جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲

بیانیه‌ جامعه روحانیت مبارز درباره ماه شعبان

پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۵۰
کد مطلب: 425965
جامعه روحانیت مبارز درباره «تقارن سه مناسبت دینی و انقلابی در ماه پرفضیلت شعبان المعظم» بیانیه‌ای صادر کرد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، جامعه روحانیت مبارز درباره "تقارن سه مناسبت دینی و انقلابی در ماه پرفضیلت شعبان المعظّم" بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن در ذیل می‌آید؛

بسم الله الرحمن الرحیم

وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضى‏ لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً

مردم عزتمند ایران اسلامی!

تقارن سه مناسبت بسیار مهم دینی و انقلابی در ماه پرفضیلت شعبان المعظّم، در این روزها تقارنی الهام بخش است. از یک سو قیام ۱۵ خرداد، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت حق خواه ایران است که رهبری الهیِ حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) و یاری مردم و روحانیون انقلابی در تداوم آن، نقشی بنیادین داشته است. در همه سال های مبارزه، یوم الله ۱۵ خرداد هیچ گاه در سکوت سپری نشد و همواره، به عنوان یکی از نمادهای استوار حرکت انقلابی، نویدبخش و الهام آفرین بود. از سوی دیگر ارتباط انکارنشدنی انقلاب با فرهنگ جانبخش مهدویت و انتظارو منجی و مصلح کل، معانی گرانبار بسیاری را تولید کرد که سرمایه حرکت انقلابیون در ایران و جهان شد.

در عصر جهانی شدن که بر بی رقیب بودن اندیشه لیبرال، به عنوان ایدئولوژی جذاب و کارآمد تأکید می شد و در شرایطی که غرب به جایی رسیده بود که نمی توانست دنیایی فراتر و بهتر از جهان کنونی را تصور کند، انقلاب اسلامی با ادعای برخورداری از نگرشی متفاوت به انسان، جهان و سیاست، به نام دین، پا به عرصه گذاشت و این کار سترگ را با تأکید بر عناصرهویت بخشی همچون مهدویت به انجام رساند.

در سیره پرچمدار بزرگ فرهنگ انتظار، امام خمینی (ره)، که در آستانه بیست و ششمین سالگرد رحلت جانسوزش هستیم، مفهوم انتظار که سال ها با سکوت، تحمل ظلم و دم فروبستن مساوی شمرده می شد، مفهومی دیگر یافت و این بار به عنوان ابزاری برای حرکت به سوی اصلاح راستین و سامان دادن به آینده موعود به کار گرفته شد.

دنیای تباهی زده امروز، با این حجم گسترده از ستم و فساد، بیش از پیش به این اندیشه اصلاحگری و امیدبخشیِ موجود در گفتمان مهدویت نیاز دارد؛ اندیشه ای که از همان مسیری می گذرد که خمینی کبیر آن را تبیین و هموار کرد و به جهان آموخت که نپذیرفتن وضع موجود و بی تفاوت نبودن در برابر استبداد داخلی و استعمار خارجی، ثمره حکومت صالحان در عصر غیبت است.

آری، امام بزرگوار ما شاخصه عمده اعتقاد به مهدویت را آمادگی مدام و آگاهانه برای ظهور مصلح دانستند؛ مصلحی که وجود مقدسش تبلور یک الهام فطری است. مصلحی که انسان مانده در سیاهی را به سمت نور الهی می برد: وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى‏ بِآیاتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فی‏ ذلِکَ لَآیاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ. این معنای عمیق از انتظار، زمینه ساز جامعه ای آرمانی است که محصول مبارک آن همانا دل به خدابستن، صادقانه و صمیمانه از ولی خدا پیروی کردن و همکاری و همراهی و همدلی مهربانانه اعضای امت واحده اسلامی با یکدیگر است.

به امید ظهور موعود دل ها و امام جان ها (ارواحنا له الفدا) و اتصال انقلاب اسلامی ایران به انقلاب جهانی حضرت،. در سایه رهبری های حکیمانه نایبش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و به امید بهروزی ملت غیرتمند ایران اسلامی. اللهم وفقنا لما تحب و ترضی.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *