جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

انتقاد معاون وزیر ارشاد به توهین روزنامه های اصلاح طلب به مردم ورامین

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب: 458699
تعبیر تند و غیر قابل توجیه برخی رسانه ها مبنی بر رفتارهای داعش گونه در ورامین به بهانه اعتراض به تجمع عده ای در مقابل محل سخنرانی، حرکتی ناپسند و توهین به مردم انقلابی و متدین و شریف شهرستان ورامین و قرچک است.
به گزارش جهان به نقل از نماینده، حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در بیستمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان این مطلب گفت: حادثه ورامین در دو بعد قابل ارزیابی است، اول اینکه درباره حوادثی است که در روز اجرای مراسم سخنرانی وزیر اسبق کشور در تالار و بیرون تالار سخنرانی اتفاق افتاد که توسط مراجع سیاسی و امنیتی و قضایی در حال پیگیری است و این پیگیری در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و مسوولین ذیربط به آن رسیدگی خواهند کرد.

وی درباره بعد دوم حادثه ورامین ادامه داد: بعد دیگر این حادثه پیامدهای فرهنگی و رسانه ای این حادثه است که قابل تامل است و تعبیر تند و غیر قابل توجیه برخی رسانه ها مبنی بر رفتارهای داعش گونه در ورامین به بهانه اعتراض به تجمع عده ای در مقابل محل سخنرانی، حرکتی ناپسند و توهین به مردم انقلابی و متدین و شریف شهرستان ورامین و قرچک است.

وی افزود: این موضوع از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شد و روزنامه ای که چنین تیتری را نیز منتشر کرده بود تذکر گرفت و عذر خواهی خود را نیز منتشر کرد.

نوش آبادی گفت: البته آنهایی هم که به بهانه دفاع، از ادبیات غیر حقوقی و بد اخلاقی و از کلمات و واژه های نامتعارف و نامتجانس برای توجیه رفتارهای خود استفاده کردند نیر سنجیده عمل نکردند. سابقه درخشان مردم شهرستان ورامین، قرچک و پیشوا بر هیچ کس پوشیده نیست و حضرت امام خمینی (ره) نیز فرمودند که مردم ورامین حق ویژه ای بر ما دارند و مقام معظم رهبری هم در سفر تاریخی شان به این شهرستان فرمودند که ورامین سرزمین پاکان است و حماسه تاریخی مردم در پانزده خرداد سال ٤٢ هیچگاه فراموش نخواهد شد.

وی ادامه داد: به هر حال همه باید به قانون احترام بگذاریم و از رفتارهای غیر قانونی جلوگیری کنیم.

* اربعین مظهر روشنگری است

سخنگوی وزرات ارشاد با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی گفت: اربعین مظهر وحدت و همبستگی و همدلی و همزبانی و مظهر روشنگری است. اربعین خیزش و رویش امت اسلام است. مشعل فروزان حق طلبان و حق جویان تاریخ است.

وی افزود: اربعین نقطه عطف تاریخ پر حماسه کربلا و یادآور رشادت و ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و ستم و بی عدالتی و انحراف و کج فکری است. رمز ماندگاری عاشورا و راز تداوم مبارزه با باطل در طول تاریخ است.

معاون حقوقی وزیر ارشاد تصریح کرد: امسال هم مانند سال های گذشته اربعینی پر شوری خواهیم داشت و تاکنون یک میلیون و ٤٥٠ هزار نفر در سامانه سما که تحت مدیریت سازمان حج و زیارت است ثبت نام کرده اند و یک میلیون و ٥٠ هزار نفر نیز مدارک خود را تحویل داده اند و برای ٩٠٠ هزار نفر نیز تاکنون ویزا صادر شده است.

وی افزود: پیش بینی می کنیم در اربعین امسال بیش از یک و نیم میلیون نفر از هموطنان کشورمان در عراق، عتبات و کربلا حاضر شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *