جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۸۴
۲۸

کلاس‌ حسن‌ عباسی متوقف‌ شد +جوابيه

سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 385699
برای پنجمین هفته متوالی، کلاس های درس حسن عباسی در اندیشکده یقین تعطیل اعلام شد.
به گزارش جهان، برای پنجمین هفته متوالی، کلاس های درس حسن عباسی در اندیشکده یقین تعطیل اعلام شد.

بر این اساس، این کلاس ها که تاکنون بیش از ۵۰۰ جلسه آن برگزار شده و با عنوان «طرح ریزی استراتژیک»، تنها کرسی آزاد نظریه پردازی و آموزش مباحث استراتژیک، در قالب خصوصی در کشور محسوب می شود که بصورت مستمر در بیش از ۸ سال تدریس شده، از جمله مهمترین فعالیت های اندیشکده یقین به حساب می آید.

در این حال در مورد دلایل تعطیلی چند هفته ای کلاس های تدریس ذکر شده، دلایل متفاوتی عنوان شده است. اندیشکده یقین، جدای از سایت اطلاع رسانی به روز خود، شخص یا سازوکار روابط عمومی منسجمی ندارد و به همین دلیل، بازار شایعات پیرامون دلایل تعطیلی کلاسها، داغ است.

از تجدید ساختار معاونت آموزش اندیشکده یقین، به عنوان اصلی ترین دلیل توقف آموزش یاد می شود، اگرچه برخی، عوامل غیرمتعارفی همچون، کمبود بودجه (با توجه به رایگان بودن کلیه آموزشها)، فشار عناصر دولت فعلی و دولت قبلی در قبال انتشار نتایج تحقیقات اندیشکده یقین، گستردگی نمود و حضور «یافته های علمی نظام یافته در اندیشکده یقین» در پایان نامه های دانشگاهی، سطح بندی دانش پذیران، تبادل گسترده نتایج تحقیقات سطح بالا با اندیشکده های خارجی و بویژه امریکائی، فشار فزاینده سیستم بانکی به نهادهای خاص در کشور در خصوص نتایج برخی تحقیقات این اندیشکده در خصوص عملکرد ربوی آنان، تهاجم رسانه ای مکرر سایتهای خبری در فضای سایبر به شخص حسن عباسی، ورود برخی آموزشهای غیرمتعارف به برنامه های اندیشکده و سایر عوامل از این دست را نیز در تعطیلی کلاس های نظری فوق، بی تاثیر نمی دانند.

حضور حسن عباسی در محافل عمومی مانند جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، کنفرانس افق نو و همایش فرهنگ و اقتصاد، پاره ای گمانه زنی ها در خصوص ممنوع الفعالیت شدن وی را ملغی ساخته است.

جوابيه انديشكده يقين

انديشكده يقين، در پاسخ به اين خبر، توضيحاتي را براي جهان نيوز ارسال كرده كه عينا در ادامه مي خوانيد:

مديرمسئول محترم پايگاه وزيرن جهان نيوز
سلام عليكم

با تقديم احترام و تبريك عيد ولايت، عيد غدير خم، در مورد انعكاس و انتشار مطلب «تعطيلي كلاس‌هاي طرح ريزي استرات‍ژيك» بدين وسيله به استحضار جنابعالي و مخاطبان ارجمند پايگاه جهان نيوز مي‌رساند كه تعطيلي سلسله جلسات كلبه كرامت، با موضوع طرح ريزي استراتژيك موقتي بوده و از ۹۳/۸/۱۵ مجددا جلسات برگزار خواهد شد. ساماندهي كلاس‌ها و آماده سازي مقدمات و تشريفات اعطاي مدارك ۷۰۰ نفر از انديشه‌جويان گرامي از يك سو، و تراكم برنامه‌هاي عمومي استاد حسن عباسي از دلايل تعطيلي موقت بود و هيچ يك از گمانه زني ها و شايعات مطرح شده وارد نمي باشد. از خداوند منان سلامتي و توفيق جنابعالي و همكاران‌تان در پايگاه جهان‌نيوز را خواستاريم.
معاون آموزش انديشكده يقين
حسين افتخاري
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مظلومیت جریان انقلابی.......
Germany
ماصحبت های دکترحسن عباسی راازتلویزیون شنیده ایم مطالب خیلی جالبی بیان میکرد بایدبه چنین افرادی بهای بیشتری بدهند ودردانشگاه کرسی ثابتی به اوبدهند.
حران
Iran, Islamic Republic of
شهید آوینی:
در جمهوری اسلامی همه آزادند بجز حزب اللهی ها
جالبه حتی سایت شما هم در هیچ جای این خبر از لقب دکتر برای عباسی استفاده نکرده، اما نمی دونم دلیل این که همه پایداری چی ها اصرار دارن این آقا دکتری واسه چیه؟؟؟؟!!!!
این که شما تلاش دارید آقای عباسی را به جریانات سیاسی (مانند جبهه پایداری) بچسبانید، کار بدی نیست، اما چسبی قوی تر از این می خواهد.
بعضیا حاج آقاشون دانشگاه غصبی داره و خیلی راحت دکترا میگیرن ولی دو کلمه حرف حسابی بلد نیستن بزنن. بعضیا از دانشگاه هاوایی مدرک دکتری می گیرن و وزیر میشن بزرگترین دستاورد دوران وزارتشون میشه اعتصاب معلما بخاطر سوءمدیریت آقایون. بعضیا دبیر شورای عالی امنیت ملی میشن و طبیعتا نمی تونن تو کلاسای دورهی دکتری شرکت کنن اما از انگلیس مدرک دکتری می گیرن. بعضیام هستن مثل دکتر عباسی که وقتی صحبت می کنن همه از دانششون انگشت به دهن می مونن. خدایی علم و اطلاعات کدوم یکی از دکترای بیشمار سیاسی مملکتمون نصف علم دکتر عباسیه؟
Iran, Islamic Republic of
حالا فرض كنيم كه ايشان دكتر نباشد كه چيز مهمي هم نيست.
مگر ما چه خيري از كمپاني دكترا سازي جناب امپراتور شاهنشاه بهرماني ديده ايم كه به چنين دكترهايي اشتياق داشته باشيم ؟!
و نكند كه شما همي يكي از همين دكترهاي چنين كمپاني اي هستيد كه كمبود شهرت براي شناخته شدن دارند ؟!!!

ههههههههههههههههههه
دقیقا گیرم که دکترا نداره اطلاعاتش و بینشش از بعضی از دکترا دارها بیشتره
عنوان دکتری مال خودتون بابا کشتید ما رو ، تیراژ دکترسازی تو دانشگاههای ما از تولید چی توز موتوری و توپی بیشتره 99 درصدشون هم مدرکشون فقط بدرد قاب کردن و پز دادن می خوره
حدود یکسال و نیم در این کلاسها شرکت کردم واقعا پربارترین و بهترین دوران زندگی ام بود ، مسیر زندگیم تغییر کرد/ فهمیدم که تو دانشگاهها هیچ خبری نیست
امیدوارم هرچه سریعتر کلاسها مجددا برگزار بشه ما که شدیدا محتاجیم
تیترت خیلی مسخرست جهان جون کلاس حسن عباسی یعنی چی؟
بزرگترین کرسی نظریه پردازی در حوزه علوم استراتژیک و تولید علوم انسانی دینی اسمش میشه کلاس حسن عباسی؟
متاسفم به خودت بیا جهان
مثل اینکه خیلی با هم صمیمی هستید، حسن عباسی؟
یه جنابی یه آقایی
مدیر یکی از سایت های تحت نظر استاد عباسی دلیلش رو اینطور گفتند: "مسئله خاصی نیست، وقفه برای این هست که کار های عقب مونده و تغییرات جدید انجام بشه یک مقدار تدوین جلسات و کار های دیگه جلو بیفته کلاس دوباره برگزار میشه و زمانش معلوم نیست بستگی داره که کی کارها انجام بشه"... :)
خدا رو شکر که استاد کلاساش برگزار می شه
آره ولله من تازه فرصت پیدا کرده بودم برم کلاساشونو
علي
Iran, Islamic Republic of
آقاي دكتر حسن عباسي
كساني كه درس حوزوي خواندن خود را دكتر ميدانند ايشان كه واقعا" دانشگاهي هستند
و مطلب بعد اينكه كساني كه پاي جلسات ايشان هستند هميشه ايشان را پيدا ميكنند و ميدانند كجا سخنراني و جلسه دارند خودشان را خسته نكنند واز اين بدنام ترنكنند ( دولت اعتدال ) همين است و بس
Iran, Islamic Republic of
عباسی اطلاعاتی داره اما به طور کلی مریضه
خدا امثال ایشان را برای مملکت حفظ بفرمایند
تو چی تو سالمی که انقدر راحت تهمت میزنی؟
برایتان متاسفم
دلم خیلی واسه استاد تنگ شده
United Kingdom
منیککارشناس پلیمر هستم ولی به نظر من دکتر عباسی یکی از استراتژیسهای جمهوری اسلامیه و آمریکائیها باید فقط از ایشون بترسند.تمام روشهائی که ایشون روش کار میکنه و نظری درباره اون میده را چند وقت بعد در سیاستهای کلان جکومت میتوان دید .ایشون واقعا استراتژیسته واردیه .
درود بر عمار امام خامنه ای
جهان جون باز اومدی جو الکی بدی... آخه شما چرا همیشه سعی دارید همه چیو سیاسی کنید؟! لطفا از این مشی افراط گونه دست بردارید و هر چیزی رو همونطور که هست ببینید! درسته که دولت بی اشکال نیس، ولی اینم عین تندرویه که هر تعطیلی رو به دولت ربط بدید...
حسن
با توجه به شناخت نسبتا نزدیکی که از ایشان دارم ، استاد در حوزه خودشان واقعا تک هستند و به جرأت می توانم بگویم که در حوزه علوم استراتژیک مانند ایشان دیگر در کشور نداریم
ناشناس
آقای حسن
سلام علیکم
با عرض معذرت ، لطفا تصحیح بفرمایید تا اطلاع ثانوی در جهان نداریم.
در ضمن شاید افراد ندانند که علوم استراتژیک که ایشان تدریس می فرمایند آنقدر گسترده است که خیلی از علوم را هم شامل می شود.
اسدی دره باغی ازنا
Iran, Islamic Republic of
دکتر حسن عباسی یکی از تولید کننده های اندیشه مقاومت در برابر جبهه استکبار است نگاهی نوعی به دین دارد که ایمان ،جهاد ،توسعه ،امنیت ،آزادی وعدالت را در یک مدار قرار می دهد ومخالفینش اگر دلایل منطفی دارند باید با برهان جواب او را بدهند نه با تولید هیجان منفی!اگر چنین برهانی ندارند همگرایی انها با جبهه استکبار در مخالفت با ان چیست؟