شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

افزایش نرخ بیکاری به ۱۰.۵ درصد

دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 354898
نرخ بیکاری در حالی در آخرین فصل سال گذشته با رشد۰.۲ درصدی نسبت به پاییز ماه افزایش یافت که از تعداد بیکاران کشور حدود ۳۰ هزار نفر کاسته شده است.
به گزارش جهان به نقل ازایسنا مرکز آمار ایران در کمتر از یک ماه پس از پایان سال ۱۳۹۲ با انتشار نتایج آمارگیری از نیروی کار در فصل پایانی از افزایش نرخ بیکاری از ۱۰.۳ درصد پاییز به ۱۰.۵ درصد زمستان در بین جمعیت ۱۰ ساله و بیشترخبر داد.

این در حالی است که بیکاری در بین مردان با حدود ۰.۶ درصد افزایش به ۹.۱ و در بین زنان با ۱.۷ درصد کاهش به ۱۸.۹ درصد رسیده است.

در عین حال تعداد بیکاران کشور در پایان سال ۹۲ نسبت به پاییز کمتر شد و از دو میلیون و ۴۰۱ هزار نفر به حدود دو میلیون و ۳۷۱ هزار نفر رسید.

اما نرخ مشارکت اقتصادی در بین جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر با کاهش نسبت به پاییز از۳۶.۷ به ۳۵.۴ درصد نزول کرد این در حالی است که نرخ مشارکت مردان و زنان هم در زمستان ۹۲ تقلیل رفت و به ترتیب از ۶۲.۱ به ۶۰.۶ درصد و از ۱۱.۳ به ۱۰.۳ درصد کاهش یافت.

نرخ بیکاری کل سال قبل ۱۰.۴ درصد

اما مرکز آمار در کنار اعلام آمار و ارقام بیکاری در زمستان سال گذشته نتایج کلی سال ۹۲ را نیز منتشر کرد.

بر این اساس نرخ بیکاری سالیانه ۹۲ حدود ۱۰.۴ درصد و تعداد بیکاران در بین جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر نیز حدود دو میلیون و ۴۴۸ هزار نفر است.

بنابراین گزارش نرخ رشد اقتصادی در سال گذشته ۳۷.۶ درصد و نرخ بیکاری مردان و زنان نیز ۸.۶ و ۱۹.۴ درصد بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *