جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۵
نمادی از حقوق بشر آمریکایی در فاجعه یزد

شهدایی که همراه با شهید آیت الله صدوقی عروج کردند

پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 431219
مجری سیمای یزد با خواندن آیه شریفه "انا لله و انا الیه راجعون" خبر ناگوار عروج ملكوتی روحانی فرزانه دیارمان، به همراه چهار نفر از نمازگزاران را اعلام نمود.
شهدایی که همراه با شهید آیت الله صدوقی عروج کردند
گروه سیاست جهان نيوز ـ حادثه یازدهم تیر ۱۳۶۱ و دهم رمضان مسجد ملا اسماعیل یزد كه در پی آن، شهید آیت الله صدوقی، بزرگترین روحانی مذهبی استان یزد در طول تاریخ، در محراب نماز به شهادت رسید، لكه ننگی است در كارنامه دشمنان انقلاب اسلامی ایران.

مردم یزد در پایان نماز جمعه خونین به هنگام خارج شدن از مسجد به یك باره صدای انفجاری را شنیدند و این لحظه، لحظه انفجار نارنجكی بود كه منافقی كوردل با بستن آن به خود، با بهانه مصافحه با شهید محراب، به وی نزدیك و با در بغل گرفتن شهید صدوقی منتظر انفجار شد،و زمان آنقدر كم بود كه محافظان شهید صدوقی نتوانستند، او را از شهید صدوقی جدا نمایند و نارنجك منفجر شد.

هر كس چیزی می گفت، یكی می گفت آیت الله صدوقی شهید شد، دیگری با ناامیدی می گفت، نه ایشان را به بیمارستان منتقل نمودند و... همه مشغول دعا بودند كه "محمدحسن خورشیدنام" كه آنروزها به عنوان مجری برنامه های پاره وقت صدا و سیمای مركز یزد فعالیت می نمود با حضور در تلویزیون و خواندن خبر با آیه شریفه "انا لله و انا الیه راجعون" خبر ناگوار عروج ملكوتی روحانی فرزانه دیارمان، به همراه چهار نفر از نمازگزاران را اعلام نمود. نمازگزارانی که به حق به امامت امام جمعه شان اقتدا نموده و او را با اهداء جانشان همراهی نمودند.

چهار شهیده ای که با شهید آیت الله صدوقی عروج کردند

غربت این شهدا به حدی است كه شاید نسل سوم انقلابی های یزد، هرگز نه نامی از این چهار شهیده بزرگوار شنیده اند و نه خاطره عروجشان را. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

شهیده بانو ثریا تشکیلی
تولد: ۲۱ بهمن ۱۳۰۹ در استان یزد
تحصیلات: ابتدایی
شغل: خانه دار
متاهل و دارای یک فرزند.

شهیده بانو عصمت هوشیاری
تولد: ۱ دی ماه ۱۳۱۹ در استان یزد
تحصیلات: ابتدایی
شغل: خانه دار
متاهل و دارای چهار فرزند

شهیده بانو ربابه همتی
تولد: سال ۱۳۲۲ در استان یزد
تحصیلات: ابتدایی
شغل: خانه دار
متاهل

شهید بانو فاطمه صغری جعفری
تولد: ۶ خرداد ماه ۱۳۰۰ در استان یزد
تحصیلات: حوزوی و مدرس قرآن
متاهل و دارای پنج فرزند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
روحشان شاد و یادشان گرامی
علی
روحشان شادوپرفتوح باد.
حمید
روحشان شاد
البته ایشون یکی از روحانیون بزرگ و عزیز دیار یزد هستند.
ایشان شاگرد مکتب سید کاظم طباطبایی و حائری یزدی و امثالهم بودند.
چرا همش خانم بودند
روحشان شاد
علی
مرحوم آیت الله عبدالکریم کشمیری نقل کرده بود که یک روز دیدم ملایک چندتابوت رادرآسمان می گردانندوازآنها خواستم پایین بیاورند،نگاه کردم ودیدم شش روحانی مسن که سروصورتشان خونین است ویکی ازآنها شهیدمظلوم صدوقی بودوبسیارمتاثر شدم وبعدازجلوی چشمم ناپدید شدند.خداوندهمه ی مراجع عظام وعلمای پاک وشهید مارا رحمت کند.روحشان شاد.البته من نقل به مضمون کردم وشایدعین نقل قول آن بزرگواران نباشد.