شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

نبض صادرات ضعیف می زند

سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 449811
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: میزان صادرات کشور در ۶ ماه ابتدایی سال جاری ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است که از لحاظ ارزشی ۱۴ درصد و از لحاظ وزنی ۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، افخمی راد در نشست خبری که به منظور روز ملی صادرات برگزار شد، با اعلام این مطلب اظهار کرد: در سال جاری برای انتخاب صادرکننده‌های نمونه دو معیار جدید علاوه بر معیارهای سال‌های گذشته وجود دارد که آن ارزش افزوده ایجاد کرده توسط واحدهای تولیدی و دوم توجه به مقیاس‌های صادراتی و تولیدی است.

وی افزود: در سال جاری ۴۰۰ نفر برای صادرکنندگان برتر انتخاب شده‌اند که از میان آنها ۴۵ نفر به عنوان صادرکننده نمونه معرفی می‌شوند و ۵ شرکت نیز به عنوان شرکت نمونه در روز ملی صادرات انتخاب می‌شوند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: در ۶ ماه ابتدایی سال جاری ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار صادرات وجود داشته که این رقم در مقایسه با سال گذشته از لحاظ ارزشی ۱۴ درصد و از لحاظ وزنی ۶ درصد کاهش یافته است.

افخمی راد تاکید کرد: دلیل کاهش صادرات کشور در ۶ ماه ابتدایی سال جاری کاهش قیمت نفت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *