کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دو توصیه آیت الله سیستانی به نوه امام (ره)

28 شهريور 1388 ساعت 9:06


روز گذشته خبری در محافل سیاسی نقل قول شد که در آن از توصیه های آیت الله سیستانی به نوه امام (ره) حکایت داشت.

به گزارش جهان، منابع خبری نقل کردند که آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در دیدار با سید علی خمینی نوه حضرت امام، وی را به درس خواندن و تبعیت از رهبری سفارش کرده اند.
از جزئیات بیشتر این دیدار خبری در دست نیست.

حجت الاسلام سید علی خمینی آخرین فرزند حاج سید احمد خمینی و نوه دوست داشتنی حضرت امام است که تصاویر او با امام در ماه های آخر عمرش بسیار مشهور است. وی چندی پیش با نوه آیت الله سیستانی ازدواج کرده بود.

از سوی دیگر همزمان با پخش شایعاتی مبنی بر ورود سید حسن خمینی (برادر بزرگتر سید علی خمینی) در بحثها و اختلافات نازل جناحی، دوستداران بیت امام و حجت الاسلام سید حسن خمینی از این موضوع  به شدت نگرانند.

این شایعات که به دنبال عدم حضور سید حسن خمینی در برخی مراسمات رسمی قوت گرفته، موجب شده است تا برخی کج اندیشان اینگونه حرکات احساسی را با توجه به نگرش "حسین خمینی" (نوه دیگر امام) طبیعی جلوه دهند!

گفتنی است حسین خمینی از مخالفان سرسخت نظام جمهوری اسلامی است. 

وی در سال 2004 و بعد از حمله نظامی آمریکا به عراق, از ایران به عراق و از انجا به ایالات متحده آمریکا سفر کرده است و با بعضی سران اپوزیسیون از جمله رضا پهلوی و مایکل لدین دیدارهایی را صورت داده است. حسین خمینی در همانجا از امریکا دعوت کرده تا ایران را بمباران کند وحکومت اسلامی را سرنگون سازد!

حسین خمینی در ماه جون ۲۰۰۶ در مصاحبه با تلویزیون العربیه از حملهٔ نظامی آمریکا به ایران به منظور آزاد سازی ایران حمایت کرد و افزود: «آزادی باید از هر راهی وارد ایران شود چه از طریق تحولات داخلی چه خارجی.» او آزادی از قید رژیم جمهوری اسلامی را «تولدی ديگر» خوانده بود. 

به نظر می رسد هوشیاری حجت الاسلام سید حسن خمینی در کنترل احساسات و  پرهیز از ورود به دعواهای نازل سیاسی که منطبق با وصیت نامه امام راحل است، می تواند توطئه بدخواهان انقلاب و تفرقه افکنان کشور را نقش بر آب کند.


کد مطلب: 66635

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/66635/دو-توصیه-آیت-الله-سیستانی-نوه-امام-ره

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com