شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

خاطرات اربعین با حضور پناهیان

چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 212474
اولین شب خاطره پیاده‌روی اربعین با حضور حجت الاسلام پناهیان و برخی اساتید برجسته حاضر در این مراسم معنوی، پنجشبنه آینده در دانشگاه هنر برگزار خواهد شد.
به گزارش رجانیوز، حضور گروه‌های مختلف دانشجویی و فرهنگی در مراسم پیاده‌روی اربعین به سمت کربلا، موجب شد تا برخی از تشکل‌های فعال در برنامه پیاده‌روی اربعین، شب خاطره‌ای را با هدف بازگو کردن حال و هوای معنوی خاص در این برنامه برگزار کنند.
 
در این شب خاطره که به همت هیات‌های دانشجویی دانشگاه هنر، تهران و امام صادق علیه السلام برگزار می‌شود، حجت الاسلام پناهیان، حجت الاسلام ابوفاطمه (رئیس موکب شباب منتظر) و برخی دیگر از حاضرین در پیاده‌روی اربعین امسال به بیان خاطرات شیرین خود از این سفر معنوی خواهند پرداخت.
 
در سال‌های پس از سقوط صدام، شیعیان عراق، با تاسی به زینب کبری علیها سلام، ایام اربعین با پای پیاده خود را به کربلا می‌رسانند که این امر موجب می‌شود بزرگترین گردهمایی شیعیان جهان که جمعیتی بالغ بر شانزده میلیون نفر را شامل می‌شود، گرد حرم سید الشهدا علیه السلام بوجود بیاید.
 
این در حالی است که در مسیر طولانی پیاده روی به سمت کربلا از شهرهای مختلف عراق، ایستگاه‌های صلواتی خودجوش، برای پذیرایی از زائرین تشکیل می‌شود که هر ساله صحنه‌های عجیب، معنوی و خاطره‌انگیزی را برای زائرین به وجود می‌آورد.
 
در شرایطی که در سال‌های اخیر، حضور زائرین ایرانی در این مراسم معنوی بسیار اندک بوده است، تشکل‌های دانشجویی ایرانی فعال در اعزام دانشجویان به مراسم پیاده‌روی اربعین، با برگزاری این شب خاطره به دنبال گسترش و همه‌گیر کردن موضوع پیاده روی اربعین به سمت کربلا هستند.
 
اولین شب خاطره اربعین پنجشنبه هفته جاری ساعت 19 در تالار فارابی دانشگاه هنر واقع در خیابان ولیعصر(عج) بالاتر از چهارراه ولیعصر(عج) روبروی خیابان بزرگمهر با حضور وسخنرانی حجت الاسلام پناهیان برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *