شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۳
آیت الله لاریجانی:

جریان متوهم به دنبال مقدس کردن نوروز است

چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 161651
رئیس قوه قضائیه گفت یک جریان ناصیحی برای مقدس کردن عید نوروز و امور اینچنینی پدید آمده واین بر خلاف دین است .
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر ، آیت اله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان قضایی با تبریک عید سعید نوروز به ملت ایران گفت این عید باستانی از اعیاد سنتی ایرانیان است که دارای ویژگیهای بسیار مثبت و ارزشمندی است .

رئیس قوه قضائیه در ادامه با انتقاد از برخی ها که به نوروز جنبه تقدس می دهند گفت فقط اعیاد مذهبی مانند عید ولایت است که ذاتا تقدس دارند و نباید با امور اعتباری و جعلی به اعیاد سنتی جنبه تقدس داد این توهماتی است که برخی گرفتار ان شده اند .

رئیس قوه قضائیه افزود یک جریان ناصحیحی برای مقدس کردن عید نوروز و امور اینچنینی پدید آمده واین بر خلاف دین است .

آملی لاریجانی همچنین با تاکید بر ادامه مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی گفت یکی از توفقی های دستگاه قضایی در سال گذشته ، یافتن کسانی بود که مفسده اقتصادی داشتند بگفته لاریجانی بزودی نتایج مبارزه دستگاه قضایی به مفاسد اقتصادی به اطلاع مردم خواهد رسید .

رئیس قوه قضائیه ادامه برخورد با اشرار و اراذل و اوباش و نظارت بر حسن اجرای تمام دستگاههای اجرایی از جمله دستگاه قضایی را از دیگر اولویتهای کاری دستگاه قضا در سال جدید برشمرد .

رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه از دخالت کشورهای غربی در امور داخلی کشورهای منطقه به شدت انتقاد کرد و گفت ایران را به نقض حقوق بشر متهم می کنند و برای بررسی وضع حقوق بشر ، گزارشگر برای ایران تعیین می کنند .

اما جنایاتی که با حمایت آنها در بحرین انجام می شود احتیاج به گزارشگر هم ندارد ، چون در مقابل دیدگان جهانیان صدها هزار مردم بحرینی را که بصورت مسالمت امیز خواهان اصلاحات هستند به خاک و خون می کشند ، آن وقت ادعای حمایت از حقوق بشر می کنند .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درست است
Iran, Islamic Republic of
نوروز از این باب که بزرگترین اتفاقات هستی از گرفتن عهد الست تا روز عید غدیر در آن اتفاق افتاده مقدس است اما اگر برخی این نوع تقدس را از باب ایرانی بودن نوروز می دانند سخت در اشتباهند زیرا ملیت تقدس آور نیست بلکه دین است که رنگ تقدس یا عدم تقدس به مرام یا مسلک یا مکانی می بخشد و اگر نوروز تقدسی هم داشته باشد صدقه سر احادیث کمی که از اهل بیت (ع) در بزرگداشتآن آمده می باشد
پس متعصبین علت تقدس نوروز را به ایرانی بودنش نسبت ندهند
Iran, Islamic Republic of
یک دلیل برای مقدس نبودن نوروز بیاورید.من می گویم نوروز مقدس است.