شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

"جريان فاسد قدرت‌طلب " با ظاهر اصولگرايي در حال شكل‌گيري است

دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 138492
دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: جرياني با ظاهر اصولگرايي در حال شكل‌گيري است كه باطن عملكرد آن، تيشه به ريشه اصولگرايي مي‌زند و من اسم آن را «جريان فاسد قدرت‌طلب» مي‌گذاريم.
 
به گزارش جهان، حسين فدايي نماينده مجلس شوراي اسلامي شب گذشته در نشست هفتگي انصار حزب‌الله‌ حضور يافت و به بحث و بررسي و تحليل مسائل روز پرداخت.

دبيركل جمعيت ايثارگران در ابتدا به بررسي مسائل روز كشور پرداخت و گفت: مي‌توان مسائل را از منظر ولايت مدارانه و آرمان خواهانه، نظام ظالم و مظلوم، جبهه استكبار و مستضعف و جبهه حق و باطل در مقايسه با يكديگر ارزيابي و تحليل وضعيت كرد.

فدايي با اشاره به سرفصل‌هاي تحليل شرايط موجود گفت: در بررسي از منظر تهديدها، جرياني مترصد ضربه زدن و ايجاد ضرر و زيان و نظام هستند كه در راس آن نظام سلطه به سرپرستي، كارگرداني و كارفرمايي آمريكا، انگليس و اسرائيل است.

وي در ادامه تحليل خود اظهارداشت: جريان ديگري با ظاهر اصولگرايي در حال شكل‌گيري است كه باطن عملكرد آن، تيشه به ريشه اصولگرايي مي‌زند كه بنده اسم آن را «جريان فاسد قدرت‌طلب» گذاشته‌‌ام.

فدايي افزود: رفتار اين جريان به گونه‌اي است كه از امكانات عمومي براي تثبيت در قدرت سوءاستفاده كرده و با تحليل‌هاي انحرافي، حادثه‌سازي، بحران‌سازي و مسئله‌سازي مي‌كند و روحيه اباحه‌گري كه از صفات جريان فتنه است را سرلوحه كار خود قرار داده و از برخي حمايت‌هاي مستقيم و غيرمستقيم استفاده مي‌كند اما رفتار ضداصولگرايي دارد.

دبيركل جمعيت ايثارگران تصريح كرد: اختلافات كنوني كه بين اصولگرايان و دولت و مجلس شكل مي‌گيرد اتفاقي معمولي نيست؛ عده‌اي به دنبال اداره كردن آن هستند، عده‌اي به دنبال اختلاف در ميان روحانيت هستند، عده‌اي بناي ايجاد اختلاف در حوزه‌هاي علميه را دارند و حتي به دنبال مطرح كردن مرجعيت در مقابل رهبري هستند.

وي در ادامه به يادآوري داستان شريعتمداري اشاره كرد كه دشمنان سياست مرجع‌تراشي در برابر حضرت امام(ره) يا حتي رهبرتراشي مقابل حضرت امام(ره) را پيگيري مي‌كردند.

اين نماينده مجلس با اشاره به تحليل دشمن از شرايط گفت: فشار از بيرون با اعمال تحريم، ايجاد نارضايتي و سياه‌نمايي از درون با توجه به شروع اجراي طرح بزرگ هدفمند كردن يارانه‌ها و تبديل آن به فشار اجتماعي عليه دولت و نافرماني مدني از طراحي‌هاي دشمن است تا مردم را در مقابل دولت اسلامي قرار دهند.

فدايي ادامه داد: در اين سناريو، فشار برخي از عناصر درون نظام بر دولت نيز در دستور كار است كه با اهداف و انگيزه‌هاي خاصي ايجاد شده است و مشخصاً به اين سناريو كلي، فشار از ناحيه مجلس را نيز مي‌توان اضافه كرد تا كمر دولت را بشكند.

نماينده مردم تهران در مجلس در ادامه بيان داشت:‌ پمپاژ سياه‌نمايي، يأس و نااميدي در مردم، بحران‌سازي و بحراني جلوه دادن مسائل داخلي كشور، شايعه‌پراكني و دروغ‌پراكني، بي‌اعتماد كردن مردم نسبت به نظام و حاكميت و پررنگ كردن نقاط ضعف، كم ارزش جلوه دادن نقاط قوت و موفقيت‌ها از ديگر برنامه‌هاي معاندان با نظام جمهوري اسلامي است.

دبيركل جمعيت ايثارگران در ادامه اين نشست در پاسخ به سوالي مبني بر لابي‌هاي پشت صحنه درخصوص طرح نظارت بر نمايندگان مجلس، گفت: گفت‌وگوي پشت صحنه را كه منجر به رأي مي‌شود را لابي يا رايزني مي‌گويند كه با هدف همراه كردن رأي ديگران با خود صورت مي‌گیرد، اين كار مي‌تواند كاركرد‌هاي مثبت و منفي داشته باشد و در اين ميان آنچه براي ما مذموم است؛ اين است كه اين رايزني از سوي جريان سياسي زاويه‌دار براي كسب قدرت باشد كه هدف آن، مخدوش كردن ارزش‌ها و اصول است.

فدايي افزود: اگر طرح نظارت تصويب شود، مجلس مصون از انحراف شده و سطح مجلس ارتقا پيدا مي‌كند و دست كساني كه فاسدند و مي‌خواهند مجلس را به انحراف بكشانند رو مي‌شود؛ پس آن عناصر تلاش و لابي مي‌كنند كه اين طرح اتفاق نيفتد و تصويب نشود.

اين نماينده مجلس تصريح كرد:‌ اگر طرح نظارت تصويب شود، دست عناصر فاسد بيرون مجلس كه توانستند با بعضي‌ها كه ممكن است به تعداد انگشت‌هاي دست هم نرسند، ارتباط برقرار كرده و فضايي را درست كنند كه طرح‌ها و لوايح كه منافع عده‌اي فرصت‌طلب را تأمين مي‌كند يا مضر براي منافع آنهاست، كوتاه خواهد شد.

وي در ادامه به ذكر مثالي پرداخت و گفت: اگر اين طرح تصويب شود و تعرفه واردات خودرو از 90 درصد به 70 درصد كاهش يابد، بعضي افراد واردكننده خودرو 20 درصد كمتر بايد پرداخت كنند و 20 درصد سود او افزايش پيدا مي‌كند و اگر اين قانون تصويب شود يك مرتبه چندصد ميليارد نصيب فرد، باند يا گروهي مي‌شود. 

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *