پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

دستگيري 4 تروريست در مريوان

پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 142686
پرس تي وي خبر داد: ايران مي‌گويد که 4 نفر تروريست وابسته به انگليس را در شهر مريوان در غرب اين کشور دستگير کرده‌ است که تاکنون 5 تن را به قتل رسانده‌اند.


وزارت اطلاعات ايران ضمن اعلام اين دستگيري، از کشف مقاديري سلاح و اسناد از اين گروه تروريستي خبر داد.

افراد دستگير شده اعتراف کرده‌اند که در دو سال گذشته 5 ترور انجام داده‌اند و قرار بود بابت هر عمليات 20 هزار دلار دستمزد بگيرند ولي تا زمان دستگيري، تنها 8000 دلار آن را دريافت کرده بودند.

بر پايه اعترافات اين گروه، آنان دستورات خود را در سليمانيه عراق از فردي به نام جليل فتاحي دريافت کرده بودند که اکنون ساکن انگليس است.

فتاحي يکي از رهبران گروهک تروريستي کومله است که از سال 1357 (1979 ميلادي) مسئوليت صدها ترور و عمليات تروريستي را در غرب ايران بر عهده داشته است.

طبق اعلام وزارت اطلاعات، 4 دستگير شده به نام‌هاي مجيد بختيار، هژير ابراهيمي، لقمان مرادي و زنيار مرادي خود نيز از اعضاي گروهک کومله هستند.

به گفته دستگير‌شدگان، جليل فتاحي رهبر آنان خود نيز پيش از اين چندين ترور انجام داده است. وي پس از توجيه اعضاي اين هسته تروريستي در سليمانيه، پول و سلاح لازم را هنگام عزيمت ترويست‌ها به ايران در مرز عراق تحويل آنان داده است.

جان سورز رئيس سازمان اطلاعات خارجي انگلستان (ام‌آي-6) چندي پيش در بيست و هشتم اکتبر (6 آبان) اعلام کرده بود که اين تشکيلات در حال انجام عمليات جاسوسي با هدف توقف برنامه هسته‌اي ايران است.

وزارت اطلاعات ايران مي‌گويد که انگليس علاوه بر انجام عمليات جاسوسي در ايران، در حمايت و تامين مالي برخي از گروه‌هاي تروريستي مخالف دولت ايران دست دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *