شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۳
هیات تطبیق مصوبات: اختیار تام به بقایی غیرقانونی است؛

اختیار نامحدود به هر استاندار برای استخدام 4 هزار نفر در آستانه انتخابات

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب: 263647
عضو هیات تطبیق مصوبات دولت با قانون از مصوبه ای در هیات دولت خبر داد که طبق آن دولت به استانداران برای استخدام غیر قانونی چهار هزار نفر در هر استان اختیار تام داده است.
اختیار نامحدود به هر استاندار برای استخدام 4 هزار نفر در آستانه انتخابات
به گزارش جهان، محمدرضا خباز در گفتگو با مهر اعلام کرد: دولت در تاریخ 1391.9.29 همزمان با صدور مجوز غیر قانونی برای معاون اجرایی رئیس جمهور در استخدام بی قید و شرط 1500 نفر در نهاد ریاست جمهوری مصوبه مشابهی مبنی بر مجوز استخدام بی ضابطه به استانداران تصویب کرده است.

به گفته وی طبق این مصوبه هر استاندار اختیار تام می یابد که 4 هزار نفر را در آستانه انتخابات در استان خود به استخدام دولت در بیاورد.

هیات تطبیق مصوبات مصوبه دولت برای استخدام را مغایر قانون دانست

اما ساعتی پیش، یک عضو هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین خبر داد که این هیات در بررسی های امروز خود مصوبه دولت در ارائه اختیار تام به معاون اجرایی رئیس جمهور برای استخدام بدون قید و شرط 1500 نفر را مغایر مواد برنامه پنجم توسعه و قانون خدمات کشوری دانست.

این عضو هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین، با اشاره به جلسه بعد از ظهر امروز این هیات گفت: در این جلسه مصوبه هیات دولت  در ارائه اختیار تام به معاون اجرایی رئیس جمهور برای استخدام بدون قید و شرط 1500 نفر به طور ویژه بررسی شد.

وی اعلام کرد : در این بررسی ها این مصوبه مغایر مواد 41 ، 51 ، 57 و 68 قانون برنامه پنج ساله پنجم، همچنین خلاف مواد 29 و 44 قانون خدمات کشوری شناخته شد.

به گفته وی این مغایرت ها در روزهای آینده جهت اقدام به رئیس مجلس اعلام خواهد شد.  

طبق اصل 138 قانون اساسی تصویب‏ نامه‏ ها و آیین‏ نامه‏ های دولت ضمن ابلاغ برای اجرا به اطلاع رییس مجلس شورای اسلامی می‌رسد تا در صورتی که آنها را بر خلاف قوانین بیابد با ذکر دلیل برای تجدید نظر به هیأت وزیران بفرستند.

مطابق تبصره (4) قانون الحاق پنج تبصره به قانون نحوه اجرای اصل (85 و 138) قانون اساسی مصوب سال 1378 نیز چنانچه تمام یا قسمتی از مصوبه مورد ایراد رئیس مجلس قرار گیرد و پس از اعلام ایراد به هیئت وزیران، ظرف مدت مقرر در قانون، نسبت به اصلاح یا لغو آن اقدام نشود پس از پایان مدت مذکور حسب مورد تمام یا قسمتی از مصوبه مورد ایراد، ملغی الاثر خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مردم گول این بازیها را نمی خورند چون خوب می دانند که آقای احمدی نژاد قصد دارد فقط "بقائی" تکثیر کند و در این مرحله 1500 نفر "بقائی" گونه را جذب نهاد ریاست جمهوری نماید به همین دلیل هم قرار است ضوابط این 33 سال در امر گزینش نادیده گرفته شود (به سوابق بقائی رجوع شود)در آمریکا و انگلیس بعضی ضوابط سابق در استخدام نیرو در ارتش لغو شده و آشکارا این موضوع اعلام گردیده اما گویا در حزب مشائی قرار است که این کار با شیوه های پنهان کارانه عملی شود .
این استخدام ها موقتی است ومطمئنآبعد از انتخابات وبعد از اینکه خرشان به خیال خود از پل گذشت محترمانه همه شان را رد خواهند کرد.ولی باید بدانند که حنای انها دیگر رنگی برای ملت بیدارو ولایتمدار ایران ندارد وخر انها راروی پل به پرتگاه خواهند فرستاد.
چرا صدا وسیمای ما اینقدر از مسائل جاری مملکت پرت است.یا میخواهد مردم را بیخبر نگه دارد.