جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

مک کین:سنابا توافق با ایران مخالفت می‌کند

دوشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب: 414039
سناتور جمهوریخواه آمریکایی تهدید کرد که مجلس سنا درصورت دستیابی دولت اوباما به هرگونه توافق هسته‌ای با آن مخالفت خواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، جان مک کین، سناتور جمهوریخواه آمریکایی درباره تلاش دولت آمریکا برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران هشدار داد که مجلس سنا می‌تواند هرگونه توافق هسته‌ای با تهران را رد کند.

وی روز یکشنبه در گفتگو با سی‌ان‌ان گفت که از تمام قدرت خود برای اطمینان از نقش داشتن سناتورهای آمریکایی در این موضوع استفاده خواهد کرد. تصور نمی‌کنم دولت آمریکا به توافقی دستی یابد که برای ما قابل قبول باشد.

مک‌کین گفت: تصور می‌کنم رای سنا برای عدم تایید این توافق کافی باشد و نیازی به تایید آن در سازمان ملل نداشته باشیم.

پیش از این نیز "مارکو روبیو" سناتور جمهوری خواه ایالت فلوریدا گفته بود که رئیس جمهور آتی آمریکا نباید به توافق احتمالی هسته‌ای با ایران که دولت اوباما در حال مذاکره روی آن است پایبند باشد.

وی که با خبرگزاری آمریکایی "آسوشیتدپرس" صحبت می‌کرد، گفت: آمریکا اگرچه ایده‌آل نباشد، می‌تواند به‌صورت یک‌جانبه تحریم‌های بیشتر و خردکننده‌ای علیه ایران اعمال کند. من تردیدی ندارم که از هم اکنون تا رئیس جمهور بعدی، ایران برخی از شرایط این توافق را نقض خواهد کرد.

چندی پیش ۴۷ سناتور جمهوری‌خواه طی نامه‌ای سرگشاده به رهبران ایران اعلام کرده‌اند هرگونه توافق هسته‌ای با ایران پس از پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما معتبر نخواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *