جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
مدیرعامل متروی تهران در افتتاح ایستگاه نعمت آباد:

سیاسی کردن مترو منصفانه نیست

دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب: 454626
مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: بنده همواره سعی کرده‌ام مترو را از سیاست دور نگهدارم،‌ انصاف نیست مترو را با سیاست گره بزنیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،‌ هابیل درویشی در مراسم افتتاح ایستگاه نعمت‌آباد، اظهار داشت: احداث ایستگاه نعمت آباد حدود 100 میلیارد تومان هزینه در برداشت که 40 درصد آن مربوط به کار ساختمانی و 60 درصد آن مربوط به کار تجهیزاتی است.
 
وی ادامه داد: خط سه متروی تهران با عبور از نقاط ترافیک بسیار مهم شهر تهران شامل میدان راه آهن، میدان ولی عصر، تقاطع بهشتی و شریعتی و تقاطع با خطوط دیگر مترو شامل تقاطع با خطوط یک، چهار، شش و هفت نقش عمده‌ای در جابه جایی مسافر شهری به عهده خواهد داشت.
 
درویش با بیان اینکه خط 3 مترو نمادی از اقتصاد مقاومتی بوده که به صورت بومی سازی شده و با بهره مندی از تولیدات داخلی ساخته شده است، تصریح کرد: درباره مترو ناعدالتی‌هایی رخ می‌دهد و آن را کار عمرانی می‌بینند از این رو برایش نسخه عمرانی می‌پیچند در حالی که مترو یک صنعت است.
 
وی با اشاره به انتشار برخی اخبار در رسانه‌ها درباره خط 3 مترو‌، خاطرنشان کرد: هر چه گشتم کارشناس ریلی را پیدا نکردم تا ببینم اگر جایی در خط 3 مترو ایرادی وجود دارد به ما اعلام کنند؛ تنها متوجه شدم افرادی آدم اجیر می‌کنند تا برایشان سوت بزنند و یا مطلب بنویسند.
 
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه در بخش دیگری از سخنان خود به حسابرسی شرکت مترو اشاره کرد و گفت: در حسابرسی‌های مترو یکی از معتبرترین حسابرسی‌ها، سازمان حسابرسی است که تمام عملکرد مترو سال به سال توسط این سازمان حسابرسی شده است.
 
وی با بیان اینکه شرکت مترو در سال 92 و 93 درجه مطلوب حسابرسی را دریافت کرده است،‌ تصریح کرد: نمی‌دانم مطالب 21 سال پیش در حسابرسی‌های جدید مطرح شده است، آیا یک باره بعد از اعلام وضعیت مطلوب می‌شود وضعیت حسابرسی مترو نامطلوب شود؟!
 
درویش با بیان اینکه تقوا هم چیزی خوبی است! به حاشیه‌هایی که درباره الیاس قالیباف پسر شهردار تهران مطرح شده بود اشاره کرد و گفت: چندین بار تلاش کردم مطلب را از شخص قالیباف بپرسم که در مراسم استقبال از شهدای غواص با الیاس برخورد کردم و تکذیب ماجرا را شنیدم.
 
وی خطاب به شایعه‌سازان‌،‌ اظهار داشت: اگر می‌خواهید مردم شما را فراموش نکنند کارها و مسائل دیگری وجود دارد که بتوانید به آن بپردازید. بنده همواره سعی کرده‌ام مترو را از سیاست دور نگهدارم،‌ انصاف نیست مترو را با سیاست گره بزنیم.
 
مدیر عامل شرکت مترو تهران تصریح کرد: 23 رام قطار در خط 3 مترو دیده شده و 18 رام قطار در دست ساخت است که به زودی به این خط وارد می‌شود. انتظار داریم با بهره‌برداری کامل از این خط به میزان جابه جایی 4.5 میلیون سفر در روز برسیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *