دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۱۴

علي ‌محمد دستغيب بايد محاكمه شود

شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 133699
 در پي اظهارات تحريك آميز عليمحمد دستغيب و همنوايي او با جريان فتنه، تشكل‌هاي دانشجويي شيراز با صدور بيانيه اي خواستار محاكمه وي در دادگاه ويژه روحانيت شدند.

به گزارش جهان به نقل از فارس از استان فارس، در پي سخنان و توهين‌هاي نماينده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبري عليه نظام برخي از مسئولان و مردم استان در واكنش شديد خواستار برخورد با علي محمد دستغيب شدند.
در ذيل برخي از اين خواسته‌ها را مي‌خوانيم:

* اعتراض نمايندگان استان فارس به عملكرد علي‌محمد دستغيب
مجمع نمايندگان استان فارس در نامه‌اي سرگشاده به هاشمي‌رفسنجاني، خواستار رسيدگي به اعمال علي‌محمد دستغيب شدند.
در نامه سرگشاده مجمع نمايندگان استان فارس خطاب به رئيس مجلس خبرگان آمده است: چنانچه استحضار داريد به دنبال اعلام مواضع ساختارشكنانه علي‌محمد دستغيب و اظهار نظر نامبرده نسبت به حوادث و موضوعات پس از انتخابات و زير سؤال بردن مشروعيت نظام و صحت انتخابات در سال گذشته، فضاي ناامني ايجاد شده و واكنش‌هايي از ناحيه امت حزب‌الله فارس نسبت به مواضع وي بروز كرده است.
در ادامه اين نامه تصريح شده است: تكرار مواضع علي‌محمد دستغيب در جلسات تفسير قرآن ماه مبارك رمضان و انعكاس اين مواضع در راديو آمريكا و ساير رسانه‌هاي دشمنان نظام و سايت ايشان سبب شد تا اعتراضات شديد مردمي عليه وي شكل گرفته و در روز جهاني قدس تعدادي از نمازگزاران براي بيان اعتراض خود به ديدگاه‌هاي نامبرده به صورت مسالمت‌‌آميز در درون مسجد قبا و اطراف آن تجمع كنند اما اين افراد با سنگ، كاشي، آجر و بلوكي كه از قبل در پشت بام مسجد و از ناحيه طرفداران دستغيب تدارك ديده شده بود، مورد هجوم قرار گرفتند.
اين نامه مي‌افزايد: قريب به 40 نفر از اين امت حزب‌اللهي زخمي و راهي بيمارستان شده و تعداد قابل توجهي نيز مضروب شدند.
مجمع نمايندگان استان فارس در نامه خود به هاشمي رفسنجاني خاطرنشان كرده است: با محكوم كردن سخنان و اقدامات و مواضع دستغيب كه همسو با مواضع دشمنان نظام است بيم آن مي‌رود كه تكرار اين گونه مواضع و انجام اقدامات ذكر شده دگرباره امنيت مردم شريف و ولايت‌مدار استان فارس را به مخاطره بيندازد بنابر‌اين از آن مجلس محترم و نهادهاي مسئول بررسي و رسيدگي سريع و جدي و اعلام نظر و پيگيري در راستاي تأمين امنيت مردم شريف استان را خواستاريم.
مجمع نمايندگان استان فارس همچنين طي نامه‌اي از رئيس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي خواستند تا به اعمال علي محمد دستغيب رسيدگي كند.
بر پايه اين گزارش مجمع نمايندگان استان فارس همچنين طي نامه‌اي سرگشاده خطاب به رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، خواستار رسيدگي به حرمت‌شكني‌هاي علي محمد دستغيب شد.

* تشكل‌هاي دانشجويي شيراز: علي ‌محمد دستغيب بايد در دادگاه ويژه روحانيت محاكمه شود
تشكل‌هاي دانشجويي شيراز با اشاره به حوادث مربوط به مسجد قبا در روز قدس و با يادآوري اقدامات ضد نظام علي‌محمد دستغيب، خواستار برخورد قاطع دادگاه ويژه روحانيت با وي شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، تشكل‌هاي دانشجويي دانشگاه‌هاي شيراز پيرامون حوادث روز قدس مسجد قبا، در بيانيه‌اي خطاب به مردم ولايتمدار و شهيدپرور شهر مقدس شيراز با اظهار تأسف آورده‌اند: در روز قدس امسال اتفاقاتي به وقوع پيوست كه دل هر دلسوخته نظام و انقلاب را به درد مي‌آورد و به فكر وامي‌دارد كه چرا در روز قدس و جمعه‌اي كه متعلق به آرمان فلسطين و جهان اسلام و امت رسول‌الله است بايد شاهد فراموشي آرمان بلند روح‌الله باشيم و اين روز عزيز را هزينه اصحاب جمل كنيم.
اين بيانيه افزوده است: مسجد قبا يا همان آتشي‌هاي سابق و امام جماعت بي‌بصيرت آن علي‌محمد دستغيب پس از انتخابات سال 1388 تا به امروز به هر بهانه و موقعيتي با زير سؤال بردن حاكميت قانون و نظام اسلامي و ولايت فقيه با همراهي با ضد انقلاب داخلي و جريان معاند خارجي منافع ملي و امنيت داخلي را هزينه عقده‌گشايي خود كرده‌اند و متأسفانه هر بار به سبب آنكه هيچ برخورد قانوني با آنها صورت نگرفته است دريده‌گوتر و بي‌پرواتر از گذشته به ساختارشكني پرداخته‌اند.
تشكل‌هاي دانشجويي دانشگاه‌هاي شيراز در اين بيانيه با اشاره به حوادث سال گذشته عنوان كرده‌اند: در 25 خرداد 88 كه تجمع‌هاي مسلحانه و غيرقانوني برخي از دانشجويان و نفوذي‌هاي غير دانشجو در دانشگاه شيراز منجر به تخريب دفتر بسيج و به آتش كشيدن نمايشگاه كتب ديني (قرآن و مفاتيح و نهج‌البلاغه) و تخريب اموال عمومي شد، دستغيب به جاي محكوم كردن اغتشاشگران، نيروهاي انتظامي را محكوم مي‌كند و به سياه‌نمايي مي‌پردازد.
تشكل‌هاي دانشجويي دانشگاه‌هاي شيراز در اين بيانيه تصريح كرده‌اند: در روز قدس امت حزب‌الله با تجمع آرام و بدون درگيري در صحن مسجد خواستار برخورد قانوني و قاطع با ساختارشكني‌هاي دستغيب بودند كه به ناگاه باران سنگ، چوب و آهن‌ را در مقابل و بالاي سر خود مشاهده كردند.
اين بيانيه افزوده است: شاگردان استاد اخلاق با هماهنگي قبلي هر آنچه كه داشتند و نداشتند را به سر مردم ريختند تا بار ديگر يادآور جريان منحرف اين مسجد در اوايل انقلاب و حمله به مردم در خيابان‌ها شوند.
تشكل‌هاي دانشجويي دانشگاه‌هاي شيراز در اين بيانه اظهار داشتند: خون‌هاي به ناحق ريخته شده امت حزب‌الله در صحن مسجد قبا سند ديگري است، در اثبات نفاق جريان اين مسجد كه چگونه حرمت‌شكنان عاشورا و هتاكان امام را حمايت مي‌كنند اما به راحتي خون مي‌ريزند و حتي از كشتن جوانان اين شهر ابايي ندارند.
اين بيانيه با اشاره به بي‌تفاوتي مسئولان ادامه داده‌ است: ما خواستار برخورد قاطع قضايي و قانوني با ضاربان مردم روزه‌دار در روز قدس هستيم، چراكه عاملي شده است كه اين مسجد در راه تهمت زدن به نظام و ساختار‌شكني و ضرب و شتم مردم هيچ مانعي را در جلوي خود نبيند، به يقين اگر اين سهل‌انگاري مسئولان امنيتي و قضايي نبود دل مردم دلسوخته انقلاب و امام و رهبري نيز به درد نمي‌آمد تا پس از نااميد شدن از آنها خود وارد عمل شده و خواستار چاره‌جويي درباره اين پايگاه فتنه شوند.
دانشجويان و تشكل‌هاي دانشجويي دانشگاه‌هاي شيراز، در پايان اين بيانيه با همدردي با مضروبان حادثه خواستار برخورد قاطع قضايي و قانوني با ضاربان مردم روزه‌دار در روز قدس شده‌ و اضافه كرده‌اند پايمال شدن خون مردم شهر مقدس شيراز خط قرمز ماست و در همين مورد اعلام آمادگي براي دريافت، تنظيم شكايات و پيگيري‌هاي حقوقي مضروبان و آسيب‌ديدگان تا به سرانجام رسيدن و برخورد عادلانه با ضاربان در هر لباس و موقعيتي را كرده‌اند.
در اين بيانيه تشكل‌هاي دانشجويي شيراز خواستار برخورد قاطع دادگاه ويژه روحانيت با علي محمد دستغيب شدند.
بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي شيراز، علوم پزشكي شيراز، آزاد شيراز، پيام نور شيراز، صنعتي شيراز، دانشكده فني شهيد باهنر شيراز، انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز، جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز و ستاد يادواره شهداي دانشجوي دانشگاه شيراز از امضاكنندگان اين بيانيه هستند.

* امام جمعه كازرون: مجلس خبرگان صلاحيت علي‌محمد دستغيب را بازنگري كند
امام جمعه كازرون گفت: مجلس خبرگان صلاحيت و شايستگي علي محمد دستغيب را با توجه به فتنه‌گري‌ها و جسارت‌ها و حرمت‌شكني‌هاي اخير مورد بازنگري قرار دهد.
امام جمعه كازرون در بخشي از خطبه‌هاي نماز عيد فطر اين شهر با اشاره به جسارت‌هاي نماينده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبري نسبت به انقلاب و نظام گفت: به دليل سوابق خانوادگي اين فرد و انتصابش به شهيد آيت‌الله دستغيب مردم به او اعتماد كردند.
خرسند با بيان اينكه در دو سال اخير به ويژه بعد از فتنه‌هاي سال گذشته شاهد حرمت‌شكني‌هاي اين فرد به انقلاب و نظام بوديم ابراز داشت: مردم بعد از فتنه‌ها وارد عمل شدند اما با رافت اسلامي و محبت مقام معظم رهبري و توصيه ايشان مبني بر حفظ آرامش مجال ديگري به اين فرد داده شد كه متاسفانه باز‌ هم شاهد جسارت‌هاي وقيحانه اين شخص بوديم.
وي خاطرنشان كرد: امروز بوق‌هاي تبليغاتي استكبار از يكي از نمايندگان فارس در مجلس خبرگان رهبري به عنوان يك فقيه و مرجع تقليد ياد مي‌كند و اين در حالي است كه اين فرد شرايط مرجع تقليد و فقيه بودن را ندارد چرا كه در راستاي منافع دشمن قدم برمي‌دارد از اين رو شايسته نمايندگي مردم فارس در مجلس خبرگان نيست.
نماينده ولي فقيه در كازرون در آستانه برگزاري اجلاس خبرگان رهبري از نمايندگان و هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري خواست كه عملكرد و صلاحيت علي محمد دستغيب را به خاطر جسارت‌هاي وقيحانه‌اي كه انجام مي‌دهد، بررسي كنند.
وي اظهار داشت: علي محمد دستغيب بايد در اعمال خود تفكر كند و از گذشته عبرت بگيرد.

* موضع‌گيري‌هاي علما گام مؤثري در عقيم ماندن فتنه آتشي‌ها است
بسيج دانشجويي 90 دانشگاه و مركز آموزش عالي استان فارس اعلام كرد: موضع‌گيري‌هاي علما، به ويژه نمايندگان استان در مجلس خبرگان رهبري، مي‌تواند گام مؤثري در عقيم ماندن فتنه مسجد قبا (آتشي‌ها) محسوب شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، در ابتداي بيانيه بسيج دانشجويي 90 دانشگاه و مراكز آموزش عالي استان فارس كه به مناسبت مواضع اخير علي محمد دستغيب و حوادث اخير مسجد قبا (آتشي‌ها) صادر شده، با اشاره به كلامي از شهيد محراب آمده است: آيت‌الله شهيد عبدالحسين دستغيب گفته است «هر عمامه به سري كه از رهبر مكرم انقلاب فاصله بگيرد لعنت خدا بر او باد».
اين بيانيه مي‌افزايد: معمار دورانديش و مدبر انقلاب اسلامي حضرت امام (ره) به درستي ولايت مطلقه فقيه را ضامن سلامت و بقاي انقلاب معرفي كردند اما در طول حيات اين انقلاب بارها جريانات و يا اشخاصي سعي در جدا كردن قلب تپنده پيكره انقلاب را داشته‌اند كه به ‌حمدالله و با تدبير رهبري معظم و هوشياري مردم ولايت‌مدار، ابتر ماندند و همچنان اين قلب تپنده، جريان حيات را در پيكره انقلاب جاري مي‌سازد.
بسيج دانشجويي 90 دانشگاه و مركز آموزش عالي استان فارس در اين بيانيه با اشاره به اينكه تا به حال دست‌هاي مختلفي در اين‌گونه توطئه‌ها مشاركت كرده‌اند، گفته است: امروز شاهديم كه از بيگانگان گرفته كه دشمن قسم خورده انقلاب هستند، تا جاهلان، خائنان و قدرت طلبان داخل كشور، روح ضدولايي خود را در كالبد گروهايي به نمايش گذاشته‌اند.
اين بيانيه تصريح مي‌كند: تاريخ انقلاب نشان داده كه حتي كساني كه لباس روحانيت را اشغال كرده‌اند نيز مستثنا نيستند.
اين بيانيه آورده است: هنوز خاطره آيت‌الله صاحب رساله كه دست در دست سوسياليست‌ها به لشكركشي خياباني دست زد، در دفتر تاريخ انقلاب نقش بسته است و همين‌ها بودند كه قلب امام را به درد مي‌آوردند و خون به دل ايشان مي‌كردند اما بايد ديد كه عاقبت آنان به كجا رسيد و آيا جز آن بود كه خود را بنا بر اعترافات خودشان در دامن شيطان و حاميان او مي‌يافتند.
بسيج دانشجويي 90 دانشگاه و مراكز آموزش عالي استان فارس در اين بيانيه آورده است: مردم خطه فارس كه همواره علما و بزرگان فاخري را به اسلام تقديم كرده‌اند و خون شهيدان بسياري را به پاي نهال ولايت و انقلاب ريخته‌اند، چندي است كه دستان اسلام آمريكايي را در آستين روحانيتي مي‌بينند كه خود را معلم اخلاق و پيرو خط امام و از مبارزان انقلاب مي‌داند.
اين بيانيه افزوده است: موضع‌گيري‌هاي وي در دهه 60 و اقدامات وي عليه نماينده ولي فقيه در آن سال‌ها و حمايت‌هاي او از آقاي منتظري پس از عزل از قائم مقامي به دستور امام (ره) و پشتيباني‌هاي مكرر ايشان از عوامل فتنه سال 88 و در نهايت مواضع اهانت‌آميز اخير وي كه دستاويز رسانه‌هاي بيگانه نيز شده است كه همه و همه را هدف قرار داده، مردم شيراز را بر آن داشت تا با اقدامي، اعتراض شديد خود را ابراز كنند.
بسيج دانشجويي 90 دانشگاه و مركز آموزش عالي استان فارس خاطرنشان كرده است: بدين منظور مردم با تحصن در مسجد قبا اقدامات دشمن شادكن اين روحاني‌نماي داراي خانداني معتبر در شيراز كه تنها نام شهيد بزرگوار آيت‌الله دستغيب را به دوش مي‌كشد، را محكوم كرده و از مسئولان خواستند تا در اين مورد اقدامي شايسته انجام دهند.
اين بيانيه خاطرنشان كرده است: اين تجمع بدون خشونت با حمله اصحاب مسجد ضرار به متحصنان بي‌دفاع، به خاك و خون كشيده شد و بيش از 76 نفر زخمي بر جاي گذاشت، بنابر اين حمله‌كنندگان به مردم مظلوم ولايت‌مدار كه با سنگ و چوب و قمه پا به ميدان كارزار نهاده بودند، در روز قدس نزد صهيونيست‌ها رو سفيد شده و ثابت كردند در اين راه حتي از جان هموطنان روزه‌دار خود نيز نمي‌گذرند.
بسيج دانشجويي 90 دانشگاه و مركز آموزش عالي استان فارس در اين بيانيه اظهارات اخير علي محمد دستغيب براي مظلوم‌نمايي شاگردان اخلاق قمه به دست خود را همگي بر پايه دروغ استوار دانسته است و تصريح كرده است: اين اعمال از سوي كسي كه خود را مرجع تقليد مي‌خواند بسيار شرم‌آور و سبب خجالت علماي بزرگ اسلام است.
اين بيانيه خطاب به مسئولان شهر شيراز و نمايندگان اين مردم در خانه ملت، خواستار شده است كه با تدبير، اسباب لازم را براي جلوگيري از حركت خزنده اين جريان فاسد، فراهم آورند.
بسيج دانشجويي 90دانشگاه و مركز آموزش عالي استان فارس تصريح كرده است: در اين راستا موضع‌گيري‌هاي علما به ويژه نمايندگان استان فارس در مجلس خبرگان رهبري، مي‌تواند گام مؤثري در عقيم ماندن اين فتنه محسوب شود.
اين بيانيه همچنين خاطرنشان كرده است: بر مردم استان فارس كه برگ‌هاي تاريخ آن گواه بر ولايت‌مداري آنان بوده، واجب است كه با حفظ انسجام و وحدت و ايجاد بصيرت و نشر آن در جامعه بار ديگر اميد دشمنان انقلاب را به يأس و نااميدي تبديل كنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خیلی های دیگه هم باس در دادگاه محاکمه شوند !!!
Iran, Islamic Republic of
شما رو به خدا به فكر آخرتتون باشيد به ولله اين سيد از اولياي خداست تا حالا هم من نديدم و نشنيدم به مقام معظم رهبري توهين كنه -چرا يه عده برا مسايل ديگه از رهبري خرج ميكنن؟ولله خود رهبري هم راضي به اين حرفاي شما نيست
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما كسي كه به يه عالم و مرجع تقليد و ولي خدا که زمام امور امت اسلامو به دست گرفته و راه امامو قاطعانه دنبال میکنه اين تهمت ها رو بزنه برا امام جماعت شدن عدالت داره؟مردم كازرون چه جور به شما اقتدا كنن كه داريد يه نفرو كه پيش خدا آبرو داره اينجور تخريب ميكنيد؟پناه بر خدا
توبه کن اقای دستغیب
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر شهیدحضرت آيت الله دستغيب و سلام بر مقام معظم رهبري كه از همه بيشتر به مسايل اشراف داره و نميذاره حقي از مظلومي ضايع بشه
Iran, Islamic Republic of
یک ... دیگر در لباس روحانیت
یک مشت .. که تحمل مخالف را ندارند
این یعنی دیکتاتوری
Iran, Islamic Republic of
مسجد ضرار نه مسجد قبا!
Iran, Islamic Republic of
بايد مجلس خبرگان رهبري باشجاعت واردشود واين فتنه گر نفوذي را دفع كند
Iran, Islamic Republic of
اگر... محاكمه شدند اين مردك هم محاكمه مي شود.
...
Iran, Islamic Republic of
... كه روح دایی شو عذاب ميده
Iran, Islamic Republic of
درود بيكران برمرجع تقليدمردمي و خداخواه . آقاي دستيغب روحاني واقعي و شجاع و خداترس هستند ومحبوب مردم شيرازوايران .
Iran, Islamic Republic of
درود بر دستغيب شجاع و ...
Iran, Islamic Republic of
هر کس در مورد علی محمد دستغیب می خواهد اظهار نظر کند باید با سوابق ایشان در زمان تصدی دادستانی انقلاب شیراز آگاهی کامل داشته باشد
به نظر من وجود دستغيب براي كشور ضروري است تا مردم بتوانند وقايع صدر اسلام از جمله رفتار امثال ابوموسي اشعري رو بهتر درك كنند