جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

آتش بی‌پولی به جان نفت افتاد

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 436915
نفت تهران نماینده فوتبال ایران دریک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا این روزها با مشکلات مالی که ماحصل اختلافات مدیریتی است، دست و پنجه نرم می‌کند، اتفاقاتی که با دو نامه اخیر علیرضا منصوریان علنی‌تر شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، بحران جدید در باشگاه نفت تهران با رسانه‌ای شدن نامه‌های علیرضا منصوریان شعله گرفت، باشگاهی که در کمتر از یک دهه فعالیت خود در مسابقات باشگاهی فوتبال ایران بسیار کم حاشیه بوده است؛ هرچند مشکلاتی هم در این باشگاه وجود داشت اما مدیران این مسائل را بدون انعکاس بیرونی حل و فصل می‌کردند.

این مشکلات اما بالاخره در روز اول تیرماه سال جاری جنبه علنی پیدا کرد و باعث تعطیلی تمرینات تیم‌های پایه این باشگاه شد، اتفاقی که خیلی‌ها آن را ماحصل اختلاف بین دو عضو تاثیرگذار هیات مدیره این باشگاه برشمردند.

در آن مقطع حتی اعلام شد منصور قنبرزاده به خاطر مشکلات مالی باشگاه و اختلافی که بین اعضای هیات مدیره ایجاد شده، از سمت خود استعفا کرده است، خبری که در نهایت تائید نشد و این مدیرعامل به فعالیت خود در باشگاه نفت ادامه داد؛ اما بدون حل شدن اختلافات...

اینکه امروز بین عماد حسینی رئیس هیات امنای باشگاه نفت که معاون توسعه مهندسی وزارت نفت بوده و منصور قنبرزاده اختلاف وجود دارد، موضوعی است که مدیران باشگاه سعی در کتمان آن دارند اما به نظر می‌رسد این بار آتش اختلاف موجود دامن این باشگاه موفق تهرانی را گرفته و مشکلاتش را روز به روز بیشتر می‌کند.

اختلاف‌ها در این فصل از بحث تمدید قرارداد علیرضا بیرانوند و جذب نیروهای جدید برای تکمیل پست‌های باشگاه طبق قوانین AFC شروع شد و به مراسم انتخاب بهترین‌های لیگ برتر کشیده شد، جایی که پس از اعلام نام باشگاه نفت تهران به عنوان بهترین باشگاه فصل گذشته لیگ از سوی مجری مراسم، از یکسوی سن منصور قنبرزاده و از سوی دیگر عماد حسینی برای دریافت جایزه روی سن می‌روند.

دیدار فوتبال تیم های تراکتورسازی و نفت تهران

در نهایت این اختلاف بین دو عضو تاثیرگذار هیات مدیره نفت، باعث تزریق نشدن منابع مالی به باشگاه شد که اعتراض اعضای تیم و نوشتن دو نامه توسط علیرضا منصوریان خطاب به مدیران باشگاه برای حل این مشکل را به همراه داشت.

نامه نخست علیرضا منصوریان برای حل مشکلات مالی خطاب به منصور قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت تهران که در تاریخ ۲۴/۴/۹۴ ارسال شد و در اختیار گروه ورزشی خبرگزاری مهر قرار گرفته، به شرح زیر است:

«احتراما همانطور که مستحضر هستید قرارداد اینجانب با عنوان سرمربی تیم فوتبال بزرگسالان نفت تهران دو ساله و با شرط توافق مالی در سال دوم ۹۵-۹۴ بوده است، حال با توجه به نزدیک شدن به شروع مسابقات لیگ برتر با وجود منعقد شدن قرارداد تمامی اعضای کادر فنی، پزشکی، اجرایی و تدارکات و همچنین بازیکنان تیم فوتبال نفت تهران توافقی برای تنظیم قرارداد اینجانب علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی نشده است.

همانطور که اطلاع دارید بنده به عنوان سرمربی با تصمیم احساسی و نه منطقی از تاریخ ۹۴/۳/۷ بدون داشتن هیچگونه قراردادی شروع به کار کرده و باتوجه به اینکه در روزهای گذشته پیشنهاد کتبی خود را ارائه داده‌ام، هیچگونه قراردادی از سوی باشگاه تنظیم نشده است.

لازم به توضیح است با توجه به شرایط خطی و اصول حرفه‌ای مربیگری سعی در نشان دادن آرامش و تمرکز خود و تیم دارم اما در واقع هیچگونه آرامش خاطر و تمرکز جهت ادامه کار ندارم لذا بدینوسیله احتراما تقاضا دارم که تا قبل از بازی با تراکتورسازی قرارداد حرفه‌ای خود را به عنوان سرمربی منعقد کرده تا با آرامش خاطر بیشتر در ادامه راه جهت اهداف بلند خود و باشگاه نظام بند نفت قدم بردارم.»

هرچند منصور قنبرزاده این نامه‌ها را معمولی برشمرده و سعی می‌کند آن را مساله خاصی جلوه ندهد اما به نظر می‌رسد بحث‌ها فراتر از مسائل «معمولی» باشد. حتی شنیده می‌شود منصوریان قصد سفر به تبریز را نداشته است؛ هرچند او با وساطت برخی از افراد به این شهر سفر کرد اما تا بازی با صبای قم به مدیران باشگاه برای حل مشکلات مالی فرصت داده، موضوعی که از سوی هیچکس تائید نشده است.

امروز که تیم نفت در آغاز لیگ پانزدهم قرار داشته و کمتر از یک ماه تا دیدار حساس با تیم الاهلی امارات در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا زمان دارد، این مشکلات تنها یک اتفاق را رقم خواهد، زد؛ ناکامی نفت نماینده ایران در آسیا و مسابقات لیگ برتر...

دیدار تیمهای فوتبال نفت تهران و صبای قم

اما علیرضا منصوریان سرمربی نفت تهران پیش از آغاز لیگ پانزدهم، نامه دیگری را هم برای حل مشکلات مالی نوشت اما اینبار خطاب این نامه تنها منصور قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت تهران نیست زیرا رونوشت آن برای عمادحسینی (رئیس هیات امنا)، جوادی (رئیس هیات موسس)، شهریاری (عضو هیات امنا)، شاه‌کرمی (عضو هیات موسس)، آل‌اسحاق و زارعی هنزکی (بازرس حقوقی و عضو کمیته نقل و انتقالات)، ابراهیمی (مدیر اجرایی)، میرشیبانی (مدیرفنی) و ایرانیان (سرپرست) ارسال شد تا بلکه مدیران باشگاه به فکر حل مشکلات مالی بیافتند.

متن این نامه به شرح زیر است:

«ضمن قدردانی صمیمانه اینجانب و کادرفنی، پزشکی، ماساژورها و کادر تدارکات تیم از زحمات و پیگیری مدیران در رابطه با تمام عواملی که منجر به انسجام تیم، بهبود و پیشرفت تیم نفت تهران شده است، به استحضار می‌رساند دغدغه اینجانب و کادرفنی را در رابطه با مسائلی که مطمئنا با درایت همیشگی شما مدیران دلسوز در جهت ارتقای تیم نفت تهران برطرف شده و باعث انسجام دوباره تیم شده و شور و نشاط دوباره به مجموعه نفت تهران باز می‌گردد.

با توجه به صحبت‌هایی که در رابطه با برگزاری اردوی تدارکاتی تیم و اهمیت این موضوع جهت هماهنگی روحی روانی، بدنی، تکنیکی، تاکتیکی و تحت نظر بودن کل مجموعه داشت و برگزار نکردن این اردو در زمان مقرر و دل نگرانی مسائل دیگر که در ذیل می‌آورم، مرا بر آن داشت تا این مشکلات را به صورت مکتوب عنوان کنم تا هر چه زودتر با حل و فصل مشکلات بوجود آمده در تیم قبل از شروع مسابقات توسط مدیریت باشگاه و سعی و تلاش مجموعه فنی و پزشکی امیدوار به نتایج قابل قبولی در تیم باشیم.

طبق توافقات صورت گرفته با اینجانب مبنی بر تسویه حساب فصل قبل بعد از تمدید قرارداد و پرداخت ۲۵ درصد از قرارداد سال جدید پس از امضای قرارداد جدید و تسویه حساب پاداش‌های سال گذشته و قول و قرارهایی که در این رابطه انجام شد به جز تعداد معدودی هنوز هیچکدام از این تعهدات جنبه عملی پیدا نکرده، هچنین بسیاری از بدهکاری‌های فصل گذشته اعم از هزینه کفش، بلیت، لوازم ورزشی ریکاوری، آشپزخانه و ریز بدهکاری‌های دیگر که اکثر آنان مرا مسئول عدم پرداخت طلبشان می‌دانند، همچنین تامین نکردن وسایل ورزشی فصل جدید مانند کفش، گرمکن، ساک و غیره و اینکه هنوز با اینجانب به خاطر عدم توافق مالی قراردادی بسته نشده، یاد آوری می‌کنم که هر چه زودتر و قبل از شروع مسابقات این مسائل حل و فصل شود تا شاهد شروع رقابت قدرتمند و منسجم مانند همیشه از تیم نفت تهران در عرصه های لیگ برتر، جام حذفی و رقابتهای آسیایی در سال جاری باشیم.

باشد که مانند همیشه اینجانب را در رهبری تیم یاری نموده و رقابت و همبستگی را دوباره در تیم شاهد باشیم. در آخر از زحمات و پیگیری های آن مدیر مسئول و لایق جهت حل مشکلات بی‌نهایت سپاسگزارم.»

مسائلی که علیرضا منصوریان در نامه دوم خود به آن اشاره کرد، نشان دهنده مشکلات مالی باشگاه نفت تهران است، مشکلاتی که ماحصل اختلاف بین دو عضو تاثیرگذار در این باشگاه بوده و اگر ادامه پیدا کند، تنها نماینده ایران در مرحله‌ یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۵ را اسیر چالش‌ها و معظلات بیشتری خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *