سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
۵

مردم کاهش نرخ تورم را حس نمی‌کنند

يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 380091
رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات: مردم کاهش نرخ تورم را به هیچ عنوان احساس نمی‌کنند
به گزارش جهان؛ دانشمند در گفتگو با «نسیم» افزود: کاهش نرخ تورم با تولید، اشتغال و جذب سرمایه‌های خارجی به کشور امکان‌پذیر می‌باشد، نه با آمارهای اعلام شده توسط دولت

دانشمند در خصوص دلایل احساس نکردن کاهش نرخ تورم توسط مردم بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت مسکن، حامل‌های انرژی و کالاهای مصرفی موردنیاز مردم، چگونه می‌توان گفت نرخ نورم کاهش پیدا کرده است، دولت باید به نحوی آمار خود را منتشر کند که مردم آن را لمس کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات گفت: کاهش نرخ تورم با تولید، اشتغال و جذب سرمایه‌های خارجی به کشور امکان‌پذیر می‌باشد نه با آمارها اعلام شده توسط دولت.

وی توضیح داد: برای افزایش و رونق در تولید باید از سرمایه‌های داخلی و خارجی استفاده کنیم، البته تا زمانیکه فضای کسب و کار را تقویت نکنیم این کار امکان‌پذیر نیست.

مسعود دانشمند تشریح کرد: اکنون بازدهی صنعت حدود ۸ درصد است، یعنی اگر پول خود را در صنعت و تولید سرمایه‌گذاری کنید، حدود ۸ درصد سود حاصل می‌شود، برخی بانک‌ها تا حدود ۲۶ درصد سود در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند و این بدان معنا است که سرمایه‌گذاری نکنید و پول خود را در بانک قرار دهید.

وی در خصوص تصدی گری دولت در حوزه تولید نیز گفت: در شرایط کنونی، ایجاد و افزایش تولید، کار خیلی مشکلی است، دولت خود را از امر تصدی‌گری در تولید کنار بکشد و در جهت سیاست‌گذاری گام بر دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Turkey
با حقوق 800 ، 900 هزار تومان مگه حسی هم می ماند همین که مسئولان حس می کنند کفایت می کند!!!!
Iran, Islamic Republic of
خداييش ملت اصلا كاهش تورمي كه فقط دولت ميگه به هيچ عنوان حس نميكنند هر روز بدتر از ديروز يارانه 4سال پيش ميدادند 45500الان هم همونو ميدن واقعا قيمتها الان با 4سال پيش يكيه بنزين اون موقع 400بود الان 700چرا يارانه افزايش نداشت چرا بهاي اب و برق گاز و تلفن حداقل 3برابر شد ولي دولت نه تنها يارانه را افزايش نداد بلكه دنبال حذف ان هم هست از اول هم قرار بر اين بود يارانه پرداخت بشه تورم بالا نره ملت خودشون مصرف را كنترل كنند تا يه چيزي هم از ته يارانه بمانه واسه خرج ديگه ولي نشد يارانه پول 2باك بنزين هم نميشه واقعا كارگرهاي محترم و كارمندان شريف خيلي تحت فشار هستند حقوق دريافتي نهايت و به زور كفاف 10روز خرج ميده بقيشو چطور بگذرانيم خدا ميدونه .درد دل بود بيخيال
Iran, Islamic Republic of
عزیزم این همه مصیبتی که ملت ایران می کشند نتیجه همین طرح اشتباه محمودخان است هنوز تا سال های سال باید ملت تاوان این طرح اشتباه را بپردازند در سال 89هزاران اقتصاددان با هم گفتند این طرح اشتباه است اما رئیس جمهور تنها و تنها گفت می خواهم قهرمان شون و اجرا کرد و این هم عواقب ان اشتباه تورم رکود بیکاری تحریم
رضا
Iran, Islamic Republic of
بابا ما که حس کردیم !!!
مگه هرچی که قیمتها افزایش پیدا کنه و بازار دچار رکود بشه و اوضاع اقتصاد بدتر بشه مگه نمی گن تورم کاهش پیدا کرده؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
كار محمود نيست كار امريكا لعنتي كه تحريم هاي سخت كرده واقعا تحريمها خيلي به ملت فشار اورد