دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲
۱۲
فاطمه هاشمی:

روزنامه«شرق»گفته‌هایم را تحریف، سانسور و قلب واقعیت کرده است!

سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 439378
فاطمه هاشمی تصریح کرد: در کمال تأسف روزنامه شرق به‌ دلیل عافیت‌طلبی‌های مرسوم و با نادیده‌ گرفتن حق مخاطب و اصل آزادی بیان، اقدام به تحریف مطالب، سانسور و قلب واقعیت کرده است.
روزنامه«شرق»گفته‌هایم را تحریف، سانسور و قلب واقعیت کرده است!
به گزارش جهان، روزنامه شرق امروز سه‌شنبه ۹۴/۵/۲۷ توضیحات فاطمه هاشمی درباره مطلبی که روز گذشته تحت عنوان «شب نشینی در اوین»در این روزنامه چاپ شد را منتشر کرد:

بازگشت به انتشار «گزارش شب‌نشینی در اوین» در صفحه نخست شماره ٢٣٧٣ روز دوشنبه روزنامه «شرق» که گفت‌و‌گوی این‌جانب با آن جریده تبدیل به گزارش خبری شده بود، در کمال تأسف آن رسانه به‌دلیل عافیت‌طلبی‌های مرسوم و با نادیده‌گرفتن حق مخاطب و اصل آزادی بیان، اقدام به تحریف مطالب، سانسور و قلب واقعیت کرده است.

کم‌فروشی به افکار عمومی و مخاطبان، شبیه همان روش صداوسیماست که هرآنچه تاکنون خواسته به خانواده هاشمی رفسنجانی و مهدی هاشمی نسبت داده، اما حاضر نیست جزئیات دادگاه را پخش کند.

جای افسوس دارد مطالبی که صرفا جهت اطلاع خبرنگار عنوان شده و پس از پایان گفت‌وگو نیز تأیید نهایی صورت گرفته، همان مسائل غیرقابل انتشار، در روزنامه منتشر شده است. به همین دلیل روزنامه «شرق» موظف است براساس ماده ٢٣ قانون مطبوعات نسبت به انتشار متن کامل مصاحبه این‌جانب اقدامات لازم را انجام دهد.

روزنامه شرق نیز در پاسخ به این جوابیه نوشت: روز گذشته، روزنامه «شرق» برای تهیه گزارشی از وضعیت مهدی هاشمی در اولین هفته زندان، گفت‌وگویی با خانم فاطمه هاشمی انجام داد. از آنجا که بخش‌هایی از گفت‌وگو قابل انتشار نبود بخش‌هایی توسط روزنامه و بخش‌هایی نیز بنا به درخواست ایشان حذف شد، در عین‌حال از خانم هاشمی به دلیل این حذفیات عذرخواهی می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Estonia
این روزنامه که از خودشان است
خانم هاشمی بروید خدا رو شکر کنید که صدا و سیما دادگاه رو علنی پخش نکرد وگرنه بیش از اینها رسوای عالم میشدین .
Germany
خب شیعیان چرا نمی‌گذارید دادگاه پخش شود؟ خود آقای هاشمی قبل از عزیمت به زندان تنها خواسته‌شان همین بود. چرا نمی‌نهید خود مردم به نظاره و قضاوت بنشینند؟
چه ربطی داشت که می‌فرمایید : خب شیعیان!؟
سید
آخه مساله اینه که فقط به نظاره نمیشینن!!!!
سیاح
Iran, Islamic Republic of
عالی جناب که اسم شیعه را آوردی ! آیا پخش دادگاه به عهده صدا و سیماست یا بر عهده قاضی است که علنی بر گزار کند یا غیر علنی !?
در ثانی ، ۱۲ تا اتهام بوده که ۹ تای آن تبرئه شده است که مطرح کردن آن در رسانه ملی درست نیست و بیش از جرم مهدی هاشمی محسوب می شود
فیلم آنرا قوه قضائیه تهیه کند و با نامه رسمی جهت پخش به صدا و سیما بدهد
Iran, Islamic Republic of
این ها همش نقشه خودشون هست که بتوانند هم صداو سیما رو بکوبند وهم به این بهانه حرف هاشون رو در جراید و سیما پخش کنند.
خداوند هاشمی را عاقبت بخیر کند و هم ما رو
محمدرضا
این خانم برای گفتن حرفهای خودش علیه روزنامه شرق سعی میکندعلیه صداوسیماهم جوسازی کند.
Romania
خیلی جالب بود خودشان به خودشان ضربه میزنند کلی خندیدیم خود کرده را تدبیر نیست هههههههههههه
Iran, Islamic Republic of
چرا صداوسیما از پخش دادگاه می ترسد؟
بی نام
این هم بازی جدید مطبوعاتی خاندان هاشمی .....مبارکه
مردم از بگم بگم ها خسته شدند هرچه گفتنی بود دادگاه شنیده و حکم مقتضی داده است اینها هدفشان از پخش دادگاه چیز دیگری است