شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
تيم ملي و جام جهاني کاپيتان در خطر

جان تري با گل به بارنلي، رسوايي اخلاقي را کمرنگ کرد ولي؛

دانيال صدقي
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 93817
جان تري صبح روز جمعه با يک خبر بد از خواب بيدار شد. روزنامه هاي بريتانيايي خبر ارتباط پنهاني او با وانسا پرونسل، مدل سرشناس و نامزد وين بريج هم تيمي سابق او که در عين حال شاهد ازدواج او بوده، را منتشر کردند.
بريج هم اکنون در منچسترسيتي بازي مي کند و دسامبر گذشته از پرونسل جدا شد. کاپيتان آبي پوشان مي دانست که يک هفته نامه انگليسي آماده است تا اين ماجراي پرسروصدا را با آب و تاب فراوان منتشر کند و حتي دو روز قبل از اين ماجرا از سوي دادگاه عالي هم جواب مثبت گرفته بود تا همه چيز به صورت مخفي و مسکوت بماند. 

ولي قاضي پرونده تاگندهات تصميم خود را تغيير داد و اعلام کرد که تري مي خواسته رسانه ها را گمراه کند تا حاميان مالي خود را از دست ندهد. او با کمپانيهاي سامسونگ، آمبرو، نشنال وايد قراردادهاي ميليوني دارد و تنها به دلايل اقتصادي و نه به دليل خدشه دار نشدن وجهه اش و آبروريزي و ناراحتي همسرش توني پول و خيانتي که به دوستش کرده، خواسته اين موضوع مسکوت بماند. به همين دليل به روزنامه ها چراغ سبز داده شد تا اين موضوع را فاش کنند. 

انگليسيها هم تا جايي که مي توانستند به اين قضيه پرداختند تا تري را که نوامبر گذشته «پدر سال» انگليس انتخاب شده بود، رسوا کرده و همه جزئيات مربوط به رابطه پنهاني او با وانسا پرونسل را منتشر کردند.
در اين جزئيات فاش شده که تري از وانسا خواسته تا ورقه اي را امضا کند که درآن او متعهد شده که هيچ حرفي در مورد اين رابطه پنهاني به کسي نزند. وانسا هم اين شرط را پذيرفته است. همسر جان تري در واکنش به اين موضوع گفت: «متأسفم ولي نمي خواهم راجع به اين موضوع حرف بزنم.» اما دوستان نزديک اين زوج که يک فرزند سه ساله دارند از اين مي ترسند که اين بار همسر جان تري ديگر نتواند شوهر خود را ببخشد. اين اولين بار نيست که جان تري در دام رسوايي اخلاقي مي افتد.ديلي ميرر در اين رابطه فهرستي از 10 رسوايي بزرگ مربوط به جان تري منتشر کرده است.وانسا پرونسل در گفتگو با سان هرگونه دخالت در اين ماجرا را نفي کرده و گفته که کاملاً شوکه شده و نمي داند که بابت اين موضوع بايد بخندد يا گريه کند.

* وداع با تيم ملي؟
ولي کسي که به دليل اين ماجرا بايد گريه کند، مسلماً جان تري است که علاوه بر همسرش که ظاهراً قصد جدايي از او دارد، ممکن است حتي بازوبند کاپيتاني تيم ملي انگليس را هم از دست بدهد. 87 درصد از هواداران سه شيرها از تري خواسته اند که از کاپيتاني تيم انصراف دهد.
به گزارش سان، اتحاديه فوتبال انگلستان مي خواهد توپ را به زمين فابيو کاپلو بيندازد مگر اينکه خود تري شخصا تصميم به کناره گيري از تيم بگيرد و خيال همه را راحت کند. مسلماً اول مارس آينده زماني که تيم ملي انگليس براي بازي دوستانه برابر مصر در ويمبلي تشکيل اردو خواهد داد، اتمسفر جالبي در اردو حاکم نخواهد بود و به همين دليل ديلي ميل اين فرضيه را مطرح کرده که تري ممکن است حتي جام جهاني آينده را هم از دست بدهد. به خصوص اگر کاپلو تشخيص دهد که حضور او در تيم بي ثباتي ايجاد کند به خصوص که «تي.جي» حتي ديگر احترام سناتورهاي قديمي تيم ملي را هم از دست داده و حالا ديگر کسي حضور او را در تيم نمي تواند بپذيرد.
در مورد بريج دوست سابق او هم نشريه تايمز نوشت که او به حدي از هم تيمي سابق خود عصباني و خشمگين شده که نمي تواند تري را براي خيانتش ببخشد. او تري را يکي از بهترين دوستان خود مي دانست و احتمال اينکه بريج هم از تيم ملي کناره گيري کند، بسيار زياد به نظر مي رسد. او هم اکنون به دليل مصدوميت از ميادين دور است و مسلماً در اردوي ماه مارس در جمع سه شيرها حضور نخواهد داشت.
در حالي که در انگليس همه به جان تري که تا چندي پيش به عنوان الگو و سمبل ملي شهرت داشت، با ديد منفي نگاه مي کنند، باشگاه چلسي از بازيکن خود حمايت به عمل آورده و در بيانيه اي بدين منظور اعلام کرده که از جان و خانواده اش تا حد امکان حمايت خواهد کرد

* گل تري به بارنلي و رسواييها
چلسي در حالي بارنلي را در زمين حريف شکست داد که خبر مربوط به رسوايي اخلاقي جان تري همه نگاهها را متوجه کاپيتان آبي هاي لندن کرده بود. ولي درست مثل هميشه، درشرايطي که فشار بيش از اندازه اي روي تري بود، خود او بود که بعد از گلهاي آنلکا و فلچر براي حريف، گل برتري و صدرنشيني چلسي را با ضربه سر به تور دروازه حريف دوخت. تري، خونسرد وآرام مثل هميشه، به انتقادهاي وارده در زمين بازي جواب داد.
او گل برتري تيم آنچلوتي را به ثمر رساند و سه امتياز حياتي به چلسي تقديم کرد. تيم کارلتو که در هفته هاي گذشته نتايج چندان خوبي به دست نياورده بود، اين بار هم به لطف ضربه طلايي کاپيتانش، صدر جدول را قبل از بازي آرسنال و يونايتد نگه داشت. تري در دقيقه 83 ، به فکر پاسخ به همه انتقادهاي وارده در خارج از زمين بازي افتاد. او با گلي که زد، بارنلي را که توانسته بود يونايتد را شکست دهد و با آرسنال مساوي کند، از پيش رو برداشت تا فعلاً انتقادها براي مدتي کوتاه هم که شده خاموش بمانند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *