

از سوی دیگر ادواردو دیل بوی سخنگوی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحدگفت: اطلاعاتی درباره حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اراضی سوریه در اختیار نداریم.

وی افزود: نیروهای حافظ صلح در جنوب لبنان(یونیفل) تحرکات هوایی اسرائیلی را رصد کرده است و جنگنده های اسرائیلی حریم هوایی لبنان را نقض کرده اند و کل اطلاعات ما در همین حد است.

از سوی دیگر، پایگاه صهیونیستی آروزشوا از عدم واکنش مقامات آمریکایی نسبت به حمله فوق خبر دادند. جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، در پاسخ به اینکه آیا اوباما از این عملیات مطلع بوده و یا با رضایت وی صورت گرفته است، پاسخ داد: "هیچ توضیحی در این زمینه نمی دهم. اگر سوالاتی درباره اقدامات صورت گرفته یا آتی دارید، از خود دولت اسرائیل بپرسید."

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اظهارات مشابهی داشت و گفت: "بدون ورود به مسائل امنیتی، ما نگران روابط میان نظام سوریه و حزب الله و ایران هستیم."

از سوی دیگر ارتش سوریه ازکنترل بر منطقه بصر الحریر در حومه درعا و بازگشت امنیت و ثبات به این منطقه و نیز عملیات ارتش علیه گروههای مسلح در داریا خبر داد.

اقدام تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها و آماده‌باش ارتش لبنان

اما شبکه المنار نیز همزمان با حمله اسرائیل اعلام کرد که نیروهایی از ارتش اسرائیل در مسیر خط فنی در مقابل سواحل مرزی یارون تردد کرده و اقدام به عبور از این خط کردند، البته آنها از خط آبی موجود در مرز تجاوز نکردند.

پایگاه خبری النشره نیز اعلام کرد که این نیروها با 3 تانک و 20 نظامی اسرائیلی در این عملیات شرکت داشتند. در مقابل عملیات تحریک آمیز صهیونیست ها در مرز باعث آماده باش کامل ارتش لبنان در طرف لبنانی این مرزها شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *