شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۵
۱۶
در حاشیه تشییع پیکر پاک شهدای غواص؛

حفظ عزت و استقلال به هر قیمتی؛ پیام شهدا برای مردم و مسئولان

وعده مردم تهران، سه شنبه ساعت ۱۶ میدان بهارستان
سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 428229
نکته دیگر، پیام حضور این شهداست. آنان عزیزترین داشته خود را فدا کردند تا به دشمن اجازه ذره‌ای سلطه و تجاوز به کشور را ندهند؛ از جان شیرین شان گذشتند تا نماد و الگوی ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن زورگو باشند؛ شهادت با دستان بسته و زنده به گور شدن را پذیرفتند تا بگویند عزت و استقلال کشور را حتی با سخت ترین دردها و مشکلات باید حفظ کرد.
حفظ عزت و استقلال به هر قیمتی؛ پیام شهدا برای مردم و مسئولان
گروه فرهنگ جهان نيوز: مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس که ۱۷۵ تن از آنان مربوط به غواصان و خط‌شکنان کربلای ۴ هستند، عصر امروز سه‌شنبه ۲۶ خرداد ماه برگزار می‌شود.

این مراسم از میدان بهارستان (مقابل درب غربی مجلس شورای اسلامی ایران) آغاز شده و سپس با حضور مردم و مسئولین به خیابان شهید مصطفی خمینی، چهارراه سرچشمه، خیابان امیرکبیر، میدان امام خمینی(ره)، خیابان شهید فیاض‌بخش، خیابان وحدت اسلامی و نهایتاً خیابان بهشت به‌سمت معراج شهدا ادامه خواهد داشت.

خبر کشف پیکرهای پاک این شهدا، در هفته‌های اخیر حسابی سر و صدا کرده و بازتاب گسترده ای در شبکه‌های مجازی و واقعی اجتماعی داشته است.

اطلاع از نحوه شهادت این ۱۷۵ شهید غواص، حال همه را دگرگون کرده است. به گفته سردار "سید محمد باقر‌زاده" فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح "پیکرهای ۱۷۵ تن از شهدایی که وارد کشور شدند متعلق به غواصان جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس است که در عملیات کربلای۴ با دستان بسته توسط نیروهای بعثی به شهادت رسیدند برخی از پیکرهای مطهر این شهدا کشف شد که هیچ جراحتی نداشت و متوجه شدیم که آن‌ها زنده به گور شدند."

این واقعیت تکان دهنده، احساس و شور ملت شهیدپرور را به اوج رسانده و آنان را آماده یک تشییع و تجدید عهد باشکوه کرده است. بُعد دیگر واقعیت، منطق و استدلالی است که پشت این ایثارگری و از جان گذشتگی بی‌نظیر وجود دارد. در این باره چند نکته مهم و قابل توجه هم وجود دارد که نیازمند تامل است.

نخست اینکه همه این شهدا متعلق به عموم ملت و انقلاب اسلامی هستند و جناحی و باندی کردن آن دلیرمردان، جفای بزرگی در حق شهداست؛ زیرا شهدای غواص، شهادت با دستان بسته و زنده به گور شدن را برای زمین نماندن آرمان‌های ملت ایران اسلامی پذیرفتند و هرگز اسیر حزب و جناح نبودند.

نکته دیگر، پیام حضور این شهداست. آنان عزیزترین داشته خود را فدا کردند تا به دشمن اجازه ذره‌ای سلطه و تجاوز به کشور را ندهند؛ از جان شیرین شان گذشتند تا نماد و الگوی ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن زورگو باشند؛ شهادت با دستان بسته و زنده به گور شدن را پذیرفتند تا بگویند عزت و استقلال کشور را حتی با سخت ترین دردها و مشکلات باید حفظ کرد.

این شهدای همیشه جاوید امتحان خود را به خوبی و شایستگی پس دادند و امروز ناظر و شاهد رفتار ما هستند که ببینند آیا در پیروی از راه آنان و آرمان های انقلاب ثابت قدم می مانیم؟ بی شک مسئولان و متولیان کشور مخاطب اصلی پیام شهدا هستند و اگر پیروان خوبی برای راه شهدا باشد، حتما همدلی و همزبانی ملت را هم خواهند داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید احمدی
خدا کند امروز
هیچ مادری به استقبال نیاید. ..
قیامت میشود
مادر آغوش باز می کند
دستها بسته اند
حسرت در آغوش کشیدن را چه کند؟
عجب حکایتی است امروز...
مهردادبابصیرت و جامع معقول و منقول
سلام و صلوات خداوند بر شهیدان
از شهرری
لعنت خدا بر خائنین به ایران ،مردم و خون شهدا در هر لباس و هر پست و مقامی که باشد.
اگه بهتون بر نمی خوره این رو هم برید که شهدا رفتند تا امروز فساد اقتصادی- رانت خواری و سوء استفاده از بیت المال نداشته باشیم
بله شهدا راضی نیستند اینایی که بیت المال را بالا کشیدند ودر کانادا که کشوری آزاد وفارغ از اینتر پل است سرمایه گذاری های کلان کردند
وثروت مردم ایران را در انجا به خوشگذرانی بپردازند

ومردم در بدبختی و بیچارگی دست وپا بزند
...
انشاالله با دعای خیر ملت
سیاسی نکن برادر این سرمایه همه اقشار ملت را
رضا
درود به غیرت شما
شهاب
..... و نمیدانم چرا خشنودیم
درود بر روح شهدای غواص که مایه عزت و سرفرازی کشورمان شدند
...
سوء استفاده سیاسی ممنوع
سایت جهان درود بر شرافتت
خودتان عقب ايستاديد ...
شهدای غواص به دست بعثی ها ...
Romania
جهان میمیری سانسور نکنی
خجالت بکش
عمار
کسانی که میگوند سیاسی نکنید :به نظر شماآیا جنگ تحمیلی با انهمه حامی جهانی سیاسی نبود؟
تحریمهای علیه ملت آزاده ایران سیاسی نیست؟
زورگویانی که خود با داشتن بمب هسته ای میخواهند ایران را از حق داشتن این انرژی پاک محروم کننداهدافشان غیر سیاسی است؟
عزیزان دردنیای فعلی حق زندگی هم سیاسی است.
این کبوتران بال بسته مگر غیر ازاین است که بخاطر ایستادگی درمقابل سیاست کثیف دنیای استکبار درمقابل ازادی خواهی ملت عزیز ایران
،بالشان بسته شده؟
حضور این عزیزان ملت دراین برهه دقیقا سیاسی ومقاومتی است.درمقابل لشگر کفر.
اینها امدند بگویند ما رفتیم که کشور عزیز ایران زیر بارذلت وظلم نرود.
بگویند اگر علی اصغر تشنه است نباید تن به ذلت بدهید.
امروز ایران درموقعیت امام حسن قرار نداردامروز ایران درموقعیت کربلا است اما نه کربلای 60 که امامش شهید میشود ،کربلایی که یزیدش کشته میشود.