جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲

اصولگرایان در انتخابات چگونه رفتار کنند؟

دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 201934
سر دادن شعارها و تعهداتی که اولا هیچ عقل و منطقی آن را امکان پذیر نمی داند و ثانیا فراتر از وظایف و اختیارات یک نماینده باشد؛ مردم را نسبت که کل جریان و تفکر حاکم بر آن جریان بدبین کرده که در این صورت "تنبیه برای همه" باعث منزوی شدن دیگر اصولگرایان خواهد شد.
اصولگرایان در انتخابات چگونه رفتار کنند؟
سرویس سیاسی جهان-علیرضا فرقانی: منظور از اصلاح طلبان، گروه موسوم به دوم خرداد است که بعد از دستیابی به منابع قدرت نه اصلاح بر اساس موازین دینی و منویات رهبری بلکه تمام راهبردهای خود را بر اساس غرایز و نفسانیات و برگرفته از غرب به عاریه گرفتند و در نهایت ایشان تجدیدنظر طلبانی هستند که قصد دارند هدف غایی انقلاب را به نفع منافع خود تغییر مسیر بدهند.

بعد از گذشت 16 سال دور ماندن از فرصت های خدمتگزاری و به زعم برخی کرسی های قدرت، در دومین انتخابات شوراها بود که ورق برگشت و با پیروزی اصولگرایان در مجلس هفتم شانس پیروزی در نهمین انتخابات ریاست جمهوری تضمین شد و تمام فرصت ها در اختیار اصولگرایان قرار گرفت. با گذشت دو دوره از شوراها و مجلس و ریاست جمهوری، گویی اصولگرایان غره از بدست گرفتن کرسی های خدمت در حال ابتلا به همان بلایی هستند که پیش از آن گرو های مخالف را زمین گیر کرده بود. هرچند افول یک جریان متاثر از عوامل متعددی می باشد اما محور اصلی زوال یک تفکر تفرقه در بین افراد نظریه گرا و عدم تشریک مساعی و وحدت رویه در بین افراد عملگرای آن تفکر است.

اهمیت انتخابات در پیش رو که نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را رقم می زند به جهت تاثیرگذاری در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری بسیار حائز اهمیت است. لذا نهمین انتخابات مجلس با توجه به تقابل جناح های اصولگرا و اصلاح طلبان و تاثیر آن در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم از حساسیت خاصی برخوردار است و در صورت شکست اصولگرایان در مجلس نهم میتوان پیروزی اصلاح طلبان را در انتخابات بعدی متصور شد. از این جهت است که انتخابات مجلس نهم به انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام لقب گرفته است.

با توجه به حساسیت انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی که در اسفند ماه برگزار خواهد شد ذکر نکاتی از حیث تذکر برای کاندیداهای طیف اصولگرا و رعایت آن می تواند پیروزی اصلاح طلبان را با احتمال کمتری روبرو کند.

1. اتحاد در مبانی : از آنجایی که مفهوم اصولگرایی در دهه اخیر وارد حوزه مصداق شده است، بعد از بدست گرفتن کرسی های قدرت، دچار آسیب هایی متاثر از تعریف مبهم و شفاف نبودن خط قرمزهای اصولگرایی شده است. مهمترین عامل شکست یک جریان؛ افتراق در مبانی تفکر آن جریان است. بایستی خط قرمزهای جریان اصولگرایی برگرفته از قرآن و منویات رهبری تعیین گردد و نه بر اساس سلایق شخصی افراد تاثیرگذار؛ تا در گامهای بعدی ضمانت اجرای بیشتری داشته باشد.

2. هماهنگی در تاکتیک : بعد از مشخص نمودن مبانی جریان اصولگرایی بایستی رهبران این جریان تاکتیک هایی هماهنگ بر اساس اصولی که جریان بر آن شکل گرفته است اتخاذ کنند. اختلاف در تاکتیک های انتخاباتی اعم از روشهای تبلیغاتی، جلسات توجیهی و تمرکز بر اقشار مختلف و ... در دراز مدت زاویه بین اعضا را از اختلافی کوچک به اختلافات سهمگینی می کشاند که در صورت همبستگی نیروهای رقیب؛ شکست اصولگرایان و پیروزی اصلاح طلبان را حتمی خواهد کرد.

3. تعهدات منطقی : سر دادن شعارها و تعهداتی که اولا هیچ عقل و منطقی آن را امکان پذیر نمی داند و ثانیا فراتر از وظایف و اختیارات یک نماینده باشد؛ مردم را نسبت که کل جریان و تفکر حاکم بر آن جریان بدبین کرده که در این صورت "تنبیه برای همه" باعث منزوی شدن دیگر اصولگرایان خواهد شد و فرصت شنیده شدن در اختیار اصلاح طلبان قرار خواهد گرفت.

4. احترام به دیگر رقبا : احترام به دیگر رقبا شرط اول ورود به عرصه رقابت است. متاسفانه افرادی دون صفت به جای بالا بردن جایگاه شخصیتی خود؛ با تشبث به توهین و افترا سعی در تخریب رقیب و پایین آوردن میزان مقبولبت وی می کنند. اینگونه افراد باید بدانند که مردم فهیم و با بصیرت هرگز اغوای چنین حیله هایی نمی شوند و داشتن قدرت تشخیص سره از ناسره را بارها و بارها اثبات کرده اند.

5. ادبیات فاخر : بیان حرف حق با ادبیاتی شیوا، صریح و محترمانه سه مولفه سخرانی انقلابی اما راحل است که از ایشان برای افراد اصولگرا به جا مانده است. امام خمینی(ره) با رعایت این سه مولفه بود که توانستند توفیق نفوذ در قلب و ذهن آحاد جامعه آن روز را کسب کنند. کاندیداهای اصولگرا نیز اگر به دنبال توفیق خدمتگزاری هستند بایستی از ادبیات سخیف و دروغ پراکنی پرهیز کنند که در این صورت موفقیت در انتخابات چیزی غیر از کسب توفیق خواهد بود.

6. تبلیغات ساده و پرهیز از اسراف: از آنجایی که کاندیدای اصولگرا برای رضایت خداوند در مسیر خدمت به خلق قدم می گذارد بایستی در این مسیر نیز به خداوند توکل کرده و اصراری بر حقانیت خود نداشته باشد. اسراف کردن در تبلیغات به منزله اصرار برای تایید خود است که با تبلیغات پر هزینه و روشهای غیر متعارف قطعا خروج از اصولگرایی را رقم زده و مردم ایران در سالهای گذشته ثابت کردند که فردی را انتخاب می کنند که در سطح متوسط جامعه وارد گود شده باشد.

 7. پرهیز از مواضع افتراقی : هرگونه موضعی که خارج از مشترکات اصولگرایان باشد دو عارضه خواهد داشت. یا نیروهای اصولی بر آن فرد خرده خواهند گرفت که طرد آن کاندیدا از تبعات آن است و یا در صورت سکوت هم کیشان وی، موضع اتخاذ شده به نام اصولگرایان ثبت خواهد شد که عدول از خط قرمز ها انحطاط یک تفکر را رقم خواهد زد و هرگونه موضعی که تفرقه بین امت حزب الله را به همراه داشته باشد حتی اگر از روی ساده اندیشی باشد خیانتی بزرگ محسوب می شود.

امید است جمیع نیروهای اصولگرا که با تعلق خاطر به نظام و منویات رهبری برای حفظ و بسط ارزشها وارد عرصه انتخابات می شوند با رعایت اصول و آداب دینی در تبلیغات توفیق خدمت رسانی به ملت شریف ایران را بدست آورند. انشاالله
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بابا وقتي اين به اصطلاح رقيب اصلاح طلب نيومده ديگه چه بهانه‌اي داريد براي اينكه بگيد همه دور يك ميز جمع بشند؟
اگه همه اصولگراها وحدت كردند و اين چندتا اصلاح طلب ثبت‌نام كرده هم با اشاره هاشمي انصراف دادند، اون وقت چكار مي‌كنيد؟!
Iran, Islamic Republic of
رقیب اصلی اصولگرایان جریان انحرافی با دوپینگ بازماندگان فتنه است. مواظب باشید