جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۰
۹

وقتی محتوا فراموش می‌شود/ دعوا سر سهام بود؟

پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 379731
حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی پیش از این با ساخت این فیلم مخالفت کرده و گفته بود: «حق ملت ایران را از این فیلم می‌گیریم»!
وقتی محتوا فراموش می‌شود/ دعوا سر سهام بود؟
سرویس فرهنگی جهان نيوز: به رغم ادعاهای قبلی مدیریت سینمایی، ‌تولید فیلم دختر رالی‌باز، این بار با مالکیت سازمان سینمایی دولت از سر گرفته می‌شود.

پس از چند ماه کشمکش بر سر پروژه «لاله» و تعلیق فرایند تولید این فیلم، اعلام شد که این پروژه میلیاردی با مضمونی فمنیستی و به کارگردانی کسی که حتی کارگردانی یک فیلم سینمایی را در کارنامه ندارد و دارای سوابق آشکاری در همکاری با فیلم‌های مستهجن هالیوودی است، ادامه می‌یابد!

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی پیش از این با ساخت این فیلم مخالفت کرده و گفته بود: «حق ملت ایران را از این فیلم می‌گیریم» چرا که قرار بود با بودجه‌ای حدود هشت میلیارد تومان،‌ فیلمی ساخته شود که به تعبیر روزنامه دیلی تلگراف انگلیس، شخصیت محوری آن، نمادی از مبارزه زنان ایرانی با جامعه مردسالار ایران است!

اما سازمان سینمایی با تغییر موضع ۱۸۰ درجه‌ای درباره این فیلم، این بار قرار است خودش با صرفه هزینه‌ای هنگفت و چند میلیاردی از پول بیت‌المال درباره دختر رالی‌باز فیلم بسازد!

ساخت فیلم «لاله» در دولت قبلی با حمایت گروه موسوم به حلقه انحرافی و به کارگردانی اسی نیک‌نژاد تهیه کننده فیلم‌های پورنو در آمریکا کلید خورده بود.

اما با روی کار آمدن دولت جدید، از تداوم این طرح جلوگیری شد. تا اینکه علیرضا رضاداد،‌ حَکَم این پروژه چند روز قبل اعلام کرد که این فیلم با مالکیت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وزارت ارشاد فیلمبرداری خود را از مهر سال جاری در پیش خواهد گرفت. در نامه رضاداد به حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی همچنین آمده که اسی نیک‌نژاد، کارگردان فیلم «لاله» ۳۰ درصد از سود فیلم سهم خواهد برد.

گفتنی است، ساخت فیلم دختر رالی‌باز توسط نیک‌نژاد- که سابقه پررنگی در همکاری با هالیوود دارد- با استقبال غربی‌ها مواجه شده بود.

برخی از این رسانه‌ها، فیلم «لاله» را علیه ارزش‌های ارزشی و اسلامی معرفی کرده بودند. ادعاهای قبلی مدیران سینمایی به گونه‌ای بود که گویی با این پروژه سینمایی مخالف بودند، اما معلوم شد که از ابتدا هم دعوا بر سر سود و سهام بوده و نه محتوا و مضمون این فیلم!
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خداییش چادر یه حرمتی را برای خانم ها میاره که باعث میشه کسی نتونه به اونها نظر بندازه...
یک مادر
Germany
این همه خرج می کنند که علاوه بر ظاهر فرهنگ اسلامی که همون حجاب و حیا هست، باطن اسلام رو هم درباره زنان مورد هجمه قرار بدهند. واقعا زنی که از نظر فعالیت های اجتماعی خیلی موفق هست ولی خانواده خوشبختی نداره احساس خوشبختی می کنه؟؟ خدا زن رو محور خانواده آفریده تا محیط خانه رو امن و مطلوب بکنه . اگر این کار رو نکنه در درجه اول خودش دچار تشویش و اضطراب میشه و در درجه دوم همسر و فرزندانش. گول ظاهر شاد زنان فراری از همسرداری و بجه داری رو نخورید. واقعا از درون بی ثبات و مضطربند.
تارینه
یکی نیست به این جناب ایوبی بگه....شما لازم نیست حق مارو بگیری اگه عرضه داری جلوی ساخت این فیلمها روبگیر.
رفاه و اسایش و شغل و زندگی در کجای دین و دنیا ،مدیریت مدیران قرار دارد.
جهان مهم این اس که تو دولت قبل سر این فیلم جنجالی به پا کردن ولی الان همون معترضان دیروزی ساکت شدن!
انگار با اسم فیلم مشکل داشتن.
راضیه
ملت راضی نخواهد بود ازکسانی که با بودجه بیت المال مسلمین به اسلام وارزش های اسلامی دهن کجی می کنند وای بردولتمردانی که اجازه دهند چنین بودجه هنگفتی درسال فرهنگ واقتصاد صرف پروژه های ضد فرهنگ دینی واسلامی شود شهدا ناظر اعمال ما هستند تاببیند با امانتشان چه می کنیم
حق " ملت ایران"را از این فیلم می‌گیریم»!
منظور جناب ایوبی از ملت در این جمله ، دار و دسته خودشون است. اینا خودشون را کل ملت ایران میدونن
سید احسان
این نظر روزنامه کیهان و شخص شریعتمثاری است که هر کس به جز همفکزرانش را مستهجن میداند
باید... رو در آورد تا دیگه یادش بره بگه حق.... حق یکی از اسماء خداست تو که قانون خدارو قبول نداری چطور دم از حق میزنی بگو rights نه حق چون همه میدونیم حق با خداست و احکامش هم در دسترسه !!! آره دیگه این ها ته بی سوادی اند