سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

رهبران حزب بعث عراق در یمن کشته شدند

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب: 383565
عضو ارشد جنبش «انصارالله» یمن اعلام کرد که تعدادی از سرکرده‌های حزب منحله بعث که از زمان سقوط صدام به یمن متواری شده بودند، کشته شدند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از پایگاه خبری «الفدک»، عضو ارشد جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که «نظمی اوجی» وکیل مدافع دیکتاتور معدوم عراق، «محمد برزان التکریتی» و «سطام الکعود» دیگر رهبران بارز حزب بعث در یمن که نقش بارزی در کشتارها و حملات خونبار دولت ساقط شده یمن به سرکردگی ژنرال علی عبدالله صالح دیکتاتور سابق این کشور علیه مردم داشتند، کشته شدند.

«عبدالخالق بدرالدین الحوثی» گفت: به سایر بعثی‌های مقیم یمن که دستشان به خون مردم این کشور آلوده نشده، یک هفته فرصت دادیم تا خاک این کشور را ترک کنند اما بعثی‌های که در دستانشان به ریخته شدن خون مردم آغشته شده است، تاوان جنایات خود را خواهند داد.

در پی اقدامات دولت ساقط شده یمن ، موجی از اعتراضات در کشور به راه افتاد که در نهایت منجر به سقوط دولت وابسته به عربستان سعودی و روی کارآمدن دولت وحدت ملی با نظارت سازمان ملل متحد در این کشور شد.

انقلابیون یمن طی چند روز اخیر ده‌ها سرکرده و افسر بلندپایه بعثی عراقی را که دستانشان به جنایات خونین در عراق آغشته بوده و در پی سقوط صدام در سال ۲۰۰۳ به یمن گریخته بودند، شناسایی و دستگیر کردند.

جنبش انصارالله یمن اعلام کرده این افراد در جنگهایی که «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور مخلوع یمن و عربستان سعودی طی سالهای متمادی علیه حوثی‌ها در شمال یمن به راه انداخته، به صنعا کمک می‌کردند.

بر اساس گزارشات منتشر شده، انقلابیون یمن ۲۳ افسر دستگاه اطلاعاتی صدام که در سرویس اطلاعاتی یمن مشغول به کار بودند را شناسایی و دستگیر کرده‌اند. همچنین شماری از این بعثی‌ها به عنوان مشاور در وزارتخانه‌های کشور و دفاع یا افسر نیروی هوایی مشغول بودند که انقلابیون می‌گویند در بمباران مواضع حوثی‌ها نقش داشته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *