جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۵۵

این‌بار،ماجرای کتک‌زدن داور در تالش جهانی شد+فیلم

سه شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب: 194293
هنوز یك هفته از حركت شیث رضایی و محمد نصرتی و هیاهویی كه در رسانه های جهان بر سر آن به راه افتاد نگذشته كه بازیكنان و مربیان چوكای تالش سوژه ای جذاب دیگری برای آنها فراهم كردند.

به گزارش جهان به نقل از ایرنا،اغلب روزنامه های انگلیسی در سایت خود یك فایل ویدیویی منتشر كردند و نوشتند: اگر فكر می كنید در لیگ های انگلیس با داوران بد رفتاری می شود نگاهی به این فیلم بیندازید و ببینید یك تیم ایرانی با این مرد سیاه پوش نگون بخت چگونه رفتار می كند؟'

هنگامی كه روی فایل ویدیویی كلیك می كنید می بینید ابتدا یك بازیكن و سپس سایر بازیكنان و مربیان تیم چوكای تالش بر سر داور می ریزند و او را به شدت كتك می زنند. داور را در زمین دنبال می كنند ولی سرانجام او در حلقه محاصره بازیكنان و مربیان گرفتار می شود و پیش از آنكه ماموران انتظامی خود را به محل حادثه برسانند‘ به شدت از سوی بازیكنان و مربیان و هواداران چوكا كتك می خورد.

روزنامه دیلی میل در این باره نوشت: در لیگ برتر انگلیس بدترین رفتاری كه داوران مجبورند تحمل كنند محاصره توسط بازیكنان و اعتراض شفاهی آنان است و یا اینكه داور را هل بدهند.

این روزنامه افزود: این كار به هیچ وجه با كاری كه در ایران انجام شد قابل قیاس نیست.

روزنامه مترو هم نوشت: فوتبال ایران دو هفته بدی را سپری كرده است. پس از حركت زشت دو بازیكن پرسپولیس در بازی با داماش در دسته پایین تر فوتبال ایران تیم های چوكای تالش و شهرداری دزفول به مصاف هم رفتند.

این روزنامه در شرح ماجرا نوشت: این بازی در دقایق پایانی و به خاطر اینكه داور كارت زرد دوم را به بازیكن چوكا نشان داد به جنجال كشیده شد. ابتدا بازیكنی كه كارت زرد دوم را دریافت می كند، كارت را به صورت داور می زند، بعد از آن یكی از مربیان چوكا كنترل خود را از دست می دهد و دیوانه وار به سمت داور حمله ور می شود.

مترو افزود: در پی این حركت تعدادی از بازیكنان و تماشاگران چوكا هم وارد معركه می شوند و داور را به محاصره خود در می آورند. آنها قبل از آنكه نیروهای انتظامی و ماموران تامین امنیت ورزشگاه برسند داور را حسابی كتك می زنند'.

این گزارش اینگونه به پایان می رسد: 'گاهی در فوتبال ایرلند یا انگلیس شاهد برخورد بازیكنان با داوران هستیم، ولی این درگیری ها قابل مقایسه با چیزی نیست كه در فوتبال ایران اتفاق افتاده است'.

شبكه خبری ان بی سی هم در بخش ورزش خود گزارش داد: ظاهرا ایرانی ها با برخی شوخی ها مشكل دارند. ولی با یورش به زمین بازی و له كردن داوری كه از تصمیم او خوششان نمی آید ؛ مشكلی ندارند.

سایت هافینگتون پست نیز شرح مبسوطی از این ماجرا نوشته و ادعا كرده است: داوری فوتبال بخصوص در خارج از انگلیس یكی از خطرناك ترین شغل های ورزشی است.

فیلم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باید تیم چوکای تالش از رقابت ها کنار بره و جرایم بسیار سنگین، حتی سنگین تر از جریمه شیث و نصرتی براشون در نظر گرفته بشه.
ضمنا توی رسانه ها هم باید صدا کنه
:)
Iran, Islamic Republic of
چرا شلوغش مي كنيد، اينها مي خواستند دارور را قلقلك دهند ولي داور اجازه چنين كاري را نمي داد
Iran, Islamic Republic of
جمع كنين اين فوتبال مسخره رو
United States
سلام . با نظر این دوست موافقم . البته رای خوبی صادرخواهد شد . اما بعد از مدتی رای ابطال یا تعدیل می گردد . بر این اساس همه می دانند میشود رابطه را بر ضابطه حاکم کرد پس بهتر است دلمان را خنک کنیم و داور را بزنیم یا ورزشکاری که دو سال محروم می باشد را بعد از یکسال وارد مسابقات کنیم بعد در رسانه ملی بگوییم ان شاء ا... مقامات جهانی متوجه موضوع نمی شوند این یعنی ما خودمان کشکیم . دلم برای این بیت المال می سوزد.
بگذریم دلمان از اینگونه اجرای قانون پر است جمله آخر اجرای اینگونه قوانین باعث می گردد بازیکنی که یک عمر اشتباه نکرده فکر کند این عرف ورزش است و ................
United States
از ايراني بودن و مسلمون بودنم خجالت كشيدم. با يه غريبه تو شهرشون چه كار كردن. خيلي نا مردي بود
آقاي كفاشيان مباركه تويك هفته جهاني شدي.
Iran, Islamic Republic of
کی به آراء توجه میکنه .همین چند وقت قبل 2نفر در کشتی فرنگی در وزن 120 دوپینگی از آب در آمدند و2سال علی الظاهر محروم شدند ولی الان جزء دعوت شدگان به اردوی تیم ملی هستند و در خانه کشتی حضور دارن.
Iran, Islamic Republic of
واقعا چرا پول اين مملكت را به پاي افراد بعضا بی اخلاق كه در زندگي جز فحش دادن و دويدن كاري بلد نيستند ميریزيد. در اين مملكت اينهمه تحصيلكرده دانشگاه چرا به اين افراد ارزش قائل نيستسد.
يك ليسانس كامپيوتر حقوق ماهيانه 700.000 تومان در يافت ميكند اما يك فوتباليست كه در اين مملكت هيچ افتخار ملي حتي در آسيا كسب نكرده بايد اينهمه برایش پول خرج كنيد. واقعا در بعضي موارد داريم از غرب فقط تقليد ميكنيم.
واقعا در مملكتي كه حضرت علي (ع) الگوي آن است اين اتفاقات مي افتد.
Iran, Islamic Republic of
آقا ما نه این فوتبالو میخوایم نه افتخارات نداشتشو. این پول بی زبون رو تو هرجا دیگه سرمایه گذاری می کردن خیلی بیشتر جواب می داد.
آبروی هرچی ایرانیه بردن.
Iran, Islamic Republic of
واقعا" به حال این وضعیت و این فرهنگ مردم فقط باید گریه کرد ...
واقعا که بچه های چوکا مردانگی را تمام کردن. فرهنگ واقعی را نشان دادند. واقعا که خجالت آور است. هیچ توجیهی ندارد. اگر یک نفر بود شاید میشد توجیه کرد ولی اینها چند ده نفر هستند و تماشاگران (نه تماشاگرنما که مسئولین تالشی گفتند) هستند و مردم شهر تالش. باید فوتبال شهر تالش را برای حداقل یک دهه از تمامی رقابتها حذف و خاطیان هر چند ده نفر که باشند به شدت تمام مجازات نمود و البته مسئولین شهر تالش را.
Iran, Islamic Republic of
لعنت به اين فوتبال و همه فساد و آبروريزي و هياهوش ... لعنت
Iran, Islamic Republic of
فیلمشو دیدم
ناجا کجا بود اونجا؟ فقط بلدن به جون حامیان بحرین بیفتن؟
واقعا شرم اور بود هر چند می دونم بخاری از کسی برای برخورد قاطع بلند نمی شه اما خدا کنه یه تصمیم قاطع و سخت و کوبنده درباره مسئولین و بازیکنان تیم تالش بگیرن تا حساب کار دست بقیه بیاد
ای داد ای فریاد از بی قانونی توی فوتبال از هر جهتی دولت واسه دادن یه هزار تومنی به یه کارمند حساب و کتاب داره ولی واسه پول دادن به اینها هیچی. کل پول نفت رو خالی میکنه توی حلقشون آخرش هم نتیجه اش این بی آبرویی هاست
چرا هیچ کس کاری نمیکند.
جالبه این اتفاق تو ورزشگاه پوریای ولی افتاده!!!!

پوریای ولی!!!!
Iran, Islamic Republic of
تيم چوكاي تالش علاوه بر جريمه سنگين مادي، حتما بايد از ليگ اخراج بشه. من نمي‌دونم توي اين تيم يه نفر با شعور پيدا نميشد يه كاري بكنه؟
Iran, Islamic Republic of
چرا ما بايدخبر اين فاجعه فرهنگي ورزشي رو اول از طريق روزنامه هاي انگليسي بشنويم؟؟؟چرا اخلاق و مردانگي تا اين حد در كشورمون سقوط كرده؟؟؟
United States
سلام. برای این کارها کشور انگلستان را چند سال از شرکت در جام اروپا محروم کردند ولی ما قانون را برای یک شهر نمی توانیم اجرا کنیم . ببینید چقدر ورزش ما قانون مدار است!!!
Iran, Islamic Republic of
چاره دو چیز در کشور ما فقط مرگه:
فوتبال و سینما
اف بر فوتبال ایران. تا کی باید این بی فرهنگها آبروی ایرانی رو تو دنیا ببرن؟؟؟!!! جمش کنید این مایه ننگ رو.تا دنیا از شرر اینا خلاس بشه.
Iran, Islamic Republic of
فوتبال و سينما غالبا به جز خسارت كلان فرهنگي و اعتقادي هيچ ثمره اي نداردالا براي فوتباليستها وبازيگران و عوامل فيلمسازي كارپردازان و دلالهايشان.
Latvia
بنام خدا
همیشه اشتباه می کنیم به نظرم باید
1. تنبیه بشن
2. رسانه های ماهم باید وحشی بازی های اونهارو نشون بدن
3. دوباره هم تنبیه کنیم
Iran, Islamic Republic of
تبریک به چوکا و تالش ....
آخر نامردی بود ...
Iran, Islamic Republic of
این تیم رو باید برای چند دوره از لیگ های مختلف محروم کنند
اخلاق درفوتبال وسينما ي ايران متاسفانه مرده است وكسي نيست كه جسدش را از زمين بردارد.
اف برسر اين فوتبال و كساني كه مي خواهند كشور ايران را با ورزش فوتبال معرفي كنند در حال حاضر تنها چيزي كه از فوتبال فهميده اند درست كردن قيافه و گندكاري در مجالس لهو لعب شيرين كاري در زمين ورزشي است ياد فوتبال و بازيكنان دهه 60 به خير حيف اين بودجه اي كه دولت و كشور صرف اين رشته كه گردانندگانش اين بي فرهنگها هستند میکند. چشم پوشي و عفو حتي اگر جرم پيش آمده اندك هم باشد سبب به وجود آمدن شيطنت هاي بزرگتر مي شود. نبايد هيچ خطايي را بخشيد چه بازيكن چه تماشاگرنماي بي فرهنگ.
Latvia
باید در اعتراض به چنین حرکتی داوران به طور کلی تا تامین امنیت خود، از داوری در کلیه لیگ های ایران خودداری و اعتصاب کنند.
چون ممکن است این اتفاق برای هر کدام از آنها هم بیفتد و یک رویه بشود
Latvia
فوتبال داره فرهنگی رو برای جوانها جا می اندازه که باید اعتراض رو به شدیدترین شکل بیان کرد.
فرض کنید کسانی که با یک حکم ولو اشتباه داور با او چنین برخوردی می کنند اگر از اطرافیان مقتول در یک قتل باشند، با خانواده قاتل چه خواهند کرد؟
من یکی که دیگر از نزدیکی های تالش هم عبور نمی کنم.
Iran, Islamic Republic of
این هم از دسته گل جدید برنامه وزین 90!باز هم از این برنامه مزخرف که فقط اشاعه دهنده بی اخلاقی است حمایت کنید؟مثلا با نشان دادن این فیلم چه مشکلی از فوتبال ما کم شد؟غیر از خندیدن بیگانگان و افسوس خوردن خود ما.برنامه 90 اگر به جای پرداختن به این همه حاشیه فقط 10 دقیقه از برنامه اش را در طی این همه سال به فرهنگ سازی در ورزش به ویژه فوتبال اختصاص می داد وضعیت فوتبال ما بهتر بود یا الان که فقط به حواشی جنجالی برای جلب مخاطب می پردازد؟
United States
با این کار این اراذل آبروی مردم بیچاره تالش هم رفت
من نمی دونم هرکی میره تو محیط فوتبال لمپن و بی فرهنگه یا اینکه لمپن و بی فرهنگ میشه؟!
Iran, Islamic Republic of
اهالي شهرهايي كه فوتبال در شهرتان برگزار مي شود بدانيد شما فقط فوتبال شهر خود را به ديگر شهرها معرفي نمي كنيد بلكه فرهنگ و ادب ميهمان نوازي شهروندان خود را بيشتر معرفي مي كنيد
متاسفم برای این فوتبال بیمار ایران.
اینقدر پول خرج میکنن اما بی فرهنگی بیداد میکنه و فقط هم حرفش رو میزنن و هیچ کار دیگه ای نمی کنن.
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به کامنتی که حرف برنامه 90 رو پیش کشیدند:
مگه برنامه 90 این فیلم رو پخش کرده؟! چرا الکی به 90 و فردوسی پور حمله میکنین؟
Iran, Islamic Republic of
گزارشگر هی میگه عجیبه!!
کجاش عجیبه؟ از یک مشت بی فرهنگ و بی .. چه انتظاری دارین؟!
Iran, Islamic Republic of
احسنت به نظری که در مورد برنامه 90 ارائه گردیده.دقیقا حقیقت و گفته. امام(ره) فرمودند تلوزیون دانشگاه است ولی مطمئنا این دانشگاه مد نظر حضرت امام(ره) نبود.
یه مشت ادم بی فرهنگ دورهم جمع شدند اسم خودشونم گذاشتن فوتبالیست(بلانسبت خوباشون).حیف نخبه های علمی کشورمون که کسی قدرشون رو نمیدونه.
Iran, Islamic Republic of
آقای کفاشیان برای موضوع شیث و نصرتی گغتند یک شوخی بوده در خصوص این موضوع چه اظهار فضلی خواهند کرد خدا می داند. آقای کفاشیان از اینکه با متخلفین چنان برخورد میکنید که دیگر کسی جرات انجام عمل زشت را ندارد متشکرم
Iran, Islamic Republic of
به طور حتم برنامه نود برای بار اول این فیلم را پخش کرد بنده نیز معتقدم این برنامه به غیر از بی اخلاقی هیچ مورد دیگری را برای تماشا گران وبازیکنان به ارمغان نمی آورد
با سلام
دوست عزیز برنامه نود اشاعه دهنده بی اخلاقی نیست بلکه توجه دهنده به یک فضای بی اخلاقی است. این فضا سالها بوده و به لطف حرکت آقای نصرتی و شیث داره واکاوی میشه. برید از اونایی ناراحت باشید که با حمایت از شیث و نصرتی و قهرمان ساختن از این دو مجرم فرهنگی سالها این فضا رو همین طور نگه داشتن. اگر همون روز که یک بازیکن شرت ورزشی خودش رو بعد از گل پایین کشید باهاشون برخورد سخت میشد این وضعیت ورزش ما نمیشد.
Iran, Islamic Republic of
تأسف برای مملکتی که ارزشهای اخلاقی در فوتبال آن تقریبا بر باد رفته است.
Iran, Islamic Republic of
بلانسبت داور نگون بخت، یه جورایی شبیه گیر افتادن قذافی بود!!!!!
Iran, Islamic Republic of
البته من منتظر میشم تا واکنش آقای فردوسی پور رو ببینم . این آقایی که تو اون برنامه اش اون طور با استیلی درگیر لفظی میشه و اون طوری جلوی دوربین سرخ و سفید میشه و وا اخلاقش بلند شده در این باره چی میگه ؟
به نظر من ریشه خیلی از این بحرانها و عصبیتهای ما درباره فوتبال و اینکه تیمی مثل پرسپولیس و یا هر تیمی دیگه که دچار بحران میشه و نمیتونه خارج بشه برنامه نود و شخص آقای فردوسی پور هستش . شمات دقت کنید تو اون برنامه ای که با استیلی تماس تلفنی داره و قبلش درباره بحران پرسپولیس صحبت میشه چه نیشخندهای بدی میزنه و سئوالات نیش دار می پرسه .
خود همین باعث میشه یه جوری تشنج تو همه ایجاد
بشه .
به هر حال با تعطیلی این برنامه شاید بشه فشار فکری رو از رو بازیکنان تیمها برداشت .
غالبا يك مشت ادم لات و اوباش توي فوتبال است
Iran, Islamic Republic of
كساني كه از برنامه نود و فردوسي پور انتقاد ميكنن يا اصل قضيه كه كتك خوردن داور از دست يه مشت ...رو فراموش كردند يا اينكه همون كساني هستند كه دارن داورو ميزنن.
Iran, Islamic Republic of
به اعتقاد بنده نیز این برنامه کذایی 90 نیمی از بی اخلاقی های فوتبال را موجب می شود. بنظر شخص فردوسی پور انسان مغرضی است و این کاملا از نوع اداره برنامه اش پیداست.
Iran, Islamic Republic of
خیلی ازبازیکنان فوتبال ازبیسوادترین وبی ادبترین افراد هستند
United States
فردوسی پور هم اگر بدیهای اخلاقی و فنی قشر فوتبالیست رو، رو نکنه که بوی گندش تاریخو بر میداره جای گیر دادن به ایشون به بازیکنان محبوبیتون اخلاق یاد بدید
به طریق دیگر که نتوانستند بروند جام جهانی!!! حالا هی تیم ملی اعلامیه بدهد دراین موارد حتما جهانی میشوند وچه خوب شدند!!! مماشات کنید ورای فرمالیته را پنهان کنید وسر مردم شیره بمالید بلکه به اندونزی گلی بزنید وحرکات موزون انجام دهید تا کل مسئله پاک شود !!! بلکه!!!
United States
سلام. برنامه نود باتوجه به اینکه زشتی ها را نشان می دهد و صاحبان این زشتی ها به راحتی آن را توجیه کرده واز آن رد میشوند و هیچکس برخوردی را نمی بیند پس برنامه نود برای ما خوب نیست .چرا، زیرا فرهنگ این برنامه و فرهنگ برخورد با هم رشد نکردند واین قبیل برنامه ها تا زمانیکه فرهنگ اولیه ایجاد نگردد بسیار مضر و بد می باشد ضمنا ادب از که آموختی از بی ادبان دیگر کاربرد ندارد
United States
به نظرم این تیم باید از صحنه ورزش کشور محو و تیم دیگری جایگزین آن شود اینا تربیت ندارند و باید در تلویزیون رفتارهای ناهنجار و خجالت آور اونا نقد و بررسی شود.
Iran, Islamic Republic of
برنامه 90 به تنهایی می توانست با پردازش به اخلاق خود الگوی بسیار مناسبی برای تمامی جوانان باشد ولی افسوس که خود این برنامه اشاعه دهنده برخی بی اخلاقی هاست.
United States
بابا والله ما مردم راضی نیستیم پولمون بره توی جیب یه سری آدمی که هیچی از اخلاق و معرفت نمی دونن
Iran, Islamic Republic of
بنده هم معتقدم اکثر اونهایی که از برنامة 90 و یا شخص فردوسی‌پور گله می‌کنند و سعی در تخریب وجهه اون دارند یا زخم خوردة این برنامه هستن و یا از روی ناآگاهی این کارو میکنن. حالا که یه نفر پیدا شده که علیرغم تمام محدودیت‌ها و خط قرمزها داره شجاعانه و بدون کوچکترین جانبداری از حزب یا گروه یا رنگ خاصی سیاهیها و زشتیهای این ورزش پر طرفدار رو به بحث و نقد منصفانه میکشه به نظر من خیلی بی انصافیه که تخریب بشه و باید با تمام قدرت ازش حمایت کرد چون با یک گل بهار نمیشه.
Iran, Islamic Republic of
پلیس هم داره نگاه میکنه..!!
Iran, Islamic Republic of
...