پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

مشارکت آیت الله مکارم در ساخت بیمارستان

چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب: 357982
آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: یکی از اموری که از انسان باقی می‌ماند و بعد از فوت هم پرونده‌اش بسته نمی‌شود و دائماً برکاتش در عالم برزخ و عالم قیامت به او می‌رسد مسأله وقف برای موارد نیاز و ضرورت جامعه است.
به گزارش جهان به نقل ازفارس، آیت‌الله مکارم‌شیرازی مرجع عالیقدر تقلید با اشاره به موقعیت برجسته این استان در مسائل پزشکی، اظهار داشت: شیراز در بسیاری از قسمت‌ها به ویژه مسائل طبابت حرف اول را می‌زند و از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز جهت مداوا و امور پزشکی به این استان زیاد سفر می‌کنند و این آبرویی برای شیراز و جمهوری اسلامی است و البته نباید به این موقعیت بسنده کرد بلکه باید روز به روز به فکر پیشرفت و توسعه بیشتر بود.

وی در ادامه اهمیت وقف در آموزه‌های دینی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: موقوفات باید طبق نیات واقفان و در محل خودش انجام شود تا روز به روز اعتماد عمومی به وقف و اوقاف بیشتر شود.

این مرجع تقلید افزود: در مورد وقف جمعی سؤال کردند که آیا می‌شود به عنوان مثال در ساخت یک بیمارستان که هزینه‌اش بالاست افراد به صورت دسته جمعی مشارکت کنند و هر کس به اندازه توانش اوراق وقف را خریداری و در این امر خیر مشارکت کند؟ ما عرض کردیم: هیچ مانعی ندارد.

مکارم‌شیرازی تأکید کرد: اینکه کار بزرگ را به وسیله افراد متعدّد انجام می‌دهند اقدام ارزنده و خوبی است و من یادم هست سابق مسجد جامعی در شیراز ویران شده بود، مرحوم آیت الله دستغیب می‌خواستند آنجا را احیا کنند مردم حتی آجر می‌خریدند و شرکت می‌کردند در احیای آن که وقف جمعی بود.

وی افزود: الان هم برای ساخت بیمارستان‌هایی که شدیداً مورد نیاز است ان شاءالله برادران و خواهران به مقدار توان‌شان کمک کنند و این بهترین راه است که خیلی‌ها می‌خواهند در وقف شرکت کنند و پول کافی ندارند به اندازه‌ای که یک زمین و محل را بخرند.

این مرجع تقلید مشارکت در امر خیر وقف و دیگر کارهای خیر را باقیات الصالحات دانست و تأکید کرد: امیدواریم همه در وقف جمعی مشارکت کنند و برای روز قیامت خود زاد و توشه‌ای تهیه کنند.

بر اساس این گزارش آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین با خرید ۵۰۰ میلیون ریال اوراق مشارکت وقف در این امر خیر مشارکت کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *