جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

ایستگاه مترو ولیعصر موزه علوم شد

يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب: 441413
معاون فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران گفت‌: پنجمین نمایشگاه فرهنگی زیرگذر ولیعصر(عج)در شهر ناب زیزمینی با موضوع علوم و فنون با همکاری موزه علوم و فناوری در حال برگزاری است.
به گزارش جهان به نقل از به نقل از شرکت بهره‌برداری، مترو محمد صائبی افزود: موزه‌ علوم و فناوری از پنجم شهریور در محوطه‌ زیر گذر چهار راه ولیعصر (عج) برپاست تا مردم را در جریان دانش ایران زمین و فناوری‌های روز جهان قرار دهند.

وی تصریح کرد: این موزه تا ۱۵ شهریور در این محل فعال است و راهنمایان آن توضیحات لازم را درباره‌ هر یک از ابزارهای علمی که بیشترشان ریشه در دانش ایران زمین دارند، ارائه می‌دهند.

صائبی با اشاره به اینکه محل اصلی موزه‌ علوم و فناوری در ساختمان قدیمی کتابخانه‌ی ملی در خیابان سی‌تیر واقع شده، اما بازدیدکنندگان زیادی سراغ این موزه متفاوت نمی‌روند، اظهار کرد: موزه علوم و فناوری فرصت آشنایی و تماس با اشیاء و ابزارهای علمی را برای انجام آزمایش در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. گالری‌های این موزه شامل «ابزارهای جراحی»، «علم»، «علوم و فناوری‌های ایرانی و اسلامی»، «مورس تا موبایل» و «انرژی‌های نو» است.

وی گفت: نمایشگاه سیار این موزه به فضای شهری و یکی از پُرترددترین ایستگاه‌های متروی شهری آورده شده تا مردم از نزدیک با داشته‌های آن آشنا شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران، تصریح کرد: در شهر تهران بحث های علمی و آزمایشگاهی تا حدودی ناشناخته است لذا مترو به دلیل جابه جایی آمار بالایی از مسافران، فضای مناسبی برای آشنایی بیشتر شهروندان با این مسائل است.

‌وی خاطرنشان کرد: شهروندان تهرانی برای آشنایی بیشتر با دستاوردهای‌ علمی، فناوری و انجام آزمایشات عینی می‌توانند از ساعت ۹ الی ۲۱ در محل زیرگذر ولیعصر(عج) حضور بهم رسانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *