دفتر آقای صانعی لیستی از فتاوی اخیر وی را منتشر کرده و آنرا در اختیار مراجعه کنندگان قرار داده است. به گزارش خبرنگار جهان بخشی از لیستی که دفتر آقای صانعی به عنوان فتاوی جدید در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهد به شرح ذیل است:
-عدم شرطیت مرد بودن در مرجعیت -عدم شرطیت مرد بودن در مناصب حکومتی -عدم شرطیت مرد بودن در قضاوت -عدم نجاست فضله پرندگان -عدم حرمت خروج زن از منزل بدون اجازه شوهر، در مواردی که خلاف شئون مرد و یا خلاف حق استمتاع مرد نباشد -عدم نیاز به اذن شوهر در نذری که مربوط به خود زن می باشد و یا در مال خود مستقل باشد در صورتی که خلاف حق استمتاع مرد نباشد -عدم نجاست چرمهایی که از کشور های غیر مسلمان وارد می شود -عدم حرمت تراشیدن ریش. عدم حرمت موسیقی هایی که محتوای باطل نداشته باشند -عدم حرمت مجسمه سازی و نقاشی انسان، حیوان و اشیاء. -عدم حرمت روش های جلوگیری(کنترل رشد جمعیت) -تساوی زن و مر در قصاص نفس و اطراف.تساوی دیه زن و مرد در دیه نفس واطراف -ارث بردن زن از همه اموال شوهر -سن بلوغ دختران با نبودن سایر شرایط، سیزده سال قمری می باشد
از فتوا دادن فرار کن چنان که از شیر فرار می کنی. آقای صانعی ! فتاوای شما بر خلاف آن چیزی است که اکثر بلکه همه ی علمای شیعه از غیبت کبری به بعد داده اند. امیدوارم برگردید به مواضع و آرائی که در ابتدای انقلاب داشتید.
در بحث هاي مذهبي فقط نفراتي نظر بدهند كه خبره هستند. اين دوستاني كه نظر داده اند چقدر كتب مذهبي خوانده اند ؟ چه سطحي از عرفان و دين را شناخته اند؟
وا مصيبتا.
مردم ما ماشاء الله همه چي دان هستند. اگر كسي سرش درد كند همه طبيب هستند. اگر كسي مشكل حقوقي داشته باشد همه وكيل هستند. اگر كسي مشكل رواني داشته باشد همه روانشناس هستند و....
نقدهای علمی و دینی را باید با دانش مرتبط پاسخ داد تا مخاطب قضاوت کند . با اهانت و ... آبروی شیعه در معرض خطر است و جز سردرگمی در نسل جوان نتایج خوبی در بر ندارد.
اگه بخوايم به فتاواي مجتهدين ايراد بگيريم مثل اين مي مونه كه به شيعه ايراد بگيريم چون شيعه ادعا داره كه به تناسب زمان و مكان مجتهديني داره كه مي تونن فتوا رو به روز كنن اصلاً شيعه يعني همين اگه كسي ادعايي غير از اين داره امتحان كردنش كاري نداره توضيح المسائل چند مجتهد رو كنار هم بگذاره مي بينه كه با هم اختلاف دارند و صد در صد مثل هم نيستند پس همين اختلاف نشون مي ده كه اين نظرات براساس قالب زمان و مكانه و اينجوري نيست كه بايد حتماً فتاوا مثل هم باشند. ..........