دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

معرفي سريال‌های ماه رمضان

يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 128386
سريال داستاني «جراحت» در 30 قسمت 35 دقيقه‌اي به روي آنتن مي‌رود و پخش آن از روز پنجشنبه 21 مردادماه آغاز خواهد شد. اين سريال هر شب ساعت 20:30 به روي آنتن مي‌رود و تكرار آن نيز روز بعد ساعت 15:50پخش مي‌شود.
ويژه برنامه‌هاي شبكه سوم سيما در ماه مبارك رمضان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار راديو و تلويزيون فارس، ويژه برنامه‌هاي شبكه سه سيما در ماه مبارك رمضان 1431 هجري قمري به شرح زير است:

* «جراحت»
سريال داستاني «جراحت» در 30 قسمت 35 دقيقه‌اي به روي آنتن مي‌رود و پخش آن از روز پنجشنبه 21 مردادماه آغاز خواهد شد.
اين سريال هر شب ساعت 20:30 به روي آنتن مي‌رود و تكرار آن نيز روز بعد ساعت 15:50پخش مي‌شود.
نويسنده «جراحت» سعيد نعمت الله است و به كارگرداني محمدمهدي عسگرپور و تهيه كنندگي محمدرضا شفيعي ساخته شده است.
در اين سريال امين تارخ، ثريا قاسمي، علي عمراني، فرهاد اصلاني، آتنه فقيه نصيري، مهوش صبركن، رامين راستاد، ليلا بلوكات، هستي مهدوي‌فر، ياسر جعفري، ميليشيا مهدي‌نژاد، كريم اكبري مباركه، گيتي قاسمي و ... ايفاي نقش كرده‌اند.
در خلاصه داستان سريال آمده است: لطيفه، پيرزني كه در مكتب خانه‌هاي قرآني روزگار گذرانده و بزرگ شده و با همسري متدين ازدواج كرده است، بعد از مرگ همسرش، دو پسرش «بزرگ» و «اسماعيل» را به دندان گرفته و شرافت‌مندانه بزرگ كرده و برايشان خانه و خانواده تشكيل داده است. همه اين شرايط خوب و مناسب زماني دست خوش تغيير مي‌شود كه در پي اتفاقي، اتحاد و گوش سپردن به حرف مادر را فراموش مي‌كنند و در دام فتنه بني‌اميه‌وار شخصي گرفتار مي‌شوند... اين فراموش كردن ضربه‌اي است بر پيكره دو خانواده كه روز به روز آنها را در مسير سرازيري دهشتناك قرار مي‌دهد و سقوطي غير قابل جبران...

* «خانه به دوش»
مجموعه تلويزيوني «خانه به دوش» به نويسندگي و كارگرداني «رضا عطاران» نيز كه سال‌هاي قبل از شبكه سه پخش شد، دوباره در 13 قسمت90 دقيقه‌اي پخش مي‌شود.
بنابراين گزارش، اين سريال از پنجشنبه 24 مرداد ،هر روز به جز جمعه‌ها، ساعت10:40پخش مي‌شود.
در اين سريال حميد لولايي، مريم اميرجلالي، علي صادقي، آناهيتا همتي، فلور نظري و... ايفاي نقش مي‌كنند.
ماشاء الله و اصلان، دو دوست و همبازي قديمي كه اتفاقاً باجناق نيز هستند چندسالي است كه باهم روابط خوبي ندارند. اين كدورت از زماني آغاز شده كه دو باجناق به اتفاق، مديريت شركتي را عهده‌دار مي‌شوند كه اين شراكت به دلايلي به سرانجام نمي‌رسد. ماشاءالله شراكتش را با اصلان به هم زده خود را كنار مي‌كشد و اصلان شركت را سروسامان داده و حالا پس از چندسال وضعيت مالي خوبي به هم زده است و برعكس ماشاء الله كه دخلش كفاف خرجش را نمي‌دهد، مجبور شده به هردري بزند تا روزگار بگذراند و حال پس از چند سال اوضاع مالي‌اش تعريفي ندارد، وانتي فكستني دارد و هندوانه فروشي مي‌كند و ...

*«ويژه برنامه افطار»
ويژه برنامه افطار در 30 قسمت 70 دقيقه‌اي از پنجشنبه 25 مردادماه، هر شب ساعت 19:00 پخش مي‌شود. اين برنامه به تهيه كنندگي سيد علي احمدي ساخته مي‌شود و برنامه‌اي زنده و گفت‌وگو محور است كه ميهمانان برنامه به صورت خانوادگي و تيم‌هاي موفق در حوزه‌هاي فرهنگي، هنري، ورزشي، علمي و بعضا سياسي با نگاه ويژه به نقش جوانان در خانواده‌ها است.

*«منظر ماه»
برنامه «منظر ماه» در 30 قسمت 30 دقيقه‌اي از پنجشنبه 21 مرداد، هر شب ساعت 21:15 با طراحي، تهيه كنندگي و مجري طرح نورالدين عبدالله‌پور پخش مي‌شود.
اين برنامه با هدف معرفي، الگوسازي، بصيرت افزايي، بررسي زندگي و فعاليت‌هاي قرآني 30 خانم فعال در 28 استان كشور كه توسط 30 مستندساز و فيلمساز با استفاده از ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي نيروي بومي توليد شده است.
اين برنامه با مشاركت مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تهيه شده است.

* «روزگار مردمان دور دست»
برنامه «روزگار مردمان دور دست» در 30 قسمت 20 دقيقه‌اي در ماه رمضان هر روز ساعت 13:30 پخش مي‌شود.
اين برنامه كه تهيه كنندگي و كارگرداني آن را موسي جابري برعهده دارد، به اين مساله مي‌پردازد كه در مناطق عشايري و دور دست كشور، انسان‌هايي به صورت گمنام ولي پر تلاش زندگي مي‌كنند كه خدماتشان هم براي نزديكان و هم براي عامه مردم مفيد است. با توجه به اين كه تلاش‌هاي مذكور در ماه رمضان با كم‌ترين توقع و با حداكثر همت صورت مي‌گيرد، بنابراين چنين انسان‌ها و گروه‌هايي مصداق عيني كار و همت مضاعف هستند.
علاوه براين آشنايي، زندگي اين مردم و مشكلاتشان مي‌تواند بخشي از توقعات بي‌مورد انسان‌هاي طبقه متوسط را به چالش بكشد، بدين معنا كه امكانات كم و زندگي فقيرانه اين آدم‌ها الگوئي است براي كساني‌كه تلاش نمي‌كنند از زندگي ناراضي‌اند و براي تغيير زندگي خود قدم بر نمي‌دارند.
اين برنامه، علاوه بر موارد فوق ما را با شيوه زندگي، جاذبه‌هاي محيطي و فرهنگ مردمان عشاير آشنا مي‌كند.
بخشي از موضوعات اين مجموعه عبارتند از پرستاران بخش سرطاني، كارگران استخراج سنگ، كتابخانه‌هاي سيار عشايري، كمپ‌هاي ترك اعتياد، كشاورزي سنتي، آب‌رساني به مناطق محروم كه فاقد آب آشاميدني هستند و...

*«سمت خدا»
اين برنامه ويژه ماه مبارك رمضان هر روز به جز پنجشنبه و جمعه ساعت14:00 پخش مي‌شود.
تهيه‌كنندگان اين برنامه عبدالمجيد ركني و محمدرضا ماندگاران هستند.
اين برنامه به موضوعاتي مانند انس با نهج البلاغه، دين‌داري در آخرالزمان، توبه و گناه، فضيلت ماه‌هاي رجب، شعبان و رمضان، روابط در خانواده ديني و... باحضور كارشناساني چون حجج الاسلام رنجبر، علي اكبري، عالي، ماندگاري، خانم نيل‌چي‌زاده اجرا خواهد شد.


* «تلاوت قرآن كريم»
«تلاوت قرآن كريم» از پنج‌شنبه 21 مرداد هر روز ساعت 14:45 روي آنتن مي‌رود.
اين برنامه در30 قسمت 60 دقيقه‌اي به تهيه كنندگي سيدحامد نجفي با حضور قاريان برجسته بين‌المللي از حرم حضرت معصومه(س) به‌صورت زنده پخش مي‌شود.

* «كيميا(3)»
اين برنامه حاوي سخنان و رهنمودهاي اخلاقي، قرآني حضرت آيت‌الله مهدوي‌كني در 30 قسمت 10 دقيقه‌اي از پنج‌شنبه 21 مرداد، هرشب ساعت 22:15 روي آنتن مي‌رود.
تهيه كننده اين برنامه حميد نوبهار است.

* «سخنراني مذهبي»
برنامه «سخنراني مذهبي» به تهيه‌كنندگي سيدعبدالمجيد ركني وسيدمحمدهادي حجتي در 30 قسمت 30 دقيقه‌اي از پنجشنبه 21 مرداد هرروز صبح‌ها از ساعت 6:30 روي آنتن مي‌رود و تكرار آن ساعت 14:00 هر روز پخش مي‌شود.
آيت‌الله ناصري، حجج‌الاسلام انصاريان، رفيعي، نقويان، پناهيان و ماندگاري از جمله سخنرانان اين برنامه هستند.

* «سفره‌هاي آسماني»
برنامه «سفره‌هاي آسماني» در 30 قسمت 25 دقيقه‌اي از برنامه‌هاي گروه فرهنگ و معارف اسلامي شبكه سه سيما است كه از جمعه 22 مرداد ساعت 9:15 روي آنتن خواهد رفت.
اين برنامه فعاليت‌هاي كميته امداد در 15 استان كشور (هرمزگان، كرمان، يزد، اصفهان، مركزي، قم، قزوين، كردستان، زاهدان و...) را به تصوير مي‌كشد.
تهيه كننده اين برنامه حسين فريدوني و مجري آن افشين زي‌نوري هستند.

* «نواي قدسي»
اين مجموعه برنامه در 30 قسمت 60 دقيقه‌اي از پنج‌شنبه 21 مرداد هر بامداد ساعت 5:30 روي آنتن مي‌رود.
در «نواي قدسي»، ترتيل 30 جزء قرآن كريم توسط قاريان برجسته بين‌المللي در صحن گوهرشاد به‌صورت زنده پخش مي‌شود.
تهيه كننده «نواي قدسي»، علي اهرابي‌نيا است.

* «حكمت‌هاي نهج‌البلاغه»
اين برنامه شامل 104 ميان برنامه 5/1دقيقه‌اي است كه از پنج‌شنبه 21 مرداد هر روز در سه نوبت به‌صورت ميان برنامه روي آنتن شبكه سوم سيما خواهد رفت.
آموزش و ترويج جملات حكمت‌آميز و پرارزش اميرمؤمنان علي (ع) در خصوص شناخت اسرار سالم زيستن و ارزش‌هاي انساني از اهداف اين برنامه است.
تهيه كننده «حكمت‌هاي نهج‌البلاغه» مجيد سلم‌آبادي است.

* «زلال احكام»
پخش اين برنامه از گروه فرهنگ و معارف اسلامي در 36قسمت 10 دقيقه‌اي از شنبه 16 مرداد آغاز شده است و هر روز به جز جمعه‌ها در ساعت 12:45 روي آنتن مي‌رود.
تهيه كننده و كارگردان اين مجموعه برنامه «محمدرضا عطارد» است و در آن، حجت‌الاسلام والمسلمين فلاح‌زاده به سؤالات مردم و مخاطبان كه از طرق مختلف (پيامك، تلفن، پست الكترونيكي و نامه) به برنامه رسيده است، پاسخ مي‌دهد.

* «شهر خدا»
اين مجموعه برنامه در30 قسمت 25 دقيقه‌اي از جمعه 22 مرداد هر روز ساعت 18:00 روي آنتن مي‌رود. تهيه‌كننده و كارگردان اين برنامه نجم‌الدين شريعتي است. «شهرخدا» عنوان برنامه‌اي‌ تركيبي است كه با حضور كارشناساني چون حجةالاسلام دكترمرتضي آقاتهراني، حجةالاسلام علي سرلك و ... به موضوعاتي در خصوص ماه مبارك رمضان، شب‌هاي قدر، مسائل فردي و اجتماعي مي‌پردازد.

* «نجوا»
اين برنامه در 26 قسمت 5 دقيقه‌اي ازپنجشنبه 21 مرداد، هر روز به صورت ميان برنامه روي آنتن شبكه سه خواهد رفت.
«نجوا» با ساختاري جديد در صدا و تصوير «مناسبت‌هاي مذهبي» چون ماه مبارك رمضان را از منظر قرآن، احاديث معصومين، سخنان بزرگان از جمله شهيد مطهري، علامه جعفري، مرحوم كافي و ... و با استفاده از مناجات آيت‌الله جوادي آملي توليد شده است.
گويندگان برنامه وحيد جليلوند، ياسر دعاگو و باراني هستند.
تهيه‌كنندگي و كارگرداني برنامه «نجوا» را «مجيد خواجه‌نژاد» برعهده دارد.

* «نمايشگاه قرآن»
برنامه «نمايشگاه قرآن» در30 قسمت 20 دقيقه‌اي از شنبه 23 مرداد، هر روز در ساعت 22:30 به انعكاس اخبار و برنامه‌هاي مختلف نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم مي‌پردازد.
در اين برنامه مصاحبه با مسئولان نمايشگاه، مسابقه و طرح ملي «هر روز با قرآن» با اجراي ميثم آقابيگي و احمد اكبرنژاد هر روز به‌طور زنده پخش خواهد شد.
تهيه كنندگي و كارگرداني اين مجموعه برنامه را «سيدمصطفي موسوي» برعهده دارد.

* «راويان آفتاب»(هجرت ماه)
اين برنامه در 10قسمت 20 دقيقه‌اي از شنبه 23 مرداد ساعت 23:30 به تهيه‌كنندگي و كارگرداني سيدمحمدرضا خردمندان روي آنتن خواهد رفت.
«راويان آفتاب»(هجرت ماه) درباره روحانيوني است كه از شهر محل زندگي خود، براي تبليغ دين، پاسخ به نيازهاي ديني و برطرف كردن مشكلات زندگي مردم به مناطق دور افتاده كشور مهاجرت كرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *