چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
۴

تمام ایرادات قانونی به پروژه اطلس مال + پرونده،اسناد و تصاویر

يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب: 357320
پروژه تبلیغاتی اطلس مال همچون پروژه اطلس پلازا (توضیحات کامل پروژه اطلس پلازا را در اینجا بخوانید) دارای ایرادات حقوقی و قانونی است که خبرنگار مسیرآنلاین در ذیل به صورت کامل با اسناد و مدارک موجود به آن پرداخته است.
به گزارش جهان به نقل از مسیرآنلاین، در خصوص پروژه اطلس مال اين نكات قابل توجه است:

۱- پلاك ثبتي ۱۶/۱۲۰۴/۳ به مساحت ۱۱۳۱۵ مترمربع در ابتداي خيابان پاسداران متعلق به شهرداري تهران مي باشد. اين زمين هم اكنون بيش از ۲۰ متر گودبرداري شده است و تابلوهايي براي ساخت بنايي تجاري اداري به نام اطلس مال در اطراف آن نصب شده است. شنیده ها حاکی از آن است شهرداري تهران زمين مربوط به این پروژه را بابت بدهي هاي خود به بانك انصار داده است که ممکن است هزینه های پل صدر نیز در این بدهی ها بگنجد؛ بر طبق ماده ۳۰ آئين نامه معاملات شهرداري تهران مصوب ۱۳۵۵ و اصلاحي ۱۳۹۰ معاملات عمده (بيش از ۱۰۰ هزار تومان) بايد از طريق مزايده و با انتشار آگهي انجام مي شود. آگهي فروش زمين مذكور كه كاربري تثبيت شده پاركينگ عمومي داشته است تابحال در هيچ روزنامه اي آگهي نشده است و با پیگیریهای خبرنگار مسیرانلاین بنظر میرسد مزايده اي نيز برگزار نشده كه بانك انصار برنده آن شود. علاوه بر اين بر طبق بند ۱۴ ماده ۷۱ قانون وظايف و اختيارات شوراها، انجام اين معامله بايد پس از انجام مزايده، به تصويب شوراي شهر تهران نيز برسد. بنابراين با توجه به اينكه مزايده اي برگزار نشده، شوراي شهر نيز امكان تصويب يا رد آن را پيدا نكرده است. بنابراين مطابق با قانون فوق انتقال اين زمين به بانك انصار غيرقانوني و بي اعتبار است و زمين همچنان متعلق به شهرداري تهران است.

۲- در طرح تفصيلي ابلاغي سال ۱۳۹۱ شهر تهران كاربري اين پلاك M۱۱۱تعيين شده است. در اين كاربري كه سنگين ترين كاربري پيش بيني شده در طرح است، حداكثر طبقات ۹ طبقه (۴۴۰ درصد تراكم) است. اطلس مال طبق اعلام سايت پروژه شامل ۶ طبقه پاركینگ، ۴ طبقه تجاری، یک طبقه فودكورت، رستوران و شهربازی و ۹ طبقه اداری است. بنابراين ارتفاع اين ساختمان به غیر ۶ طبقه پارکینگ زیر خط پروژه، ۱۴ طبقه است.

۳- بايد از شركت پارس بوم كه تهيه طرح تفصيلي را بر عهده داشته سوال كرد كه چطور در ميان بافت هاي فرهنگي چون شهر كتاب و فرهنگسراي نياوران و پارك نياوران و مركز تحقيقات استراتژيك سنگين ترين بارگذاري تجاري و اداري را پيش بيني كرده است. بايد از اين شركت پرسيد كه چطور در نقطه اي كه يك گلوگاه ترافيكي است و خيابان نياوران با عرض ۲۵ متر به خيابان پاسداران با عرض ۲۱ متر متصل مي شود و علي رغم ترافيك سنگين فعلي در آن منطقه در نتيجه برج سازي هاي مسكوني، سنگين ترين كاربري تجاري و اداري را پيش بيني كرده است؟ باز هم بايد از شركت پارس بوم پرسيد كه چطور به قرارگيري اين زمين در كنار كاخ هاي نياوران و صاحبقرانيه و ضرورت رعايت حريم بصري و حريم كاربردي آن بي توجهي كرده و ساخت بناي ۹ طبقه در اين نقطه را پيش بيني كرده است؟ همه اين سوالات تنها با یک احتمال می توان پاسخ داد! بنظر میرسد پارس بوم خواست كارفرماي خود يعني شهرداري تهران را بر ملاحظات فني، معماري و شهرسازي ترجيح داده و براي پلاكي كه متعلق به شهرداري بوده است چشم بسته بيشترين تراكم ممكن در طرح جامع را در نظر گرفته تا اين پلاك بيشترين قيمت ممكن را پيدا كند.

۴- بازگشت به طرح هاي سابق نشان مي دهد كه اساسا كاربري اين زمين پاركينگ عمومي بوده است. استفاده از اين زمين به عنوان پاركينگ عمومي تثبيت شده بود و در نقشه ها نيز به عنوان پاركينگ نياوران مشخص شده است. موقعيت محل نيز اقتضاي وجود چنين پاركينگي را دارد چرا كه شهرونداني كه براي تفريح و گردش به پارك نياوران و مجموعه تاريخي آن مي روند نيازمند استفاده از پاركينگ هستند.

تصویر شماره یک - اشاره به اينكه كاربري طبق طرح تفصيلي پاركينگ بوده است

تصویر شماره دو -
مكاتبه مورخ ۲۳/۱۲/۱۳۹۱ چند روز قبل از صدور پروانه تجاري-اداري (اشاره به كاربري پاركينگ)

تصویر شماره سه - نقشه هوايي منطقه نياوران و استفاده از زمين ۱۱ هزار متري شهرداري تهران
به عنوان پاركينگ عمومي با درختاني كه نشان مي دهد اين كاربري سابقه طولاني داشته است

۵- معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي در نامه مورخ ۶/۲/۹۳ به شهردار تهران نسبت به ساخت سراي دلگشا در حريم كاخ گلستان اعتراض كرده اند. كاخ گلستان جزو ۱۶ اثر ثبت شده در ميراث جهاني يونسكو است. سوال اينجاست كه آيا سازمان ميراث فرهنگي تنها آثار ثبت شده در ميراث يونسكو را حفاظت مي كند؟ آيا كاخ هاي نياوران و صاحبقرانيه به دليل اينكه هنوز در ليست يونسكو ثبت نشده اند حريم بصري و كاربردي ندارند؟ بايد منتظر ماند و ديد كه آيا رئيس سازمان ميراث فرهنگي در اين مورد نيز اعتراض خواهد كرد؟

تصویر شماره چهار - پروژه اطلس مال با ۱۴ طبقه روی زمین در جنوب مجموعه نیاوران

تصویر شماره پنج - آخرین تصویر هوایی زمین پروژه اطلس مال که در حال ساخت است
https://jahannews.com/vdchiqnxv23nmxd.tft2.html
jahannews.com/vdchiqnxv23nmxd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
تمام موارد به شهرداری بر می گردد واگر خطایی صورت گرفته شهرداری مقصر است و باید پاسخگو باشد.
اطلس مال و بانک انصار نه فقط تقصیری از نظر حقوقی ندارند بلکه به عنوان خریدار اگر قرار به فسخ معامله باشد باید جبران ضرر وزیان شوند.
عالی بود . دستتون درد نکنه
اطلس پلازا اسپانسر سریال پایتخت 3 نبود؟!
النا
Iran, Islamic Republic of
کارکنان بلد نیستن چطوری با یه خانوم حرف بزنن?