جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

بررسی گرانی‌ها در جلسه سران قوا

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 231939
رئیس مجلس با اشاره به جلسه اخیر سران سه قوه در هفته جاری گفت: در این جلسه مسئله گرانی و راهکارهای اصلاح آن بررسی شد و دولت مسئولینی را مامور کرد که در مورد نیازهای اصلی مردم اقدامات لازم را انجام دهد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه طی نطق پیش‌ از دستور خود در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: ساختار تقنینی و نظارتی مجلس در این مدت شکل گرفته است و باید از زمان بهره جست و کمیسیون‌های مجلس فعالانه مسائل عمده کشور را با حضور مسئولان مورد بررسی قرار دهند.

وی ادامه داد: تعداد جلسات کمیسیون‌ها در هفته به ۴ جلسه ارتقا یافت تا حجم مطالعات کمیسیون‌‌ها افزایش یابد.

رئیس مجلس با اشاره به جلسه اخیر سران قوا نیز گفت: در این جلسه که در هفته اخیر برگزار شد به بررسی وضعیت گرانی و راهکارها‌ی اصلاحات پرداخته شد و دولت مسئولینی را مامور کردند که در مورد نیازهای اصلی مردم اقدامات لازم را انجام دهند.

همزمان با این امر با حضور مسئولین کمیسیون‌های مربوطه در مجلس جلساتی برای بررسی راهکارها تشکیل شد و ادامه خواهد یافت.

لاریجانی بر همین اساس تاکید کرد: با فعال‌تر شدن کمیسیون‌ها نتایج کار آنها مستقیما در مسیر تصمیم‌گیری‌های کشور تاثیر گذاشته و لازم است با توجه به شرایط کشور با روحیه تعاون و همکاری همه استعداد‌ها به سوی بهبود شرایط اقتصادی مردم و کمک به دولت برای تامین نیازهای مردم و جلوگیری از گرانی معطوف شود.

وی همچنین در ابتدای سخنان خود میلاد باسعادت حضرت ولی عصر (عج) را به ملت ایران و همه مسلمانان تبریک گفت و خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که همه فرق اسلام بر آن اتفاق کرده‌اند، ظهور حضرت مهدی در آخر‌الزمان است، انتظار یک قیام روحانی، جهانی و ظهور مصلحی که عدالت اجتماعی را در عالم محقق کند و نظام جهان را بر اساس ایمان به خدا و احکام دین اسلام برقرار کند و دنیا را از چنگال ستمکاران و جباران نجات بخشد.

رئیس مجلس ادامه داد: بنابراین بحث ظهور منجی یعنی مهدی موعود از اهل بیت پیامبر در بین فرق اسلامی با تفاوت‌های اندکی امری قطعی است. از طرفی روایات و احادیث متعددی وجود دارد که بر فضیلت شب نیمه شعبان تاکید می‌کند. همچنانکه امام باقر (ع) در فضیلت این شب فرمودند "با فضیلت‌ترین شب پس از لیلة‌القدر شب نیمه شعبان است که خداوند در این شب فضل خود را بر بندگان خود ارزانی می‌دارد."

لاریجانی ادامه داد: سر این موضوع شاید در این است که در شب قدر قرآن تجلی کتاب تدوینی خداوند نازل می‌گردد و در شب نیمه شعبان انسان کامل معصوم تجلی کتاب تکوینی خداوند پا به عرصه وجود می‌گذارد.

همچنین یکی از برجستگی‌های مکتب رهایی بخش اسلام انتظار موعود است که در ساختار این نظریه، اولا خوش‌بینی به آینده بشریت در درون مکتب اسلام مهیا می‌گردد که تکامل فکری و اخلاقی و معنوی بشر را نوید می‌دهد.

وی افزود: ثانیا پیروزی نهایی و صلح و تقوا بر ظلم و استبداد و استکبار را پیش روی بشریت نمایان می‌کند. ثالثا حکومت جهانی واحد را مستقر می‌کند و این امر با اقناع عقول مردم از فرط ظهور حضرت حجت حاصل می‌شود. همچنین با ظهور حضرت بشریت از نظر عقل و خردمندی به بلوغ کامل می‌رسد و از اسارت شرایط طبیعی و اجتماعی و غرائض حیوانی آزاد می‌گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به گواه سوابق سالهای گذشته ، از این جلسات سران قوا برای حل مشکلات و گرانی ها چندین و چندین مورد انجام شده است . اما هیچ وقت خروجی مثبتی حاصل نشده است .