جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

راز بزرگ خیرین «مسلمان» کانادا افشا شد

دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۳:۳۰
کد مطلب: 241327
انجام کارهای خیر و کمک به نیازمندان از جمله دغدغه های مهم مسلمانان است اما بسیاری از این کمک ها در خفا انجام می شود.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، کمک های پنهانی و همچنین انفاق در راه خدا از جمله خصوصیت های مسلمین است و امام علی (ع) نیز پیشوای بزرگ خیرین در تمام طول تاریخ بوده است.

رسانه های کانادایی طی سالهای اخیر از گروهی خیرین نام می بردند که به صورت پنهانی به افراد نیازمند کمک می کردند و هیچ نام و نشانه ای از آنها وجود ندارد در حالی که بسیاری از موسسات خیریه در این کشور هر اقدام خود را در بوق و کرنا می کنند.

ولی امسال، اقدامات خیریه این گروه رنگ علنی تر به خود گرفته و مشخص شده که این افراد، مسلمان هستند.

"سوزان خالد" یکی از مسئولین و خیرین مدرسه "الهجرا" در کانادا و از بانیان این اقدام می گوید ما سال ها این کار را انجام می دادیم اما امسال تصمیم گرفتیم تا این کار را به صورت علنی انجام دهیم تا همه بدانند که مسلمین در خفا چه کارهایی انجام می دهند و رسانه ها اینقدر روی اسلام هراسی تاکید نکنند.

او می گوید عده ای از جوانان حاضر در جمع ما پیشنهاد چنین کاری دادند و هدف اصلی ما از بین بردن چهره منفی مسلمین است که از ماجرای 11 سپتامبر به هر طریقی ترسیم شده است.

"ما می خواستیم تا سرخط خبرهای دنیا را به سوی چهره مثبت مسلمین تکان دهیم."

این گروه امسال هزار و 145 سبد غذایی تهیه کرده که در هر کدام از آن ها برنج، ماکارونی، تن ماهی و همچنین مواد دیگر مانند شوینده ها وجود دارد تا بیشتر نیازهای اصلی یک خانواده کم بضاعت را فراهم کند.

خالد در مورد خرید این وسایل می گوید ما لیست هایی را در اختیار مساجد قرار دادیم و آن هایی که می توانستند برای ما خرید می کردند و باقی تنها پول لازم را در اختیار موسسه قرار می دادند.

البته او می گوید این ماجرا و علنی شدن این موضوع پیامدهایی را نیز همراه داشت چرا که به 7 مسجد در منطقه حمله هایی شده است و برخی گروههای نژادپرستی تلاش دارند جلوی این کار مسلمانان را بگیرند؛ حملاتی که با بی توجهی دولت و پلیس نیز همراه شده است.

نزدیک به 2.8 درصد از جمعیت 32.8 میلیونی کانادا مسلمان هستند و اسلام دین مهم مردم این کشور بعد از مسیحیت است. تحقیقات نشان می دهد که مسلمانان کانادا از جمله پایبندترین گروهها به دین خود هستند و کمترین تخطی از حدود اخلاقی، از آنها سر می زند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *