جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۵

دو توصیه آیت الله سیستانی به نوه امام (ره)

شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 66635

روز گذشته خبری در محافل سیاسی نقل قول شد که در آن از توصیه های آیت الله سیستانی به نوه امام (ره) حکایت داشت.

به گزارش جهان، منابع خبری نقل کردند که آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در دیدار با سید علی خمینی نوه حضرت امام، وی را به درس خواندن و تبعیت از رهبری سفارش کرده اند.
از جزئیات بیشتر این دیدار خبری در دست نیست.

حجت الاسلام سید علی خمینی آخرین فرزند حاج سید احمد خمینی و نوه دوست داشتنی حضرت امام است که تصاویر او با امام در ماه های آخر عمرش بسیار مشهور است. وی چندی پیش با نوه آیت الله سیستانی ازدواج کرده بود.

از سوی دیگر همزمان با پخش شایعاتی مبنی بر ورود سید حسن خمینی (برادر بزرگتر سید علی خمینی) در بحثها و اختلافات نازل جناحی، دوستداران بیت امام و حجت الاسلام سید حسن خمینی از این موضوع  به شدت نگرانند.

این شایعات که به دنبال عدم حضور سید حسن خمینی در برخی مراسمات رسمی قوت گرفته، موجب شده است تا برخی کج اندیشان اینگونه حرکات احساسی را با توجه به نگرش "حسین خمینی" (نوه دیگر امام) طبیعی جلوه دهند!

گفتنی است حسین خمینی از مخالفان سرسخت نظام جمهوری اسلامی است. 

وی در سال 2004 و بعد از حمله نظامی آمریکا به عراق, از ایران به عراق و از انجا به ایالات متحده آمریکا سفر کرده است و با بعضی سران اپوزیسیون از جمله رضا پهلوی و مایکل لدین دیدارهایی را صورت داده است. حسین خمینی در همانجا از امریکا دعوت کرده تا ایران را بمباران کند وحکومت اسلامی را سرنگون سازد!

حسین خمینی در ماه جون ۲۰۰۶ در مصاحبه با تلویزیون العربیه از حملهٔ نظامی آمریکا به ایران به منظور آزاد سازی ایران حمایت کرد و افزود: «آزادی باید از هر راهی وارد ایران شود چه از طریق تحولات داخلی چه خارجی.» او آزادی از قید رژیم جمهوری اسلامی را «تولدی ديگر» خوانده بود. 

به نظر می رسد هوشیاری حجت الاسلام سید حسن خمینی در کنترل احساسات و  پرهیز از ورود به دعواهای نازل سیاسی که منطبق با وصیت نامه امام راحل است، می تواند توطئه بدخواهان انقلاب و تفرقه افکنان کشور را نقش بر آب کند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


متاسفانه تعصبات جناحی برای بعضی از افرادخانواده حضرت امام که همه انتظار بی طرفی وبر خورد عادلانه را از آنان دارند مشکل ساز شده است تا جائیکه بدون هیچ دلیلی علیرغم سفارش های رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات موضع گیری کرده وبا افراد مساله دار قضایای اخیر ارتباطات غیر معمول بر قرار می کنند آیا پبروی از ولایت فقیه به آنان تسری ندارد یا آنها ولایت دیگری دارند و ماخبر نداریم در صورتی که وصیت امام (ره) عمل به فرامین ولایت فقیه است نه اعمال نا صواب انصاری ها سید حسن باید از سرنوشت سیدحسین پسر عموی خود عبرت بگیرد تا دیر نشده دست آقا را ببوسد و عذر خواهی کند وگر نه تاریخ قضاوت خودرا خواهد داشت
سيد حسين خميني هم اكنون در ايران بسر مي برد. وي در شهر قم است. اگر اشتباه نكنم چندي پيش به همراه سيد حسن و سيد علي به ديدار آقاي صافي رفته بودند. عكسش توي سايت ها بايد موجود باشد...
در ضمن ایشان داماد آیت الله سیستانی می باشند
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا اولا كي و كجا آيت اللهسيستاني فتوا به تحريم قمه زني داده است اگر دست خطي از ايشان داريد بيان كنيد ما كه در نجف از ايشان پرسيديم اقا سكوت كردند دفاتر معظم له هم در ايران در جواب مساله تماما سكوت كرده اند و مي گويند از طرف آيت الله سيستاني اجازه جواب در ايمن مورد را ندارند كمي كمتر دروغ بگوييد ثانيا منابع خبري چه كساني هستند نكند در خواب ديده ايد ثالثا آنچه دفتر ايت الله سيستاني در سايتشان موجود است همان ولايت در امور حسبيه است كه بهگفته معظم له فرقي بين مجتهدين نيست مانند نظر استادشان آيت الله العظمي خوئي در ضمن براي رسيدن به اهداف دنيوي از مراجع تقليد مايه نگذاريد خواهشاً و مردم بدانند در مورد آيت الله سيستاني آنچه صحت دارد كه در سايت رسمي معظم له موجود باشد و دفتر ايشان در قم رسماً تائيد كند والسلام علي من تبع الهدي
دست بوسي فقط نشانه تبعيت نيست معرفت لازمه كه سيدحسن آقا خيلي بامعرفت تر از دست بوس هاي بي معرفت است خاندان امام خادمان مردم ونظام ورهبري هستند.