شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

خط ریلی ایران چند لکوموتیو نیاز دارد؟

پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب: 442425
وزیر راه و شهرسازی ‌با بیان اینکه هم‌اکنون نیازمند ۹۰۰ دستگاه لکوموتیو در کشور داریم، گفت: هم‌اکنون ۱۲۰ لکوموتیو خارج از خط در کارخانه لکوموتیو کرج در حال بازسازی است.
به گزارش جهان به نقل از فارس از کرج، عباس آخوندی ظهر امروز در جریان سفر یکروزه خود به استان البرز و بازدید و بهره‌برداری از پروژه‌ها در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه خدمات به مردم در حوزه راه یکی از مهمترین اولویت‌ها‌ست، افزود: باید با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های اساسی به تعمیرات این تعداد لوکوموتیو اقدامات لازم صورت گیرد.

وی تأکید کرد: اگر این تعداد از لکوموتیو‌ها را تعمیر اساسی کنیم، هزینه تعمیر نسبت به خرید آنها ۴۰ درصد کمتر است.

*نیاز به خرید ۹۰۰ دستگاه لکوموتیو داریم
وزیر راه و شهرسازی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه هم‌اکنون نیازمند ۹۰۰ دستگاه لکوموتیو در کشور داریم، افزود: هم‌اکنون ۱۲۰ لکوموتیو خارج از خط در کارخانه لکوموتیو کرج در حال بازسازی است.آخوندی بیان داشت: این لکوموتیوها بیش از ۲۰ سال کار کرده‌اند در صورتی که عمر یک لکوموتیو ۱۸ سال است.

وی با اشاره به اینکه با تعمیر این لکوموتیوها می‌توانیم در یک چرخه ۱۸ ساله به طور مجدد از این دستگاه‌ها استفاه کنیم افزود: پیش‌بینی می‌شود با بازسازی این تعداد لکوموتیو بتوانیم در خطوط حمل و نقل ریلی استفاده کنیم.

براساس این گزارش، نخستین لکوموتیو بازسازی شده در کارخانه لکوموتیو کرج امروز ‌با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد.

همچنین در جریان سفر آخوندی به استان البرز قطار حومه‌ای تهران ـ کرج ـ هشتگرد نیز به بهره‌برداری رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *