شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

حاج‌رضايي:صادقيان‌ومسلمان مقصرنيستند

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 336627
کارشناس فوتبال ايران گفت که بازيکنان جوان تيم زير ۲۲ سال مقصر نيستند و تقصير بيشتر کساني است که به عنوان بزرگتر در اين تيم حضور داشتند و البته واجد شرايط هم نبودند.
حاج‌رضايي:صادقيان‌ومسلمان مقصرنيستند
به گزارش جهان، امير حاج‌رضايي در گفت‌وگو با تسنيم در خصوص محروميت ۲ بازيکن و ۳ نفر از اعضاي تيم زير ۲۳ سال ايران به خاطر مصرف قليان در اردوي کيش اظهار داشت: قليان کشيدن يک حرکت غيراخلاقي است که هيچکس آن را تائيد نمي‌کند اما اينکه بعضي‌ها مي‌گويند بزرگان فوتبال هم قليان مي‌کشند توجيه خوبي نيست. بازيکناني که لباس تيم ملي را مي‌پوشند بايد حواسشان جمع باشد هرچند در اين سن و سال نياز داشتند يک بزرگتر مسائل اخلاقي را به آنها گوشزد کند. به نظر من تعليم و تربيت بايد در کنار هم باشد.

وي ادامه داد: غير از سرمربي مستعفي تيم زير ۲۲ سال من ديگر مسئولان اين تيم را نمي‌شناختم و به نظرم کسي که مي‌خواهد چنين مسئوليتي را قبول کند بايد واجد شرايط باشد. متاسفانه آقايان براي کار در اين تيم که در زمان سني خطرناک هم حضور دارند واجدشرايط نبودند. هدايت کردن که فقط کنار زمين ايستادن نيست و در خيلي از موارد ديگر هم صدق مي‌کند.

کارشناس فوتبال ايران تصريح کرد: در جامعه ما قليان کشيدن يک امر عادي است اما ورزشکاران و بخصوص ملي‌پوشان بايد بيشتر حواس خود را جمع کنند. من بازيکنان جوان را مقصر نمي‌دانم بلکه افرادي که آنها را حمايت مي‌کردند، مقصرند. آيا آنهايي که در تيم زير ۲۲ سال مسئوليت داشتند از جايگاه اجتماعي خاصي برخوردارند و يا جزو فرهيختگان‌ هستند و يا روي روابط انتخاب شده‌اند؟ متاسفانه هر روز از بوستان پژمرده فوتبال ايران يک اتفاق ناراحت کننده روييده مي‌شود.

حاج‌رضايي با بيان اينکه در کشور ما کشيدن قليان و سيگار جرم نيست، گفت: ممکن است در خيابان افراد مختلفي در سنين مختلف اين کار را انجام دهند که ناشناس هستند و حرکتشان روي جامعه اثر منفي نمي‌گذارد اما افراد مشهور بايد حواسشان جمع باشد. در مجموع به تنبيه شديد در اين خصوص اعتقادي ندارم و بايد کارشناسي عمل شود.

وي با اظهار تاسف از اينکه پيام صادقيان و محسن مسلمان در اردوي تيم ملي قليان کشيدند، گفت: واقعا متاسف شدم چون اين بازيکنان افرادي هستند که ما به آنها دل بستيم و در فوتبال ما کم پيدا مي‌شوند و به نوعي استعداد بالايي دارند. نبايد بگذاريم اين ۲ بازيکن استعداد سوخته شوند و به حيثيت آنها لطمه‌اي وارد شود. واقعا براي اين ۲ بازيکن ناراحت شدم، البته اگر بازيکنان ديگري هم بودند همين حس را داشتم.

حاج‌رضايي در پاسخ به اين سوال که چه برخوردي بايد با صادقيان و مسلمان شود گفت: اينگونه موارد را قوانين و اساسنامه‌ها تعيين مي‌کنند و من اشرافي به اين مسائل ندارم فقط اين را مي‌گويم اين ۲ بازيکن در سن خطرناکي هستند سني که ممکن است ۱۰ سال آينده فوتبال آنها را هم تحت تاثير قرار دهد. به نظر من تربيت و کنترل کردن مهمتر است و بايد بازيکنان تربيت شوند و لازمه اين مسئله داشتن مربيان خوبي است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *