جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲۳
انتشار 2 نامه علی‌محمد دستغیب در رسانه‌های ضدانقلاب:

در جلسات مجلس خبرگان شرکت نمی کنم

به هاشمی، موسوی، کروبی و خاتمی "اتهام واهی" زده‌اند
شنبه ۹ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب: 188812
سید علی‌محمد دستغیب، از روحانیون جنجالی حامی جریان فتنه، در نامه ای به رئیس مجلس خبرگان اعلام کرد که از این پس در مجلس خبرگان حضور نخواهد یافت. محافل خبری این پیام او را به معنی "استعفا" دانسته اند.
به گزارش جهان، وی خطاب به آیت الله مهدوی کنی نوشته است: تکلیفی در حضور به مجلس خبرگان نمی‌بینم و مطالب حق را به وسیله بیانیه به سمع مردم شریف می‌رسانم.

دستغیب عضو مجلس خبرگان رهبری بوده است اما برای هم‌نوایی با سران فتنه در ۲ اجلاس شهریور و اسفندماه سال گذشته مجلس خبرگان هم شرکت نکرد.

این روحانی درباره علت استعفای خود ادعا کرده است که "هیچ امنیتی برای خود نمی‌بینم"، به بیت حمله شده و سایت ها "نسبت‌های خلاف واقع" به من زدناند.

او همچنین مدعی شده است که اگر هم به قوه قضائیه شکایت شود "آن هم اختیاری ندارد".
این نامه ۵ شهریور ۱۳۹۰ نگاشته اما امروز در رسانه های ضدانقلاب منتشر شده است. 

آقای دستغیب در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به حمایت از میرحسین موسوی و مهدی کروبی پرداخته و پس از اعلام نتایج انتخابات و آغاز آشوب‌های خیابانی هم به عنوان یکی از همراهان جریان فتنه ایفای نقش کرده است.

او در بخش دیگری از نامه اش نوشته است: آیا شما آنچه را در این مملکت به خصوص طول این دو سال بر ملت گذشته موافق با قرآن و سنت رسول‌الله می‌دانید؟ تاریخ گواهی می‌دهد که در حیات خبرگان خلاف شرع‌های بسیاری صورت گرفته، اما خبرگان عکس‌العملی نسبت به آن نشان نداده بلکه تأیید هم کرده‌اند، و اگر کسی بخواهد مطلب حق و منطقی و عقلی بیان کند شامل تمام اتهامات می‌شود.

دستغیب در ادامه نامه اش به حمایت از آقای هاشمی رفسنجانی پرداخته و تخریب هاشمی را "تخریب روحانیت" دانسته است: در هنگام نامزدی آقای هاشمی‌رفسنجانی یعنی ریاست جمهوری نهم چه بر سر آقای هاشمی آوردند. یعنی در حقیقت بر سر امام امت تخریب آقای هاشمی از ناحیه چه کسی بود، آیا غیر از سپاه و اطلاعات و نیروهای امنیتی انجام گرفت. تخریب ایشان یعنی تخریب روحانیت. این را با چه منطقی می‌توان تطبیق داده و توجیه کرد! 

به هاشمی، موسوی، کروبی و خاتمی "اتهام واهی" زده‌اند

دستغیب در نامه دیگری که روز ۱۶ شهریور خطاب به آیت الله مهدوی کنی نوشته مدعی شده که به هاشمی، موسوی، کروبی و خاتمی "اتهامات واهی" زده شده است: آبروی آقایان هاشمی و کروبی و خاتمی و موسوی برده می‌شود با اتّهام‌های واهی و بدون محاکمه، این است اجرای احکام اسلام؟ و این است رضایت امام زمان؟ 

خاتمی مراجع و روحانیّون را در دنیا رفعت بخشید

او که از طرف رسانه های ضدانقلاب به عنوان "مرجع تقلید" یاد می شود، عنوان کرده است، آقای خاتمی "جز محبّت و حفظ نظام و رهبری راهی نرفت. چهره مهر و محبّت اسلامی را در نظر مردم دنیا نشان داد. عزّت و سربلندی مردم مسلمان ایران را در تمام کشورها افزایش داد. مراجع عظام و روحانیّون والامقام را در دنیا رفعت بخشید."

دستغیب پس از تمجید کروبی در توصیف میرحسین هم اینگونه نوشته است: آقای میرحسین موسوی که به عنوان نخست‌وزیر زمان امام مشهور شد جز امانت‌داری در انجام قانون و بیت‌المال مسلمین کاری نکرد، که بی‌جهت محبوب امام واقع نگردید.

او البته درباره قانون شکنی ها، ایستادگی در برابر رای و نظر مردم، توهین به مقدسات آنان از جمله روز عاشورا، همسویی با دشمنان و ایجاد و هدایت آشوب ها در کشور که از اتهامات سران فتنه محسوب می شود، توضیحی نداده است.

دستغیب همچنین در این نامه انواع اتهامات را به جمهوری اسلامی نسبت داده و آن را "شبحی" از شعار اصلی انقلاب اسلامی توصیف کرده است. 

نظام و جریان فتنه یک هیئت تشکیل دهند

وی در پایان نامه خود نیز در پیشنهاد بامزه ای بیان کرده است که "برای رضایت صاحب شرع و حفظ سه پایه‌ی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" هیئتی از "افراد مطمئن و مورد نظر" جمهوری اسلامی و جریان فتنه تشکیل شود تا تخلفات را بررسی کند!

مواضع و اقدامات خلاف قانون و ساختارشکن علی‌محمد دستغیب در دو سال گذشته، حتی منجر به ایجاد درگیری و آشوب در شیراز و آسیب رسیدن به مردم شده؛ موضوعی که چندین بار اعتراض مردم این شهر را به همراه داشته است.

وی با ارسال نامه‌های متعدد خطاب به سران فتنه که با پوشش گسترده خبری از سوی سایت‌های و رسانه‌های ضدانقلاب همراه بود، آن‌ها را به ادامه مسیر خود ترغیب ‌کرد.

همچنین مواضع عجیب و اهانت آمیز وی درباره ولایت فقیه باعث درخواست تعدادی از خبرگان ملت برای اخراج وی از مجلس خبرگان شد که برخورد کریمانه رهبر انقلاب با رویکرد جنجالی دستغیب، این نمایندگان را منصرف کرد.

در این راستا بود که آیت الله سید علی‌اکبر قره‌باغی، عضو مجلس خبرگان رهبری، دستغیب حضور در مجلس خبرگان را مدیون عنایت و لطف مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: من اظهارات دستغب را از روی رفتار‌های افراطی وی می‌دانم و از آنجا که وی را فاقد صلاحیت سخن گفتن درباره مجلس خبرگان و کشور است، بهتر است به این مسائل کمتر بپردازیم و او را به حال خودش رها کنیم.

امروز هم حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالهادی حسینی شاهرودی، نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس، با اینکه مجلس خبرگان رهبری هیچ ارزش و اهمیتی به اتهامات آقای دستغبب قائل نیست، گفت: آقای دستغیب باید از اینکه جمهوری اسلامی و دستگاه قصایی وی و مواضعش را تحمل می‌کنند، خوشحال باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بنده به عنوان يكي از شاگردان قبلي ايشان مطلعم كه بيانيه هاي ايشان را چه كساني مينويسند وايشان امضا ميكند!
Iran, Islamic Republic of
باهاش موافقم !درود به شرفش فقط یه سوال : چرا الان یادش افتاده همه چیز تو خبرگان بد هستش؟؟مگه همین کروبی و موسوی و خاتمی و هاشمی قبل انتخابات 88 آدمای مثبتی بودن؟اونا هم مثل اینان !!هیچکس به جز رهبری به فکر مردم نیست !
Iran, Islamic Republic of
خاتمی سر علمایی رو که طرفدار کرنش در مقابل استکبار بودن بلند کرد نه روحانیون آزاده و غیرتمند رو
Iran, Islamic Republic of
اوووووو.فکر کرده با نبودش خبرگان وتعطیل میکنن!
بابا ول کنید این بیچاررو ایشون هنوز تو توهم فتنه88 مونده حتی اصلاحاتی ها هم اسم کروبی و موسوی رو دیگه نمیارن نمی دونم این بنده خدا تو چه جور توهمی قرار داره که این صحبتا رو میکنه
United States
کی گفته که تخریب هاشمی یعنی تخریب روحانیت؟ کی اینو تشخیص داده؟ آقای دستغیب؟ از کی تا حالا این آقایون شدن مظهر روحانیت؟
United States
چشم مردم فارس روشن با این نماینده فرستادنشون
United States
درود براین مرجع عالی قدر
به نام خدا
با سلام. حاج اقا کوتاه بیایید. نکنید این کاررا یک وقت مجلس خبرگان تعطیل می شود خب!
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر که آگاهی ها بالا و بصائر روشنند، از سوی دیگر بلعم باعورا هم از درگاه خداوند رانده شد ، این از سنتهای الهی است که با امتحان وفتنه حقایق را روشن می کند
خواهشن آقای دستغیب برو فامیلت را عوض کن و بیش از این به خانواده دستغیب و بخصوص شهید دستغیب خیانت نکن شما هم همان راه منتظری را رفتید.
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم به این آقا چه باید گفت ، خوابه یا خودش رو به خواب زده ، وقتی آقایون اصلاح طلب انگ به هاشمی می زدند و عالیجناب سرخ پوش و ... و وصله های آنچنانی می زدند روحانیت خراب نمی شد به روحانیت بی احترامی نمی شد حالا شده مظهر روحانیت ضمنا جامعه روحانی ها هم اگر خود را به دنیا و زیور آلات دنیوی و خلاف اسلام و قرآن و خدا عمل کنند از چشم مردم می افتند و فقط به عملکرد یک شخص نیست پس روحانیون باید به آنچه می گویند بیشتر عمل کنند
Iran, Islamic Republic of
بصیرت یعنی اینکه بدانی همان شمری که سر امام حسین (ع) را برید همان جانباز ورزمنده ای بود که در صفین تا مرز شهادت پیشرفت ولی در آخر عاقبت به شر شد دستغیب حواست را جمع کن
Iran, Islamic Republic of
برادران و خواهران گرامی !
لطفا کامنت نگذارید چون اقدام این آقا ارزشش را ندارد!
Iran, Islamic Republic of
به نظر من هر طور شده باید نظر مساعد آقای دستغیب جهت حضور در جلسات خبرگان فراهم آورده شود!!! اگر این کار نشود با دست خود به همان چیزی که علاقه ویژه ای به آن دارد یعنی قهرمان شدن کمک کرده ایم. گرچه این دست قهرمانها تاریخ مصرف دارند و بعدا توسط همان کسانی که زمانی گرای گمراه کننده به آنان داده اند دور زده می شوند.
من به عنوان یک مخاطب عادی و کم سواد متوجه میشوم که رفتار و گفتار امثال اقای دستغیب بیش از همه شبکه اختاپوسی فراماسونری صهیونیزم را مسرور میکند، اما اقایان وجدان درد گرفته و با رطب و یابس بافتن به فکر احقاق حق پایمال نشده گردن کلفتهای سیاسی افتاده اند. همان هایی که مملکت را ملک طلق خود می پنداشتند و در جریان «خودمانی سازی»، چوب حراج بر سرمایه های مملکت زدند و خود و دوستانشان را به آلاف و الوف رساندند و الان هم با همان پولهای حرام عرصه را بر همه تنگ کرده اند
Iran, Islamic Republic of
آقاي دستغيب عزيز اگر بفرض بگوييم حرف شما درست است آيا مردم چگونه مي توانند معماي همراهي و همصدايي فتنه گران با دشمنان قسم خورده ي نظام و كشورمان را حل كنند شما بايستي از حلقه ي اطراف خود خارج شويد تا ببينيد واقعت چيست چون مردم عادي كوچه و بازار برداشت سياسيشان از شما بهتر است .
Iran, Islamic Republic of
خدا آخروعاقبت مارا ختم به خير كند
Iran, Islamic Republic of
آدم ايشون رو كه مي بينه ياد سادگي آقاي منتظري و زيركي اطرافيان منتظري مي افتد كه چگونه از سادگي ايشان استفاده كردند و چه عاقبتي رو براي ايشان رقم زدند
United States
آقای دستغیب از پیله اطراف خود بیرون بیایید تا واقعیت را ببینید
خدا رحمت کنه امام رو که میگفت: الله الله فی بیوتکم
نامه هایتان را خواندم و توهینتان را به رهبری شنیدم. اما اگر هنوز ادعا دارید که مرید امام هستید این دستور ایشان را جدی بگیرید
Iran, Islamic Republic of
دکتر از بیمار پرسید دردت چیه؟ گفت: آقای دکتر کسی منو تحویل نمیگیره دکتر گفت: بعدی
بي بصيرتي به اين آقا هم رسيد...

يا ايها الذين آمنوا... آمنوا...
اکثریت ما مردم شيراز ايشون رو به عنوان امام جماعت هم قبول نداريم چه برسه به مرجع...
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه فراموش شده وظیفه خبرگان نظارت بر رهبری است چه اشکالی دارد کسی بخواهد انتقاد کند
شماهایی که در خارج از شیراز هستید از کرامات و علم بالای ایشان بی خبرید
چرا نمی خواهید باور کنید حرفهایی که ایشان در طی این چند سال در مورد آقای احمدی نزاد گفتند همه واقع شد
خدا حفظشان کند