شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

بازنگه‌داشتن PMD یعنی‌بازگشت به نقطه‌صفر

يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 458309
نایب رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام، با هشدار نسبت به بازماندن پرونده پی ام دی در گزارش آینده آمانو، تاکیدکرد: اگر این پرونده برای جمهوری اسلامی بسته نشود، اجرای برجام متوقف شده وبه نقطه صفر برمیگردیم.
به گزارش جهان، منصور حقیقت‌پور در گفتگو با مهر، در واکنش به اظهارات دو پهلوی آمانو در هفته گذشته مبنی بر سیاه و سفید نبودن گزارش آینده وی درباره پرونده PMD ایران، اظهار داشت: پیش‌بینی من این است که آمانو بر اساس توافقاتی که قبلا صورت گرفته، عمل خواهد کرد و پرونده PMD (ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران)، بسته خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر PMD بسته نشود ما نیز برجام را اجرا نخواهیم کرد؛ خود آمانو هم این را می داند و در سفر اخیر وی به تهران نیز این نکته را به او گوشزد کردیم.

نایب رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس ادامه داد: آمانو هر گزارش سیاه، سفید، سرخ یا کبودی که می خواهد به شورای حکام بدهد، بدهد؛ به جهنم! برای ما فرقی نمی‌کند و مهم این است که PMD باید برای همیشه بسته شود و اگر بسته نشود، مراحل بعدی برجام را اجرا نخواهیم کرد و به نقطه صفر برمی‌گردیم.

حقیقت‌پور با بیان اینکه پیش‌بینی من این است که پرونده PMD ایران با یک گزارش خاکستری بسته می‌شود، افزود: ۱+۵ این را بدانند که اگر PMD در موعد مقرر بسته نشود، نه سوخت را تبادل می‌کنیم، نه قلب رآکتور اراک عوض می‌شود و نه سانتریفیوژها را جمع خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *