سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

نگاهی به پاشنه آشیل لایحه خروج از رکود

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 383500
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «نسیم» افزود: همه کشور با لایحه رفع موانع تولید اداره نمی‌شود و ما قوانین بسیار زیادی داریم که یکی از آن قوانین، لایحه رفع موانع تولید است.
به گزارش جهان؛ ایرج ندیمی با بیان اینکه ما با نبود این لایحه نمی‌شود بگوییم که نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم، افزود: این لایحه یک پیشنهاد است، یعنی متناسب با یک رویکرد، تقاضاهایی مطرح شده، اما اینکه آیا ما سناریوهای جانشین برای ادامه یا توسعه تحریم داشته باشیم، مساله‌ای است.

وی تصریح کرد: در زمان شروع تحریم‌ها، کشور خود را آماده کرده بود که با وجود افزایش تحریم‌ها خود را اداره کند، چون رویکرد اقتصاد مقاومتی و نگاه به تولید داخل در همین راستا است. وی در پاسخ به این پرسش که لایحه خروج از رکود با فرض ادامه تحریم‌ها نوشته شده و نه احتمال تشدید تحریم‌ها اظهار داشت: در لایحه خروج از رکود حتما باید فرض تشدید تحریم ها نیز در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «نسیم»، متذکر شد: ما باید فرض را بر این قرار دهیم که یا تحریم‌ها به همین شکل ادامه پیدا می‌کند و یا تشدید می‌شود؛ این در حالی است که مسئولان دولت یازدهم امید به حل تحریم‌ها دارند و تمام سیاست‌های اقتصادی خود را با امید رفع تحریم‌ها تنظیم می‌کنند.

ندیمی با بیان اینکه معنای تحریم این است که ما چیزی نتوانیم بیاوریم و نه چیزی نتوانیم بفروشیم، عنوان کرد: از سوی دیگر، در رابطه با صادرات باید ببینیم هدف‌ها از جهت تولیدی، آیا فروش نفت خام بوده یا تولید کالاهای غیرنفتی. وی خاطرنشان کرد: ما با پدیده افزایش تحریم‌ها همیشه آشنا بودیم و باید همیشه خود را با آن تطبیق دهیم، بنابراین اگر در سیاست‌های اقتصادی خود چنین رویکردی نداشته باشیم، آسیب می‌بینیم و این موضوع در تضاد با اصول اقتصاد مقاومتی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *