کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

این‌بار،ماجرای کتک‌زدن داور در تالش جهانی شد+فیلم

17 آبان 1390 ساعت 18:03


هنوز یك هفته از حركت شیث رضایی و محمد نصرتی و هیاهویی كه در رسانه های جهان بر سر آن به راه افتاد نگذشته كه بازیكنان و مربیان چوكای تالش سوژه ای جذاب دیگری برای آنها فراهم كردند.

به گزارش جهان به نقل از ایرنا،اغلب روزنامه های انگلیسی در سایت خود یك فایل ویدیویی منتشر كردند و نوشتند: اگر فكر می كنید در لیگ های انگلیس با داوران بد رفتاری می شود نگاهی به این فیلم بیندازید و ببینید یك تیم ایرانی با این مرد سیاه پوش نگون بخت چگونه رفتار می كند؟'

هنگامی كه روی فایل ویدیویی كلیك می كنید می بینید ابتدا یك بازیكن و سپس سایر بازیكنان و مربیان تیم چوكای تالش بر سر داور می ریزند و او را به شدت كتك می زنند. داور را در زمین دنبال می كنند ولی سرانجام او در حلقه محاصره بازیكنان و مربیان گرفتار می شود و پیش از آنكه ماموران انتظامی خود را به محل حادثه برسانند‘ به شدت از سوی بازیكنان و مربیان و هواداران چوكا كتك می خورد.

روزنامه دیلی میل در این باره نوشت: در لیگ برتر انگلیس بدترین رفتاری كه داوران مجبورند تحمل كنند محاصره توسط بازیكنان و اعتراض شفاهی آنان است و یا اینكه داور را هل بدهند.

این روزنامه افزود: این كار به هیچ وجه با كاری كه در ایران انجام شد قابل قیاس نیست.

روزنامه مترو هم نوشت: فوتبال ایران دو هفته بدی را سپری كرده است. پس از حركت زشت دو بازیكن پرسپولیس در بازی با داماش در دسته پایین تر فوتبال ایران تیم های چوكای تالش و شهرداری دزفول به مصاف هم رفتند.

این روزنامه در شرح ماجرا نوشت: این بازی در دقایق پایانی و به خاطر اینكه داور كارت زرد دوم را به بازیكن چوكا نشان داد به جنجال كشیده شد. ابتدا بازیكنی كه كارت زرد دوم را دریافت می كند، كارت را به صورت داور می زند، بعد از آن یكی از مربیان چوكا كنترل خود را از دست می دهد و دیوانه وار به سمت داور حمله ور می شود.

مترو افزود: در پی این حركت تعدادی از بازیكنان و تماشاگران چوكا هم وارد معركه می شوند و داور را به محاصره خود در می آورند. آنها قبل از آنكه نیروهای انتظامی و ماموران تامین امنیت ورزشگاه برسند داور را حسابی كتك می زنند'.

این گزارش اینگونه به پایان می رسد: 'گاهی در فوتبال ایرلند یا انگلیس شاهد برخورد بازیكنان با داوران هستیم، ولی این درگیری ها قابل مقایسه با چیزی نیست كه در فوتبال ایران اتفاق افتاده است'.

شبكه خبری ان بی سی هم در بخش ورزش خود گزارش داد: ظاهرا ایرانی ها با برخی شوخی ها مشكل دارند. ولی با یورش به زمین بازی و له كردن داوری كه از تصمیم او خوششان نمی آید ؛ مشكلی ندارند.

سایت هافینگتون پست نیز شرح مبسوطی از این ماجرا نوشته و ادعا كرده است: داوری فوتبال بخصوص در خارج از انگلیس یكی از خطرناك ترین شغل های ورزشی است.

فیلم


کد مطلب: 194293

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/194293/این-بار-ماجرای-کتک-زدن-داور-تالش-جهانی-فیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com