جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۶
۱
این خلیج، همیشه فارس است!

سوءاستفاده اعراب از فوتبال ایرانی ها

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 394138
بازیکنانی ایرانی شاغل در لیگ های عربی مراقب اقدام سوء اعراب باشند.عربها در فضای فوتبال به تبلیغات منفی علیه خلیج همیشه فارس دست می زنند.
سوءاستفاده اعراب از فوتبال ایرانی ها
به گزارش جهان ، دشمنی اعراب با ما ایرانی ها از دیرباز وجود داشته است. از دوران حملات سریال وار این قوم به امپراتوری ساسانی در قرن هفتم میلادی گرفته تا سنگ اندازی هایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در روند ارتباطات کشور ایران با غرب، انجام می دهند، همه و همه نشان از کینه کهنه ای است که اعراب نسبت به ایران دارند.

موج سواری اعراب

در چند سال گذشته پس از ناکامی اعراب در رسیدن به خواسته های خود در قبال مسائل سیاسی، رویه جدیدی را برای تخریب کشور ایران در پیش گرفته اند که البته هیچ وقت نتوانسته و نمی توانند به نیت های شوم خود دست پیدا کنند. آنها دو، سه سالی است در فضای فوتبال (که همیشه از سوی AFC و فیفا بر عدم سیاسی بودن آن تاکید شده) به تبلیغات منفی علیه خلیج همیشه فارس دست می زنند. اولین اقدام اعراب از سوی اماراتی ها انجام شد که نام لیگ فوتبال این کشور به نام جعلی «خلیج ع.ر.ب.ی» تغییر پیدا کرد و همین امر روند حضور فوتبالیست های ایرانی را به کشور امارات قطع کرد. موج سواری عرب ها در این داستان همواره ادامه داشته و آنهاه سعی کرده اند از هر فرصتی استفاده کرده و جنگ روانی جدیدی به راه بیندازند. آخرینش هم به جام کشورهای حوزه خلیج فارس مربوط می شود که باز هم از نام خلیج فارس استفاده نشده است.

بی توجهی به بخشنامه سازمان ملل

خلیج فارس و مترادف‌های آن در سایر زبان‌ها، اصیل‌ترین نام و نامی است بر جای مانده از کهن‌ترین منابع، که از سده‌های پیش از میلاد به طور مستمر در همه زبان‌ها و ادبیات جهانی استفاده شده‌است و با پارس، فارس، ایران و عجم ـ نام‌های ایران و معادل‌های آن در سایر زبان‌ها گره خورده‌است.

این آبراهه در همه متون تاریخی و جغرافیایی عربی خلیج فارس و بحر فارس نامیده شده‌است با این حال، این نام‌گذاری از دهه ۱۳۳۰ خورشیدی از سوی ملی‌گراهای عرب مورد چالش واقع شده‌است. این مطلب طی یک بخشنامه از طرف اتحادیه عرب به همه کشورهای عربی رسماً ابلاغ شده‌است اما سایر کشورهای جهان و سازمانهای بین‌المللی همچنان از نام تاریخی و کهن خلیج فارس به صورت رسمی استفاده می‌کنند. در این خصوص سازمان ملل متحددر اکتبر ۲۰۰۹ به بررسی دقیق ماجرا پرداخت و با استناد به کتب تاریخی و مسائلی که از گذشته برجای مانده رسما نام این آبراهه را خلیج فارس عنوان کرد اما این اقدام نه تنها مانع کم شدن اختلافات نشد که حتی باعث افزایش دشمنی های اعراب با ایران و ایرانیان شد. مسئولان فوتبالی اعراب هم بدون توجه به این بخشنامه چند سالی است به ترویج نام جعلی می پردازند.

آخرین جوسازی

دیدار دو تیم العربی و الاهلی قطر برای ما ایرانی جذابیت زیادی داشت. بازی که در آن مجتبی جباری و سیدجلال حسینی برای تیم سبز پوش و اشکان دژاگه برای قرمزپوشان به زمین رفتند و هر سه آنها گلزنی کردند ولی اتفاق مهمی که در ابتدای مسابقات رخ داد، باعث افزایش نگرانی ایرانی ها از حضور بازیکنان در لیگ های عربی شد. ماجرا از این قرار است که در حاشیه مراسم آغازین بازی، اعضای تیم العربی(که اشکان دژاگه هم جزئی از آنها است) با در درست داشتن بنری که روی آن نوشته شده بود: «قهرمانی در جام خلیج را به خودمان تبریک می گوییم.» وارد زمین شدند. این یعنی یک تخلف آشکار دیگر از سوی اعراب زیرا با توجه به بخشنامه سازمان ملل استفاده از هر نام دیگری به جز خلیج فارس مغایر با اصول بین المللی است. با نگاهی به تصویر منتشر شده از این اتفاق و اینکه اشکان دژاگه بازیکن ایرانی العربی هم قسمتی از این بنر را در دست گرفته، می توان به خوبی متوجه سوءاستفاده اعراب از ایرانی ها شد.

آصفی: «خلیج» هم نام مجعول است

حمیدرضا آصفی، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در این باره به کاپ اظهار داشت: «خلیج هم یک نام مجعول است و اصلا چنین چیزی در بخشنامه سازمان ملل نداریم. فقط و فقط نام خلیج فارس درست است. این خلیج، فارس است و فارس باقی می ماند. اسناد و مدارک بین المللی نیز هیچ نام دیگری را به رسمیت نمی شناسد.»

آصفی در ادامه به بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ های عربی اینچنین هشدار داد: «شما بازیکنان ملی پوش ما هستید و باید تعصب به کشورتان را همیشه نشان دهید. اسیر این جوسازی ایران اعراب نشوید که آنها اگر پاسخ قاطعی دریافت نکنند، رویه شان را ادامه می دهند.اولین بار نیست که چنین مسائلی توسط عرب ها پیش می آید و آخرین بار نیز نیست اما چه خوب است بازیکنان هموطن کشورمان اجازه چنین اقدامی به اعراب ندهند.»

پیگیری کمیته اخلاق

با توجه به اقدام صورت گرفته، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم پیگیری ماجرا را برعهده گرفته است. علی اکبر محمدزاده، رییس کمیته اخلاق فدراسیون در این باره به کاپ عنوان کرد: قطعا با اشکان دژاگه تماس می گیرم تا به او هشدار بدهم. در چنین مواردی نمی شود هیچ اقدامی انجام نداد.

به نوشته کاپ، اعراب همیشه با ما دشمنی داشته اند اما ما باید مراقب باشیم که مبادا بخواهند بازیکنانمان را در مخمصه بیندازند. اینکه یک تیم عربی چنین پلاکاردی به دست بازیکن ایرانی اش می دهد، یک اقدام تبلیغاتی منفی است و باید کاری کنیم که فوتبالیست های ایران از سیاسی کاری های اعراب مصون بمانند.

فدراسیون شکایت می کند؟

یک کارشناس حقوقی نیز در گفت و گو با کاپ حق شکایت از العربی را محفوظ دانسته است: «در اساسنامه AFC آمده است برای هر مسابقاتی که با نام های جعلی برگزار شود، حق شکایت محفوظ است. فدراسیون فوتبال ایران با توجه به اقدام صورت گرفته می تواند به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال شکایت کند. از طرف دیگر شعار نوشته شده روی پلاکارد سیاسی کاری است و در فوتبال چنین اقداماتی کاملا ممنوع است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این اماراتی ها تنشون میخاره......