جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲۸
۶۹

شوخی‌های زننده جنسی، طعنه به قرآن، تبلیغات و دیگر هیچ!

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 386280
کارگردان بیش از آن که به دنبال نقد اختلافات زوج جوان و ارائه راهکار برای این وضعیت باشد، دنبال تبلیغ تفکرات فمینیستی خود است. تا فرضا پول گرفتن زن از همسرش را فاجعه قرن نشان دهد و نیاز جنسی مرد به زن را مکرراً در بوق و کرنا کند.
شوخی‌های زننده جنسی، طعنه به قرآن، تبلیغات و دیگر هیچ!
به گزارش جهان، آخرین باری که تهمینه میلانی در سینما موفقیت بزرگی بدست آورد مربوط می شد به آتش بس. فیلمی که با بازی دو ستاره جوان آن روزهای سینمای ایران محمدرضا گلزار و مهناز افشار، بین مردم طرفداران زیادی پیدا کرد و جزو پر فروش های آن روزهای سینمای ایران بود. و حالا آتش بس ۲. با بازی زوج بهرام رادان و میترا حجار...

هر عقل سلیمی این را می پذیرد که موفقیت یک فیلم در گیشه امروز سینمای ایران به معنای قدرت کارگردانی یا لزوماً بازی های درخشان و یا فیلمنامه فوق العاده نیست؛ سینمای امروز ایران در کنار تجربه های پر تعداد موفق و قابل احترام سینمایی، زرد گرایی را هم تجربه می کند و اکثر فیلمهایی که شوخی های عجیب و غریب و موضوعات خاص داشته باشند بسیار دیده می شوند. به خصوص آن که ستاره های محبوب و جوان سینما هم در آن ها حاضر باشند. این همان بیماری است که باعث مهجوریت سینما بین متن مردم شده و سینما را هنری مخصوص "بچه مایه دارها" کرده. اما آتش بس ۲ که این روزها گیشه نسبتاً موفقی را پشت سر می گذارد، دارد نانِ کدام خصوصیت خود را می خورد؟ خصوصیت های سینمایی فوق العاده، تجربه موفق آتش بس۱ یا زرد گرایی... ؟

سئوال اولی که بعد از پایان فیلم مطرح می شود درباره فیلمنامه است. و این که داستان فیلم چه بود؟ الف و ب ای که قرار است از اول تا آخر فیلم به آن برسیم کدام است؟ داستان مربوط به کودک فیلم است؟ قرار است اختلافات زوج حل شود؟ اتفاق خاصی در شخصیت این دو نفر بیافتد؟ قرار است اختلافات این چنینی هجو شود؟ فیلم جدی است؟ طنز است؟ واقعا چه؟!

تمام فیلم در لوکیشن های فوق میلیاردی شمال شهر تهران می گذرد. با تمام مشخصاتی که همه ما از زندگی های شاه و پری بالا شهری های تهران داریم. چیزی شبیه به صفحه ای که چند روز پیش کلی سر و صدا کرده بود: بچه مایه دارهای تهرانی.

یک منزل مجلل و چند صد متری. لوازم منزل لوکس و فوق گران قیمت. لباس هایی که هر کدام خدا تومان پولش است! خودرویی که به گمانم مازراتی بود و طبعاً چند میلیارد تومانی. حساب بانکی که به قول شخصیت مرد داستان ۵۰ میلیون تومان اصلاً عددی نیست در آن و... .

کارگردان تعمد دارد که در هر سکانس لباس زوج جوان فیلم عوض شود و زوج، رنگ جدیدی را تجربه کنند. لباس هایی که لابد غیر روشنفکرانه است اگر بگوییم شرعاً زننده اند و بسیار ناشایست... . مثل خیلی رفتارهای داخل فیلم،‌مثل مهمانی های فیلم؛ مثل خیلی چیزهای دیگر...

زن، شوهرش را Baby و مرد، همسرش را "تَ تَ" صدا می کند. چند مرتبه صحبت از تخت خواب می شود و مرد نیازمندانه به زن می گوید بیا بریم بخوابیم! حتی باری که با هم دعوایشان شده، زن به مرد می گوید امشب روی کاناپه بخواب!

زن دوست دختر قدیمی شوهرش را به خانه دعوت می کند و از او پذیرایی می کند.

و اولین چیزی که در هر سکانس به چشم می آید لباس و تیپ جذاب و چشمگیر زن و مرد داستان است...

هیچکدام از این ها نقد محتوایی فیلم نیست. به نظر نگارنده اساساً با محتوایی روبرو نیستیم که سعی در نقد آن داشته باشیم! جز چند جمله شعارآمیز روانشناس فیلم و چند مورد هجو اختلافات مرسوم زوج های جوان امروز، بقیه فیلم یا طنز موقعیت است، یا بازی اطواری و بعضاً تئاتری زوج جوان، یا شوی لباس یا عشوه ها و افاده های زننده زوج فیلم و یا تبلیغات برندهای مختلف!

مثلاً اگر این زوج، از قشر متوسط و معمولی جامعه بودند چه لطمه ای به داستان می خورد؟ اگر بورژوازی اغراق شده از فیلم حذف شود چه اتفاق بدی برای فیلم می افتد؟ اگر آی‌پد چند اینچی دست بچه ۵-۶ ساله این زوج نباشد چه اتفاق عجیبی می‌افتد؟ چه اصراری به "ونک به بالای تهران"‌سازیِ کارگردان وجود دارد؟ کنایه ها و شوخی‌های بی پروای جنسی برای پیش بردن کدام وجه قصه است؟ اصلاً قصه فیلم چیست؟!

نمی دانم زوجی که در کافه تریا با هم آشنا می شوند نماینده چند درصد مردم این سرزمین اند. نمی دانم چند درصد مردم ایران مارک خودروی این زوج جوان را می دانند اصلا! نمی دانم برای چند درصد مردم این سرزمین ۵۰ میلیون تومان پول به حساب نمی آید. نمی دانم چند درصد دخترها و پسرهای متأهل ایران، "جاست‌فرند" را تجربه کرده اند. اصلا نمی دانم این هایی که فیلم را دیده اند، چیزی درباره فیلم امریکایی "آقا و خانم اسمیت" شنیده اند؟!

کارگردان بیش از آن که به دنبال نقد اختلافات زوج جوان و ارائه راهکار برای این وضعیت باشد، دنبال تبلیغ تفکرات فمینیستی خود است. تا فرضا پول گرفتن زن از همسرش را فاجعه قرن نشان دهد و نیاز جنسی مرد به زن را مکرراً در بوق و کرنا کند. حتی صراحتاً آیه شریفه قرآن کریم نیز قدیمی و زننده جلوه داده می شود.

از افاضات و توصیه های روانشناس نیز نمی توان انتظار تطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی داشت. چرا که به گواه تیتراژ فیلم قرار است بخش اعظمی از روانشناس فیلم، نماینده "دکتر فرهنگ هلاکویی" باشد؛ روانشناسی که در امریکا تحصیل کرده و در امریکا زندگی می کند اما برای ایرانی ها نسخه تجویز می کند؛ نسخه هایی کاملاً سازگار(!)با آموزه های اسلامی و فرهنگ ایرانی!

فیلم چنان ضعیف است که حتی قشر معدودِ سینما بروی امروز ایران نیز تا حدود زیادی از آن بیزار بوده اند و حتی بعضی با لقب "افتضاح" از آن یاد کرده اند. البته هیچ کدام از این ها عجیب نیست. وقتی کسی که مردم ایران را عقده ای می داند فیلم بسازد، طبیعتاً نباید منتظر فیلمی شایسته باشیم که دغدغه های واقعی مردم این سرزمین را نشان دهد.

الکلام؛ وقتی سینما در دست امثال این کارگردان ها و این فیلم ها باشد هیچ جای تعجبی ندارد که "مردم" با سینما غریبه باشند و هیچ تعجبی ندارد اگر ۱۰۰.۰۰۰ بیننده برای یک فیلم یک اتفاق بزرگ به حساب آید. آن روزهایی میلیون ها ایرانی برای دیدن فیلم به سینما می رفتند نه خبری از تجمل گرایی و ادا و اطوار بود و نه تمسخر ارزش ها و اعتقادات پاک ایرانی و اسلامی. آن روزها هیچ کارگردانی به خودش این جسارت را نمی داد که مردم وطنش را عقده ای بخواند و با وقاحت برای انها فیلم بسازد. آن روزها سینما اسیر مد و پز و سانتی مانتالیسم و فمینیسم و هزار و یک مورد دیگر از این ایسم های مزخرف نبود...

منبع: خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
خانم میلانی فقط به دنبال خودنمایی به هر طریق ممکن، حتی از راه رواج فحشا و منحرف کردن افکار جوانان به سمت بی بندو باری و بی احترامی به مقدسات اسلامی ایرانیان است چرا که فکر کنم خودش رو یک ایرانی نمیدونه. خداوند به راه راست هدایتش کنه انشاالله
مجتبی
خب بنده ی خدا خودش گفته عقده ی هست از یک عقده ی چ انتظاری داری؟
فک میکنم ایشون کمبود محبت داره
حرفات منو یاد رییس جمهور قبلی میندازه
پس چرا مجوز ساخت و اكران را مي دهند.
درضمن خيلي نقد عالي و نافذي بود ممنون
Iran, Islamic Republic of
بنده این فیلم رو ندیدم و قضاوت نمی کنم. ولی نفهمیدم کجای این فیلم ترویج فساد و فحشاء بوده. فقط فهمیدم:
شوهر به زنش گفته بریم بخوابیم! (وای خاک به سرم)
یه دفه دیگه زنه به شوهرش گفته رو کاناپه بخواب.
زنه خانمی را به خانه دعوت کرده که از دوستان قدیم همسرش بوده.
مشاور فیلم دکتر فرهنگ هلاکویی بوده.
بازیگران بچه مایه دار بوده اند و در کافی شاپ با هم آشنا شده اند.
ضمناً کارگردان فیلم میخواسته ثابت کنه که برخلاف تصور عموم مردم، پول بی حساب و تحصیلات بالا و ... خوشبختی نمی آورد و عده ای که این فیلم را دیده اند گفته اند افتضاح بوده با این وجود این فیلم جزو پرفروش ترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران شده است!!!
abbas
معلوم می شه متن را هم خوب نخوانده ای!
باحال
من ديگه حرفي ندارم!!!!!
ماهان
شما هر وقت فهمیدی روابط نامشروع یعنی چه،و چه گناه بزرگیست، معنای دعوت از دوست دختر پس از ازدواج رو هم میفهمی که هم بی غیرتی مردوثابت میکنه و هم شکستن قبح گناه کبیرهء روابط های نامشروع را......
این فقط یه جوابت ...برو فکر کن تا چراغ فهمت روشن بشه
برات متاسفم
شهرام
با نظر شما موافقم.
این افراد دوست دارن فقط چیزای مثبت و توهم های غیر قابل وجود تو فیلماشون باشه
Iran, Islamic Republic of
دیگه می خواستی چی بفهمی ؟!!!
اینان دیگه تماشاگر فیلم ها!!

هرچی بگی نَبَفهمن!!!
ترنجبین بانو
Iran, Islamic Republic of
مدیریت فرهنگی در کشور بسیار ضعیف عمل کرده است ویا حداقل کارایی مناسب نداشته ،وگرنه نباید وضع هنر بخصوص سینما اینگونه باشد.فیلمها وسریالهایی که هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی اسلامی ما ندارد.ترویج بی بند وباری ترویج فساد، تبلیغ مصرفگرایی .تبلیغ وترویج فرهنگ امریکایی اروپایی.ترویج وتبلیغ سکولاریته ودورنمودن از تفکر انقلابی.
تاتری
دیده های عقل گر بینا شوند خود پسندان زود تر رسوا شوند
اینم بگید که بازیگر نقش اول زن فیلم (میترا حجار ) همونی بود که چند سال پیش خارج از کشور جوگیر شد حجابش رو برداشت و حتی علیه حجاب بیانیه داد بعد از بازگشت به ایران در یک سریال نقش زنی چادری رو بازی کرد و دوباره خودش و تو فیلمها جا کرد تو مراسم اختتامیه فجر پارسال هم که بیشتر شبیه به مراسم عقده گشایی از دولت قبل بود در اون بخش از مراسم که از امید حرف میزدن از حجار و چندتا دیگه از بازیگرا مصاحبه هایی رو پخش کردن که یعنی گذشته (8 سال قبل ) بد بود و حالا شادن و به آینده امید دارن و با اون آهنگ مسخره برقصا خنده حجار و بقیه رو پخش کردن وضعیت تهمینه میلانی هم که گلشیفته رو دختر خودش میدونه معلوم گفتن نداره
اکثر زنان سینمای ایران آب نمیبیننن وگرنه شناگرهای قابلی هستن.
یکی
موقعی که فیلم پخش میشد اون عکسا منتشر شد . بنابراین بعدش نیومد
واسه نونه واسه نونه
چقدر فروش داشته؟
Iran, Islamic Republic of
فروش میلیاردی با ضدیت شما شما با این مطالب کمکب بزرگی به سینما ایران می کنید
ای مرگ بر این سینمای غریبه نا هنجار نا مانوس
به کجا چنین شتابان....
شما رسانه ها کی یاد میگیرید بی موقع فیلمی. رو نقد نکنید؟؟
الان که فیلم رو پرده اس وقت نقده؟؟؟
فردا به خاطر کنجکاوی ملت فروش فیلم بشه اتقد میلیارد، مدیران ... فرهنگی ما هم بگن فیلم فروخته پس خوب بوده
یکم موقعیت سنجی کنید تو نقد فیلمها.
....
نقد
Iran, Islamic Republic of
شاید یک کارگردان دوست داشته باشد برای 10 درصد جامعه فیلم بسازد، شما هیچ وقت نمی توانید اجبار کنید که برای بخش های دیگر جامعه فیلم بسازید! شما فقط می توانید از کارگردان هایی که برای 90 درصد جامعه فیلم می سازند حمایت کنید همین ... چرا اصرار دارید همه مثل شما فکر کنند؟!
اینجا جمهوری اسلامی است مملکت بچه حزب اللهی ها اونایی که با این واقعیت مشکل دارن تشریف ببرن امریکا اسرائیل انگلیس فرانسه و....خلاصه جایشان اینجا نیست .
Iran, Islamic Republic of
دقیقا چند ساله ایران شده مملکت بچه حزب الهی ها؟ من فقط ایرانیم مسلمونم هستم ها ولی واسه موندن تو مملکت خودم همون ایرانی بودنش کافیه.
حزب خدا جغرافیا نداره شما برو یه جای دیگه زیر سایه خدا زندگی کن.
نمک
مشکل اینه که اصلا کسی به فکر اون 90 درصد نیست
محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا تاسف باره!!!!!!!
سینمای گیشه ای، اون از آتش بس 1 این هم از 2
حسام
Iran, Islamic Republic of
خودرو بهرام رادان در فیلم آلفا رومئو هست و زیر200میلیون قیمت داره.
Iran, Islamic Republic of
"هر عقل سلیمی این را می پذیرد که موفقیت یک فیلم در گیشه امروز سینمای ایران به معنای قدرت کارگردانی یا لزوماً بازی های درخشان و یا فیلمنامه فوق العاده نیست"
در مورد فیلم های ده نمکی هم همین اعتقاد را دارید؟
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
نوشته لزوما
البته اگه درک کنید
United States
فیلم قبلی خانم میلانی هم بسیار افتضاح بود اسم فیلم در خاطرم نیست ولی موضوع فیلم این بود عده ای زن خلافکار مردان را گروگان گرفته و اقدام به دزدی از آنها می کردند
در آن فیلم هم مردان ایرانی بسیار بی شخصیت شهوت پرست نشان داده شده بودند و سراسر فیلم توهین به مردان بود
درست است که شاید در حق زنان به دلیل نا آگاهی در جامعه ظلم هایی صورت می گرفته یا میگیرد ولی این امر قابل تعمیم به تمام خانواده های ایرانی نیست همچنین نمیشود برای دفاع از حق زنان حقوق مردان را اینبار تضییع کرد . با توهین به مردان حقوق زنان جامعه دایر نمیشود بلکه به مشکلات بیشتر دامن زده میشود.
این فیلم ها نشان دهنده سطح فکری نازل کارگردان و نویسنده فیلم است و قشر تحصیل کرده جامعه را به سمت خوبی سوق نمیدهد
90 در صدر افراد سینمایی ایران دچار فساد اخلاقی هستن و سعی دارن بی بندو باری خودشون را به جامعه سرایت بدن.
کافر همه را به کیش خود پندارد
مشت نمونه خروار است. ..
یکیشون که رفت اونور و در یک حرکت غیراخلاقی ...
یکیشون هم که فیلم غیر اخلاقیش اومد بیرون بعد رفت اونور.
یکی رفت اونور هنگام دریافت جایزه مجری جوان برنامه را ماچ کرد.
یکیشون هم که خیانت زن و شوهری را عادی میدونه.
جالب توجه این است که همشون هم اصلاحاتی هستن. یعنی میخان کل جامعه مثل خودشون بی قید و بند کنن!
جالب اینجاست خانم میترا حجا رفت اونور کشف حجاب کرد تحویلش نگرفتن دست از پا درازتر برگشت اینجا و شد سو پر استار سینما و البته رسانه ملی ما!!
یه سریال هم دراه ازش پخش میشه و کلی از بیت المال گیرش اومده. خوب بایدم بگه امید اومده به به و چه چه...
هرکی میخاد اینجا تحویلش بگیرن اول باید بره اونور خودش را عرضه کن بعد اینا واسه جذبش خرج کنن...
Iran, Islamic Republic of
شما باهاشون چای خوردی!!!!!!!!!
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
کارگرانی که خصوصیت خودش رو به مردم ایران نسبت بده بهتر از این نمیتونه کار کنه.بیچاره هنر
Iran, Islamic Republic of
میلانی می خواهد به هر طریقی به ایران و عقاید ملت ایران توهین کند برایش مهم نیست. انشاءاله روزی جواب این توهین به ائمه اطهار را خواهد خورد. چوب خدا صدا نداره اگه بخوره دوا نداره. بعضی از آدمها حتما باید چوب خداوند را بچشند تا عبرت خود و دیگران و اطرافیانشان شوند. یا حق
Iran, Islamic Republic of
واجب شد ببینمش
Iran, Islamic Republic of
اما به نظر می رسد از رونق سینما و فروش بالای سال 93 می سوزید و به بهانه های مختلف به چیزی باید گیر دهید
علی
با این حال شبکه آی فیلم سیما این فیلم را تقدیس میکرد!؟
کدام را باور کنیم؟؟!
البته من شما را به سیما ترجیح میدهم!؟
آقایان سینمای غربی ایران باید یک شخم بخورد واسلامی شود چرا فیلمهای سینما با تلویزیون متفاوت است چرا سینمای ایران درکشوراسلامی بوی مذهب واسلام وایرانی اصیل را ندارد ؟؟؟
حسین عرب
United States
بله آقا یک فیلم همینجوری پیشرف میکنه و پر فروش میشه.به نظرم خیلی فیلم خوب و عالی هستش.خوابیدن زن و شوهر کنار هم یک چیز خیلی طبیعیه اینو حتی یک بچه ۳ساله هم میدونه.ولی نمیدونم چرا سانسورش میکنن!!!
میخواهی هرچیز که طبیعی هست فیلمشو پخش کنیم؟!!!
مرمر
United States
این آرزوهاتو به خونه ات محدود کن جانم .نیازی نیست خوابیدن زن و شوهر رو دوتا بازیگر اجرا بکنن و تو تلویزیون نشون بدن .یعنی تمام دردها و مشکلات ما با نشون دادن رابطه جنسی و زناشویی توسط بازیگرها حل میشه ? خدا همه مریضها رو شفا بده انشالله
دهقان
اقای عرب.اگه واقعا عرب هستی بااین افکارت ابروی مارو بردی.اگرهم عرب اسم مستعارت است خیلی .....کردی این اسم رو انتخاب کردی.زود تصحیح بفرما
Iran, Islamic Republic of
الان اینا بخوابن بغل هم مهه چیز درست می شه ..
یکی شون که رفت خارج لخت شد !!!
حقوق زن حفظ شد؟!
مردها ارزش زن رو فهمیدن ؟!
سینما نجات پیدا کرد ؟!!!!!!!1
خدا پدرتو بیامرزه حالا که بغل هم نمی خوابن فیلمو انقدر می کوبن وای به اون روززززززززززاااااااا
سيد مهدي درستي
قابل توجه وزير محترم ارشاد
... ... خجالت خجالت.....
محمد
هنر هنرمند تجلی درون اوست واین چنین است که باطن خویش را هویدا می کنند ؛ظاهر از باطن سرچشمه می گیرد
مهدی
من حاضرم سرمو بدم قسم بخورم این خانوم تمام فیلماش طرحش از اونور آب میاد نمیدونم چرا رصد نمیشه این خانوم معلوم حال
mohammad
ببخشید مطمئنید دارید در باره آتش بس 2 صحبت میکنید چون این مطالب بالا هیچ ربطی به آتش بس 2 نداره تون آقا مازراتی هم نداره اصلا اون خانم دوست دختر قدیمی شوهرش رو به خونه دعوت نکرد چه برسه پذیرایی کنه !!!! هیچ کدوم از دیالوگها هم برای یه ادم عادی احساس نیازی حس نمیشد مگر اینکه یه ذهن خدای نکرده بیمار بهش این حس دست داده . جهان خواهشن بیطرفانه بگذار
سعید
بیچاره خانم میلانی.نه این فیلمهاش رو غربی ها می پسندند که بهش جایزه بدهند و نه منتقدهای وطنی.
مهم نیست که کسی نپسنده مهم این که در دولت امید فیلم های اینارو از قبل به قیمت معین میخرن. یعی با توجه به میزان ارادتشون به اعتدال اصلاحاتی قیمت گزاری میشه...
Iran, Islamic Republic of
فقط اقاي دهنمکي بدون مسايل جنسي بهترين کارها را براي مردم در سينما و تلويزيون ساخته است.
Iran, Islamic Republic of
"هر عقل سلیمی این را می پذیرد که موفقیت یک فیلم در گیشه امروز سینمای ایران به معنای قدرت کارگردانی یا لزوماً بازی های درخشان و یا فیلمنامه فوق العاده نیست؛"
خواهشمندم در نقد آقای ده نمکی هم از این جمله استفاده کنید.
باتشکر
جاست فرند یعنی چی؟
س.م
Iran, Islamic Republic of
شوخی های زننده ی جنسیییییییی؟؟!!!!! دیگه خیلی نعناع داغشو زیاد کردیااااا!...
Iran, Islamic Republic of
نقد مفیدی بود امیدوارم کسی بخونه
سعید
Germany
درست میگویید دیالوگ هایی که بنوعی خط قرمز است و شوخی با ان خط قرمز ها موجب فروش اخراجی ها هم شد که باید از همان زمان زمان نقد اغاز میشد
من یادم است این خانم میلانی در مورد ورزش کردن خانمها در خیابانها افاضه کرد که این مشکل مردهاست که نگاه نکنند و دلیلش را هم اینچنین گفت که من (یعنی تهمینه) در لندن یا یک پایتخت اروپایی ورزش می کردم کسی به من نگاه نمی کرد!
شما باید از آدم مسلمان انتظار اسلام داشته باشید نه از ...
طیبه
ازاین خانم بیش ازاین انتظاری نیست انشااله که ماجوونا هشیاریم واین مزخرفات تاثیری رومون نداره
شهرام
هر کارگردانی یه سری راه و روش و ارزش های خودشو داره ، نمیدونم شماها به هر کی و هر چی دوست دارین گیر بدین، همیشه به ارزشهای دیگران احترام بذارین
لطف کنین واسه بقیه تصمیم نگیرین، اتفاقا فیلم جالبی بود.
توی این کشور نیاز به یه انقلاب فرهنگی هست.کشور اسلامی سینمای....بازیگرای....فوتبالیست های ......و.....!
مهدی
Romania
از نظر من نقدهمراه با کینه ورزی وزیر سوال بردن فیلم فقط چون چند دیالوگ به مزاج نقاد خوش نباشه حرفه ای نبودن منتقد را نشان میدهد
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از دوستان برای ابراز نظرات خود ...
با توجه به مشکلات و مسائلی که در جامعه امروز ایران وجود دارد این فیلم خالی از واقعیت نیست در کشوری که تحولاتی به این بزرگی داشته می شه اب گل الود و یک عده هم می شن ماهی گیر خبره ..
جای تعجب نیست که مردهای ایرانی چه شکلی شدن یا زن ها چه انتظاری از اون ها دارن واقعا عقده در مملکت بی داد می کنه و مردم ما واقعا دودسته و حزبی شدن ...
متاسفانه این مسئله تا 50 سال دیگه ادامه داره تا ایران بتونه مسائل رو حل کنه و برای مردمش عادی بشه...
دیگه این که بیایم به جای این که از خانم میلانی و هنر پیشه ها ایراد بگیریم خودمونو صلاح کنیم چرا که ما هم از مردم همین مملکت هستیم و ماییم که فرهنگ اونو تغییر می دیم ..
اگر بیشتر روی خودمون کار کنم دیگه این فیلم ها ساخته نمی شه ..
سینما آینه تمام قد جامعه است...
کی به همچین زنی که همچین توهینی رو به همه ایرانی ها کرده اجازه ورود به سینمارو میده ،مسئولان ارشاد،خوابند یا ...
Iran, Islamic Republic of
تدبير ارشاد است ديگه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
روحاني مچكريم