جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۷

روسیه پاسخ آمریکا را با موشک داد!

شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 698932
در پی هشدار رئیس‌جمهور روسیه برای پاسخ جامع به آزمایش موشکی اخیر آمریکا، ناوگان دریایی روسیه دو موشک بالستیک را از قطب شمال و دریای بارنتز پرتاب کرد.
روسیه پاسخ آمریکا را با موشک داد!
به گزارش  جهان نيوز، زیردریایی‌های «تولا» و «دولگاروکی» روسیه، موشک‌های بالستیک «سینوا» و «بولاوا» را از اقیانوس قطب شمال و دریای «بارنتز» آزماش کردند.

خبرگزاری روسی «ریانووستی» در این خصوص گزارش کرد، وزارت دفاع روسیه ضمن تأیید این آزمایشات موشکی اعلام کرد که هردو موشک بالستیک با موفقیت به اهداف آموزشی و معین شده در میدان آموزشی «Chizh» در »آرخانگلسک» و «کورا» در شبه‌جزیره «کامچاتکا» برخورد کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حین این آزمایش، ویژگی‌های فنی موشک‌ها و عملکرد سامانه‌های موشکی قرار گرفته بر روی کشتی مورد تأیید قرار گرفت.

این آزمایش‌های موشکی در حالی انجام شده است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به وزارت دفاع این کشور دستور داد که برای پاسخ به آزمایش موشکی آمریکا آماده باشند. 

وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که برای نخستین بار یک موشک کروز میان‌برد را در سواحل کالیفرنیا آزمایش کرده است. آزمایش این موشک از جمله آزمایش‌های منع‌شده در معاهده INF محسوب می‌شود.

پوتین افزود: ما مکررا متذکر شدیم که استقرار پرتابگرهایی نظیر پرتابگر MK-41،که اخیرا آزمایش شد، در رومانی و احتمال استقرار آنها در لهستان در آینده‌ای نزدیک مستقیما نقض معاهده موشکهای میان برد است.

منبع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بشما چي شما كي محتكرين مسكن را ميزنيد
United States
.....
Iran, Islamic Republic of
تو كار همه دخالت ميكند بجز وظيفه خود
Iran, Islamic Republic of
وظيفه اينها را بايد دشمن انجام بدهد نه اينها پس تمام تقصيرها گردن دشمن است كه نميتواند براي شهروندان ايران دو لونه مرغ بسازد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
احساس میکنم دنیا در حال آماده شدن برای یک جنگ جهانی جدید است. روسیه سوریه ایران حزب الله لبنان یمن عراق عربستان ترکیه آمریکا رژیم جنایتکار اسرائیل بعضی اروپایی ها چین کره شمالی و جنوبی ژاپن پاکستان هندوستان و شاید چند کشور دیگر. خدا بخیر کند.!!
ممد
United States
وقتی هند و چین موشکهای قاره پیما و کلاهکهای قوی هسته ای دارند و آزمایش میکنند قراردادهای زمان جنگ سرد بین آمریکا و روسیه بی معنی است.