جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

جوابیه اطلس مال در خصوص پروژه بوستان

دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 359839
در حالیکه سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران نیز به ایرادات قانونی پروژه اطلس مال بویژه در خصوص عدم ارجاع پرونده به کمیسیون ماده ۵ اذعان کرده است، (اصل خبر را در اینجا بخوانید)، مدیر روابط عمومی شرکت اطلس مال به جای ارائه توضیحات و تکذیبیه به سایت مسیرآنلاین، با سایت دیگری مصاحبه و جوابیه کاملی به مطالب مسیرآنلاین داده است!
به گزارش جهان، مسیرآنلاین این جوابیه را همراه با توضیحات منتشر می کند:

شکرالله صالحی مسئول امور ارتباط با رسانه‌های شرکت اطلس مال در مصاحبه ای با سایت اصولگرای مشرق نیوز در خصوص برخی ادعاها مطرح شده درباره وجود برخی تخلفات ساختمانی در پروژه اطلس مال اینگونه پاسخ داد: هیچکدام از این ادعاها صحیح نیست! این گفته‌ها ناشی از کم اطلاعی است. زمین این پروژه در سال ۱۳۹۰ از سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران خریداری شده است. این زمین در پهنه M۱۱۱ واقع شده و پهنه مذکور کاربری مختلط است. اگرچه شهرداری قبل از فروش، بصورت موقت به عنوان پارکینگ عمومی حداکثر با ظرفیت ۲۰۰ خودرو از آن استفاده می‌کرد و اینک ما در همین زمین بیش از ۱۴۰۰ واحد پارکینگ می‌سازیم. یعنی ۷۰۰ درصد افزایش ظرفیت پارکینگ!

وی افزود: از شهرداری منطقه یک تهران طبق سطح و سطوح و پهنه‌بندی M۱۱۱ و بدون هیچگونه اضافه درخواست و یا تخلفی پروانه گرفته‌ایم و کاملا این موضوع قانونی و شفاف است. اگر غیرقانونی کارکرده بودیم که تبلیغات وسیع نمی‌کردیم؛ بر اساس مجوزها و پروانه اخذ شده هم کار می‌کنیم. مگر می‌شود که پروژه‌ای با این عظمت بدون پروانه کار کند و یا مجموعه‌ای که بخش عمده‌ای از سهام آن متعلق به شرکتی بورسی و در حقیقت آحاد مردم است، تخلف کند؟ آیا کسی حاضر است برای نفع و انتفاع دیگران تخلف کند و مرتکب خلاف شود؟

مسئول روابط عمومی شرکت ایرانیان اطلس با تاکید بر اینکه ادعای ساخت دو طبقه غیرمجاز در پروژه اطلس مال بر اساس اطلاعات ناکافی بوده است، اظهار داشت: اطلس مال دقیقا بر مبنای ضوابط طرح تفصیلی طراحی شده و مجوزهای لازم را اخذ و بدون هیچگونه تخلفی در حال اجرا است. ما به قانون احترام می‌گذاریم و متعهد به آن هستیم.


وی همچنین درباره مالک پروژه اطلس مال گفت: مالک و مجری پروژه شرکت باغ فردوس ایرانیان است که ۴۰ درصد سهام این شرکت به موسسه صندوق بیمه تامین اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر کشور تعلق دارد و ۶۰ درصد سهام نیز متعلق به گروه شرکت‌های ساختمانی ایرانیان اطلس است. سهام شرکت ایرانیان اطلس نیز متعلق به بانک انصار است که این بانک نیز یک شرکت سهامی عام و بورسی بوده و ۳۴ درصد سهام بانک انصار به مردم و الباقی به اشخاص حقوقی دیگری تعلق دارد که اغلب آنها نیز بورسی هستند.

وی ادامه داد: ایرانیان اطلس حتی در شهر یاسوج واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد که از استانهای محروم کشور است نیز سرمایه گذاری کرده و یک مرکز تجاری در دست احداث دارد. در شهر محروم بم نیز یک بنای ماندگار به نام اطلس سنتر بم در حال اجراست. در بافت قدیم اطراف حرم در شهر مقدس مشهد که جزو ضعیف‌ترین قسمت بافت قدیم است و قبلا چندان مرغوبیت نداشت پروژه‌ای در دست اجرا داریم که حالا به اتکاء همین پروژه و سایر پروژه‌های دیگر چهره این منطقه دگرگون شده است. در کرمان نیز در حال احداث یک مجتمع بهداشتی درمانی هستیم. کدام شرکت مشابه را سراغ دارید که توجه به مناطق محروم نیز داشته باشد؟...

توضیحات مسیرآنلاین

۱- صالحی :«زمین این پروژه در سال ۱۳۹۰ از سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران خریداری شده است»
زمین پروژه اطلس مال طی چه فرایند قانونی به شرکت اطلس ایرانیان فروخته شده است؟ آیا شهرداری می توانسته است بدون برگزاری مزایده اقدام به فروش زمین به شرکت خصوصی بنماید؟

۲- صالحی :« اگرچه شهرداری قبل از فروش، بصورت موقت به عنوان پارکینگ عمومی ... استفاده می‌کرد و اینک ما در همین زمین بیش از ۱۴۰۰ واحد پارکینگ می‌سازیم»


کاربری این زمین طبق طرح تفصیلی پارکینگ بوده است نه به صورت موقت (طبق اسناد ارائه شده در این خبر مسیرآنلاین) که بعدها به صورت کاملا غیر کارشناسی توسط شرکت مشاور به پهنه M۱۱۱ تغییر می یابد؛ مضافا بر اینکه طبق اظهار نظر آقای نجات مدیرعامل ایران اطلس کیش (متن کامل مصاحبه را با عنوان "داشتن دفتر كار در اطلس مال ، آرزوی هر تاجر و مديری است" را در اینجا بخوانید) پیش بینی بازدید روزانه از اطلس مال ۱۵۰۰۰ نفر است که با احتساب ۳۰۰۰ نفر بدون خودرو و ۱۲۰۰۰ هزار نفر با خودروی با تراکم ۴ نفر، روزانه ۳۰۰۰ خودرو به اطلس مال رفت و آمد دارد که در انصورت اطلس مال با کمبود ۱۶۰۰ پارکینگ روبروست! بحث ترافیک سنگین نیاوران در مقطع ساخت و ساز اطلس مال در وضعیت فعلی و پیش بینی فاجعه امیز بودن آن بعد از بهره برداری اطلس مال نیز از مواردی است که به آن اشاره نشده است.

۳- صالحی:« مگر می‌شود که ... مجموعه‌ای که بخش عمده‌ای از سهام آن متعلق به شرکتی بورسی و در حقیقت آحاد مردم است، تخلف کند؟»

طبق قانون پولی و بانکی کشور ورود بانکها به ساخت و ساز معاملات اموال غیر منقول غیرقانونی و تخلف است؛ آقای صالحی با علم به تخلف آشکار شرکت اطلس ایرانیان و حضور غالب ۶۰ درصدی در این پروژه صحبت از عدم تخلف می کنند ( همچنین نظر آحاد مردم در خصوص ورود بانکها به معاملات غیر منقول را نیز در اینجا بخوانید!)

۴- صالحی: «ایرانیان اطلس در شهر یاسوج کهگیلویه و بویراحمد، شهر محروم بم،‌ در بافت قدیم اطراف حرم در شهر مقدس مشهد، در کرمان و در نقاط محروم پروژه های متعدد ساختمانی دارد (نقل به مضمون). کدام شرکت مشابه را سراغ دارید که توجه به مناطق محروم نیز داشته باشد؟»

ضمن توجه مجدد آقای صالحی و شرکت اطلس ایرانیان به غیرقانونی بودن اصل شرکت بر اساس قانون پولی و بانکی کشور که بانکها را از سهامداری شرکتها و ساخت و ساز به صورت صریح منع می کند، جای خوشحالی دارد که پروژه های مزبور در نقاط محروم در حال اجراست اما تمام پروژه های مذکور به اندازه چند درصد از سرمایه گذاری "کلان پروژه اطلس مال" یا "اطلس پلازا" را شامل می شود؟ اصولاً بانک انصار که وابسته به نهاد انقلابی سپاه پاسداران است، چه توجیهی برای جذاب کردن کلانشهر تهران با تمام آسیبهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اش با ساخت پروژه هایی از این دست دارد؟ که باعث اصلی مهاجرت های گسترده از اقصا نقاط کشور به این کلانشهر می شود؟

امید است بانکهایی نظیر بانک انصار با چرخش جدی در برخی سیاستهای صرفاً سودمحور خود با توجه به خاستگاه انقلابی نهادی که به آن وابسته اند، تمام تلاش خود را در جهت اجرای دقیق قانون و پیشبرد سیاستهای اقتصادی کلان نظام از جمله بانکداری اسلامی و حذف ربا از سیستم بانکی کشور نمایند.

سایت مسیرآنلاین نیز بنابر رسالت خبری و بضاعت خود و با بهره گیری از کارشناسان ارشد در این حوزه و ارتباط وسیع با کانونهای تفکر اقتصاد کلان کشور آمادگی خود را برای ارائه راهکارهای لازم اعلام می دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *