شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۱

اعلام شرایط جدید معافیت کفالت

چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 156367
رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی با اعلام شرایط معافیت کفالت گفت: در صورت غیبت، استفاده از معافیت کفالت، ادامه تحصیل در مقاطع مختلف و یا صدور مجوز برای خروج از کشور، برای مشمول امکان پذیر نیست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار صدرالسادات صبح امروز در جمع خبرنگاران درخصوص شرایط معافیت کفالت گفت: اگر مشمولی تنها فرد ذکور بالای ۱۸ سال و سالم خانواده باشد و سن پدرش بالای ۵۹ سال یعنی شروع ۶۰ سالگی باشد، می تواند کفیل پدرش شده و از خدمت معاف شود.

وی افزود: همچنین اگر سن پدر مشمولی که تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال و سالم خانواده بوده کمتر از ۵۹ سال تمام باشد و به علت بیماری با تایید شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند مراقبت تشخیص داده شود نیز می تواند از معافیت کفالت استفاده کند.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: اگر مادری فاقد همسر باشد تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال و سالم وی می تواند کفیل مادر شده و از خدمت معاف شود. این مقام مسوول ادامه داد: چنانچه مشمولی برادر بالای ۱۸ سال وی بیمار باشد و نیازمند مراقبت تشخیص داده شود و همسر ، پدر و فرزند نیز نداشته باشد، در این شرایط نیز برادر سالم و بالای ۱۸ سال دیگری نداشته باشد می تواند کفیل برادر بیمار خود شده و و از معافیت کفالت استفاده کند.

سردار صدر السادات خاطرنشان کرد: اگر چنانچه مشمولی خواهر و برادر صغیری داشته و پدرش نیز فوت کرده باشد و این شخص ، برادر یا خواهر صغیر خود نگهداری می کند یعنی برادر سالم و بالای ۱۸ سال دیگری نداشته باشد می تواند از معافیت کفالت استفاده کند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، با اشاره به اینکه، متاسفانه برخی از مشمولان و خانواده آنان از تبعات غیبت اطلاع ندارند یادآور شد: در صورت غیبت، استفاده از معافیت کفالت، ادامه تحصیل در مقاطع مختلف و یا صدور مجوز برای خروج از کشور، برای مشمول امکان پذیر نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام
کجای این قانون جدید است شرایط قبلی هم همینجور بود که!!! خواهشا اگه امکان داره پیگیری کنید اگه سن پدر 55 باشه میشه معاف شد یا نه؟ خواهشا پیگیری کنید