کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله لاریجانی:

جریان متوهم به دنبال مقدس کردن نوروز است

17 فروردين 1390 ساعت 17:30

رئیس قوه قضائیه گفت یک جریان ناصیحی برای مقدس کردن عید نوروز و امور اینچنینی پدید آمده واین بر خلاف دین است .


به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر ، آیت اله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان قضایی با تبریک عید سعید نوروز به ملت ایران گفت این عید باستانی از اعیاد سنتی ایرانیان است که دارای ویژگیهای بسیار مثبت و ارزشمندی است .

رئیس قوه قضائیه در ادامه با انتقاد از برخی ها که به نوروز جنبه تقدس می دهند گفت فقط اعیاد مذهبی مانند عید ولایت است که ذاتا تقدس دارند و نباید با امور اعتباری و جعلی به اعیاد سنتی جنبه تقدس داد این توهماتی است که برخی گرفتار ان شده اند .

رئیس قوه قضائیه افزود یک جریان ناصحیحی برای مقدس کردن عید نوروز و امور اینچنینی پدید آمده واین بر خلاف دین است .

آملی لاریجانی همچنین با تاکید بر ادامه مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی گفت یکی از توفقی های دستگاه قضایی در سال گذشته ، یافتن کسانی بود که مفسده اقتصادی داشتند بگفته لاریجانی بزودی نتایج مبارزه دستگاه قضایی به مفاسد اقتصادی به اطلاع مردم خواهد رسید .

رئیس قوه قضائیه ادامه برخورد با اشرار و اراذل و اوباش و نظارت بر حسن اجرای تمام دستگاههای اجرایی از جمله دستگاه قضایی را از دیگر اولویتهای کاری دستگاه قضا در سال جدید برشمرد .

رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه از دخالت کشورهای غربی در امور داخلی کشورهای منطقه به شدت انتقاد کرد و گفت ایران را به نقض حقوق بشر متهم می کنند و برای بررسی وضع حقوق بشر ، گزارشگر برای ایران تعیین می کنند .

اما جنایاتی که با حمایت آنها در بحرین انجام می شود احتیاج به گزارشگر هم ندارد ، چون در مقابل دیدگان جهانیان صدها هزار مردم بحرینی را که بصورت مسالمت امیز خواهان اصلاحات هستند به خاک و خون می کشند ، آن وقت ادعای حمایت از حقوق بشر می کنند .


کد مطلب: 161651

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/161651/جریان-متوهم-دنبال-مقدس-کردن-نوروز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com