جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۲۶

سرنوشت شهره وزیری تبار در انتظار گلشیفته فرهانی

دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 169642
 سرویس فرهنگی جهان-گلشیفته فراهانی، بازیگر سابق سینمای ایران، چند سال قبل به دلایلی ناگفته اما آشکار، برای همیشه از کشور ایران رفت و به دامان غرب پناه برد.رفتن این زن، با کشف حجاب او در مقابل دوربین های حریص رسانه های خارجی و در ادامه حضورش در فیلم پیکره دروغ ها همراه بود.
 
رفتنی که با حرف و حدیث های زیادی در داخل کشور مواجه شد. حرف و حدیث هایی که البته بسیار زود سرد شد و همه باز هم در گیر و دار سینمای داخلی کشورمان و روزمرگی های زشت و زیبایش، همه چیز را از یاد بردند.

عده ای با رفتن پر طمطراق گلشیفته فراهانی از کشور اینطور تصور کردند که او به زودی بر پرده سینماهای هالیوود جا خوش خواهد کرد. تصوری که البته با اقبال نشان دادن صوری یکی، دو شبکه خبری گمنام آمریکایی به فراهانی، دلایل بیشتری برای واقعی شدن پیدا کرد اما زمان نشان داد که غرب از امثال گلشیفته فراهانی غیر از ابزار! به هیچ عنوان دیگری استفاده نخواهد کرد. 

چه اینکه این نوع استفاده از ابزاری در مورد اسلاف قبلی و همانندهای گلشیفته فراهانی همچون شهره وزیری تبار (آغداشلو) نیز به عینه تکرار شده بود.

فراهانی پس از مدتی در فیلم پیکره دروغ ها که فیلمی متضمن مفاهیم استکباری و تکرار کننده دروغ های همیشگی علیه مسلمانان بود، در کنار "دیکاپریو" و "کرو" حضور یافت. فیلمی که عده زیادی از آگاهان هنری و سیاسی کشور معتقدند فیلمی بود که به عنوان یک پیش درآمد تهیه شد تا دشمنان ایران عزیز ما، در گامی دیگر بتوانند هرآنچه توهین که می توانند همانند آنچه را که بر سر شهره وزیری تبار در فیلم خانه ای از شن و مه، آوردند، بر سر گلشیفته فراهانی نیز بیاورند.

البته گام دوم نقشه های شوم، علیه فراهانی هنوز برداشته نشده است اما حتی زندگی کنونی فراهانی نیز گویای اثبات تمام مطالب دلسوزانه ایست که او هنگام رفتن، پنبه در گوش خود گذاشت و در سحر دورنمایی که از غرب می دید، آنها را نشنید.

گلشیفته ۳۰ ساله هم اکنون با وجود گذشت چند سال از رفتنش از ایران، نه تنها همچون وزیری تبار نتوانسته است در هیچ فیلم مشهور و پر فروشی بازی کند بلکه در روزهای اخیر مجبور شده است به عنوان یک مانکن دسته چندم در یکی از نشریات مد لباس غربی ظاهر شود.

فراهانی در حالی سر به تقدیری همانند شهره وزیری تبار سپرده است که ایکاش قبل از رفتن و قبل از کشف حجاب در مقابل دوربین های غربی به عنوان یک زن ایرانی و قبل از پشت پا زدن به تمام ارزش هایی که با آنها بزرگ شده بود، این سرنوشت تلخ را مطالعه می کرد.فراهانی مگر قرار است مشهورتر از وزیری تبار باشد...؟! 

وزیری تباری که در یکی دو فیلم غربی بازی کرد و در مشهورترین فیلم خودش! یعنی خانه ای از شن و مه در نقش همسر یک سرهنگ آمریکایی ظاهر می شود و حتی مطمع او نیز قرار گرفت و همین.و اساساً این فیلم ساخته شد تا آمریکا بتواند با حضور یک زن ایرانی غیرت ما را به سخره بگیرد.وزیری تبار هم اکنون در جایی ایستاده است که فراهانی و فراهانی های احتمالی بعدی چند سال دیگر در آنجا خواهند ایستاد.

فراهانی اگرچه حتی هنوز هم در برخی گفته هایش با شبکه های گمنام غربی از رضایتش برای رفتن از ایران می گوید اما آنچه که در همین چند سال بر او گذشته است از قبیل مانکن شدنش و یا حضورش در تله فیلم های کارگاهی، خود گویای سال های بعدی او نیز خواهد بود.

سرنوشت تلخ فراهانی درسی است برای آنها که با صدای دهل غرب، از دور مسحور شده اند و فکر می کنند آنسوتر خبریست!مگر فراهانی نبود که در دیالوگش در فیلم "علی سنتوری" کشور ما را کشوری خشن خواند و البته بعدها معلوم شد که به این دیالوگش اعتقاد نیز داشته است...؟! 

غرب او را حتی به قیمت یک لحظه یکی از خوانندگانش نیز نخواهد خرید چه رسد به قیمت بازیگران مشهور هالیوود...؟!آنهایی که هنوز هم گاهی با آب و تاب از گلشیفته و یا خواست برخی محافل برای بازگشتش سخن می گویند، آیا منکر این حقایقند...؟! آیا در نظر آنها مسعود کیمیایی که با همه انتقاداتش، در همین کشور و زیر همین آسمان زیبای آبی می زیَد مشهورتر و موفق تر است یا امثال گلشیفته فراهانی که در اوان رسیدن به همه چیز به هیچ چیز پناه بردند...؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


از دستگاه فرهنگی و سینمایی ما بهتر از گلشیفته ها بیرون نمی آید.
گلشیفته آدم بازی خورده ایه...تصاویر آخرین فیلمی که بازی کرده رو دیدین؟....نمی دونم چرا حالا که با حجاب مخالفه ولی به اونا پناه برده
اونا فقط حجابو از ادم نمی گیرن که طمع در حیثیت ادم دارن
Iran, Islamic Republic of
ما مسلمان هستیم درست نیست تصویر یک نامحرم به هر دلیلی انتشار علنی شود ان هم از یک سایت انقلابی
United States
گلشيفته زن بهايي شده و شرط قطعي بهاييت در ازدوج بهايي بودن طرف مقابلش است
Germany
والا گلشیفته فراهانی مشهورتر است
Iran, Islamic Republic of
هر كه با احكام الهي خداوند قهار در افتاد، ور افتاد...منتظر فضاحت بيشتر او باشيد، مگر آنكه توبه كند!
Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا باید نونشو چطور دربیاره؟وقتی در مورد حجاب اونطوری حرف میزنه معلومه غرب ازش میخواد چطوری نون دربیاره
سرهنگ امریکاهی نه اقای مفسر سرهنگ ایرانی مقیم امریکا
قابل ذکر است که شهره آغداشلو یا همان شهره وزیزی تبار در فیلم خانه ای از شن و مه در نقش یک سرهنگ فراری طاغوت که مثلا بن کینگزلی یک ایرانی الاصل و شوهر اوست نقش بازی کرده است
Iran, Islamic Republic of
او کسی نیست و کسی هم نخواهد شد .مهم افرادی هستند که این قبیل آدم ها را وارد فرهنگ و هنر کشور می کنند معروفشان می کنند و بعدا هم روانه ینگه دنیا . همه اینها سناریو دارند مسئولیت اصلی با مجریان سناریو امثال آقایان ... می باشد و فراهانی ها یک قربانی بیش نیستند
Iran, Islamic Republic of
مگه توی ایران بازیگر تاپی بود که بره اونجا یه کاره بشه ..... از همون اول هم از بازیش بدم میومد
Iran, Islamic Republic of
قانون اساسی و نانوشته سینمای غرب اینست که لخت شو وبعد معروف شو.
تا بحال آیا بازیگری را دیده اید که عریان نشده معروف شده باشد؟ستاره سازی در غرب اصول خودش را دارد.
Iran, Islamic Republic of
سلام من خودم به شخصه از این خانم متنفرم و فراهانی نیز هستم
لطفا این جمله را اصلاح کنید "در جایی ایستاده است که فراهانی و فراهانی های احتمالی بعدی چند سال دیگر در آنجا خواهند ایستاد."
فراهان در طول تاریخ مهد بزرگان ادبا و دانشمندان همچون امیرکبیر و حسابی بوده و هست و امثال این خانم نیز تفاله‌های خودفروش این دیار هستند که در هر باغی چند خس و خاشاک هم می روید
Iran, Islamic Republic of
کسی فراهانی ها رو بد نمی دونه بلکه گفتن "فراهانی و فراهانی های احتمالی" منظور شخص گلشیفته و کسانی که از وی تاسی می کنند می باشد مثل اینکه بگوییم یزید و یزیدهای زمانه
Iran, Islamic Republic of
گلشیفته اشتباه کرد .لطفا مطالب خلاف واقع در مورد بهایی بودن شوهرش ننویسید.متاسفم که این ماهها افراد رو دو دسته کردن اونهایی که حزب اللهی هستند و اونهایی که نیستند .افراد با طرز تفکرات مختلف تا زمانی که تابع قوانین جمهوری اسلامی هستند قابل احترامن
Iran, Islamic Republic of
هر چقدر این افراد از مملکت امام زمان (عج) دور بشن بهتره
از كسي كه شوهرش بهايي است، چطور انتظار داريد كه حجاب رعايت كند و پايبند به اعتقادات ملي و مذهبي بماند؟!!!
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک ایرانی از منطقه فراهانات خجالت می‌کشم که در کنار نام مشاهیر این منطقه مثل پروفسر حسابی و امیرکبیر و قائم مقام فراهانی (سلام الله علیهم اجمعین) و... اسم این خانم بیاید...
Latvia
یادم می آید مرحوم ناصر عبدالهی یک ترانه ای خوانده بود که:حیونی تازه آدم شده بود ، به سرش هوای حوا زد و رفت».من نمیتوانم قبول کنم که یک ایرانی با تمام مشکلاتی که در داخل است برود و جای دیگری خود را عرضه کند.
" از دستگاه فرهنگی و سینمایی ما بهتر از گلشیفته ها بیرون نمی آید" گل گفتین.
اي بابا بي خيال بدتر از ايشون توي دم ودستگاه سينماي فعلي ايران مشغول عيش و نوشند ما در رسانه اين مملکت براشون تبليغ ميکنيم و ... بي خيال بي خيال
واقعا به حال این زن تأسف میخورم
بابا اون برای همه ما مرده است!!
لطفا دیگر خبری از اون نگذارید و فکرش را هم از سرش بیرون کند که راهی برای ورود به کشور پیدا کند
نفرین بر وطن فروش
اینا که تو ایران هرکاریکه دلشون می خواد می کنن. دیگه خارج رفتن شون چیه!؟
Iran, Islamic Republic of
درود بر شمقدری وشمقدریها فکرکردین هنرپیشه های الان که دارن از همین آقایون مجوز فیلمهای آنچنانی میگیرند از گلشیفته بهترند مسئولین اداره سینمایی ارشاد اون دنیا جواب خون شهدای مظلومی که بخاطر ناموس امثال ایشان شهیدشدند را چی میدهند ما که تماشاگریم یقه اینها را اون دنیا میگیریم هر کس که بواسطه فیلمهایی که اینا مجوز پخششو میدن به گمراهی کشیده بشه گناهش گردن همین آقایان ارشاد است
Iran, Islamic Republic of
گلشیفته زنی بود که به خاطر هیچ به همه ارزش های اسلامی پشت پا زد